یک عضو دفتر حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران در گفت‌وگو با میزان:

اعتبار دفاتر اسناد رسمی در جامعه امروزی بر هیچ کسی پوشیده نیست/ ایران در راه ملحق شده به اتحادیه جهانی سردفتران

یک عضو دفتر حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه اعتبار دفاتر اسناد رسمی در جامعه امروزی بر هیچ کسی پوشیده نیست گفت: امروزه در دفاتر اسناد رسمی رعایت امانت به نحو کامل صورت می‌گیرد.

عید 047/ اعتبار دفاتر اسناد رسمی در جامعه امروزی بر هیچ کسی پوشیده نیست/ ایران در راه ملحق شده به اتحادیه جهانی سردفترانصابر ناظمی عضو دفتر حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران و سردفتر 118 تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی میزان با اشاره به اینکه اعتبار دفاتر اسناد رسمی در جامعه امروزی بر هیچ کسی پوشیده نیست اظهار کرد: شاید سالیان دور تنظیم اسناد به سبک و سیاق امروز در دفاتر اسناد رسمی ضروری نبود و به صورت غیررسمی تنظیم می‌شد، اما امروزه این مطلب قابل توجیه نیست.

سردفتر 118 تهران اظهار کرد: سند باید در جایی و در نزد مامور رسمی تنظیم شود که جامعه و حکومت از آن حمایت و این حمایت باعث می‌شود تا مردم با خیال راحت و آسوده معاملات خود را ثبت و ضبط کنند که از هر گونه تخطی در معاملات کاهش خواهد داشت.

ناظمی درباره صیانت از اسناد مردم گفت: از زمان‌های قدیم یکی از وظایف دفاتر اسناد رسمی دریافت امانت بود که در مورد دفاتر اسناد رسمی امروز نیز صدق می‌کند و رعایت امانت به نحو کامل در این دفاتر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردم به حوزه دفاتر اسناد رسمی ایمان دارند، ادامه داد: البته ما انکار نمی‌کنیم که بعضی مواقع به علت عدم تسلط و عدم رعایت مسائل اتفاقاتی می‌افتد که دفاتر اسنادر سمی هم از این مطلب مستثنا نیست.

عضو دفتر حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به ملحق شدن کانون سردفتران به اتحادیه جهانی سردفتران گفت: چند سالی است که ایران برای عضویت در اتحادیه جهانی سردفتران تلاش می‌کند و مذاکرات و تعاملات جدی دراین خصوص وجود دارد.

ناظمی در پایان بیان کرد: با اجرایی شدن ثبت الکترونیک اسناد مربوط به ثبت آنی دفاتر سنتی حذف شد که در جهت تحقق یکی از خواسته‌های اتحادیه جهانی سردفتران بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر