دانشمندان ممکن است راهی برای ضبط رویاها پیدا کرده باشند

مترجم: محمد علی آصفی پور منبع:راسخون یک محقق آمریکایی می گوید او یک روش برای ضبط رویاهای فردی ایجاد کرده است

دانشمندان ممکن است راهی برای ضبط رویاها پیدا کرده باشند
مترجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون
یک محقق آمریکایی می گوید او یک روش برای ضبط رویاهای فردی ایجاد کرده است. با آن روش دانشمندان می توانند افکار مردم را بخوانند و دریابند که آنها چه کاری می خواهند انجام دهند.
هزاران سال است که مردم در حال رویا بینی بئده اند. مصری های باستان فکر می کردند رویاها پیام هایی از خدایان هستند. امروز رویا هنوز یکی از اسرار بزرگ زمان ما است. محققان متوجه شده اند که هنگامی که یک سلول مغز خاص یا نورون فعال است، با یک شی‌ء، فرد یا حتی یک رویداد متصل در ارتباط است. روان شناسان چندین دهه تلاش کرده اند تا ذهن و آنچه را که ناخودآگاه نامیده اند، تجزیه و تحلیل کنند، اما تنها راه انجام این کار این است که از مردم از آنچه که در رویاها تجربه کرده اند بپرسید. اکنون محققان ادعا می کنند که می توانند فعالیت مغز را دیده بانی کنند و به مردم کمک کنند تا رویاهای خود را و زمانی که آن رویاها را ایجاد کردند به یاد آورند.
محققان متوجه شده اند که هنگامی که یک سلول مغز خاص یا نورون فعال است، با یک شی‌ء، فرد یا حتی یک رویداد متصل در ارتباط است. به عنوان مثال، هنگامی که یک نورون فعال است، ممکن است به مادرتان فکر میکنید. این ارتباط ها را می توان در یک پایگاه داده ذخیره کرد. هنگامی که پزشکان تصاویر مردم خاصی را به افراد نشان می دهند، یک سلول مغزی متفاوت از خود فعالیت نشان میدهد.

بیشتر بخوانید: خواب چیست؟ رویابینی چیست؟


چنین پایگاه داده ای می تواند، به عنوان مثال، با دیده بانی بیمار به هنگام تماشای یک نمایش تلویزیونی، خواندن یک کتاب یا گوش دادن به موسیقی، گسترش یابد.
با این وجود طول می کشد تا چنین مشاهداتی را به دستگاه ضبط رویای واقعی تبدیل کنیم. اما ممکن است در آینده چنین شود.
برخی از مشکلات در ارتباط با چنین تحقیقاتی وجود دارد. بیمار باید از الکترودهایی نصب شده در مغز خود استفاده کند تا چنین ضبط کننده ای کار کند. در کار تحقیقاتی که انجام دادند، دانشمندان آزمایشاتی را روی بیماران مبتلا به تشنج مغزی انجام دادند و در مغز آنها ایمپلنت کار گذاشتند.
اگر بتوانیم امواج مغزی و فعالیت مغز را بدون قرار دادن سنسورهای عمیق در مغز نظارت کنیم، این واقعا می تواند یک پیشرفت انقلابی باشد. پزشکان می توانند با افرادی که در کما قرار دارند ارتباط برقرار کنند. یا شما می توانید یک پردازشگر کلمه داشته باشید و تنها با قرار دادن آن در ذهن خود، یک ایمیل در یک کامپیوتر بنویسید. تا کنون دانشمندان سعی کرده اند از افکار فردی استفاده کنند تا دستورالعمل های ماشین ها را در اختیار ماشینها قرار دهند و یا اینکه فرد را کنترل کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر