فرمانده هنگ مرزی اترک:

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه
اخبار داخلی
**********
* اهواز- ایرنا- فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر مرزبانان، مرزهای زمینی و آبی کشور از امنیت بالا و مطلوبی برخوردار هستند.
* تهران-ایرنا- مدیرکل آموزش همگانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به مسافران نوروزی توصیه کرد از چادر یا کیوسک های نهادهای رسمی و قانونی مستقر در مبادی شهرهای مسافر پذیر برای استقرار یافتن استفاده کنند.
* وین- ایرنا- حجت الاسلام محسن زاده رئیس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین گفت: همگان باید برای تحقق شعار سال 97 تلاش مضاعفی را انجام دهند.
* نوشهر- ایرنا- کنسرت محسن یگانه خواننده پاپ جوان کشورمان در رامسر پنجشنبه شب به دلیل ضغف جسمانی وی لغو شد.
* همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: در نخستین روز بهار امسال 35 درصد و در روز دوم 40 درصد، آمار بازدیدکنندگان از غار علیصدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
* تهران- ایرنا- بهرام قاسمی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پیامی درگذشت داریوش شایگان نویسنده، فیلسوف، ادیب و شاعر معاصر و بنام ایرانی را تسلیت گفت.
* ساری- ایرنا- سرپرست ستاد اسکان آموزش و پرورش مازندران از 52 هزا رو 338 نفر شب اقامت در مدارس استان تا دومین روز ماه فروردین خبر داد و گفت که این تعداد نسبت به مدت مشابه نوروز گذشته 20 درصد بیشتر است.
* شیراز- ایرنا- روزنامه خبرجنوب چاپ شیراز در تعطیلات نوروز امسال برای بیستمین سال پیاپی منتشر شد و به اطلاع رسانی رویدادهای استان فارس، ملی و بین المللی پرداخت.
* تهران- ایرنا- امروز دوم فروردین برابر با 22 مارس، روز جهانی آب است؛ مایع حیاتی که اکنون کمبود آن بسیاری از کشورها از جمله ایران را تهدید می کند و براین اساس مسئولان در پیام های مختلف به مناسبت این روز، لزوم تغییر در شیوه زندگی با مصرف بهینه و صرفه جویی اصولی را گوشزد می کنند.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با تاکید بر لزوم حفظ برجام، تصریح کرد که کشورش بر اجرای کامل این توافق هسته ای پایبند است.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا با عقب نشینی از مواضع ماه گذشته خود، قصد دارد تا اعمال تعرفه های جدید فولاد و آلومینیوم برای اتحادیه اروپا و 6 شریک تجاری خود را متوقف کند.
* تهران- ایرنا- رهبر انصارالله یمن گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا بهتر از اوباما عربستان را دوشیده است.
* تهران- ایرنا- عفو بین الملل در بیانیه ای فروش سلاح های غربی به عربستان و متحدانش در جنگ یمن را محکوم کرد و آن را تمسخر پیمان تجارت تسلیحات دانست.
* دوحه- ایرنا- محمد بن عبدالرحمن معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر گفت که دوحه گفت وگو را بهترین راه برای حل تنش در شورای همکاری خلیج فارس می داند.
* کابل- ایرنا- استاد دانشکده ادبیات دانشگاه کابل گفت که از ظرفیت فرهنگی و اشتراکات جشن نوروز در جهت همگرایی و نزدیکی با کشورهای منطقه این حوزه استفاده شود.
* تهران- ایرنا- سران اتحادیه اروپا در حمایت از انگلیس، روسیه را متهم به دست داشتن در مسمومیت جاسوس پیشین روس کرده و سفیر خود در مسکو را فراخواندند.
* پکن- ایرنا- وزارت بازرگانی چین با انتشار یک بیانیه شدید اللحن به آمریکا هشدار داد که تصور نکند چین به آن کشور اجازه می دهد به منافعش ضربه بزند.
* دهلی نو- ایرنا- چراغ سبز عبدالله یمین رئیس جمهوری مالدیو به سرمایه گذاری های متعدد چین در این کشور جزیره ای، تسلط بلامنازع دهلی نو بر اقیانوس هند را با چالش جدی مواجه کرده است.
* تهران- ایرنا- تنی چند از سناتورهای آمریکایی با انتقاد از موضع گیری های جنگ طلبانه جان بولتون، از انتصاب او به مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید از سوی ترامپ انتقاد کردند.
* تهران- ایرنا- دادستانی عالی امنیت مصر حکم بازداشت رئیس حزب «مصر قدرتمند» و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری این کشور را 15 روز دیگر تمدید کرد.
* تهران- ایرنا- با تداوم بحران اقتصادی و تورم افسار گسیخته در ونزوئلا، رئیس جمهوری این کشور دستور حذف 3 صفر از واحد پول ملی این کشور را صادر کرد.
* تهران- ایرنا- پس از امضای سندی از سوی رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال تعرفه ها و محدودیت های جدید تجاری علیه چین، سفیر این کشور در واشنگتن گفت: پکن جنگ تجاری را تا پایان ادامه می دهد.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز از شروع آتش بس در منطقه تحت کنترل گروه موسوم به فیلق الرحمن در غوطه شرقی سوریه از ساعت اولیه بامداد روز جمعه خبر داد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا پس از اخراج وزیر خارجه خود از طریق توئیتر، این بار با اخراج مشاور امنیت ملی کاخ سفید از این طریق، جان بولتون سفیر سابق واشنگتن در سازمان ملل را به این سمت منصوب کرد.
* الجزیره- ایرنا- مصر پنجشنبه شب اعلام کرد گذرگاه رفح واقع در جنوب نوار غزه را به مدت دو روز از روز جمعه باز می کند.
* تهران- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا با فروش یک میلیارد دلار تسلیحات از جمله 6 هزار و 600 فروند موشک ضد تانک تاو به عربستان سعودی موافقت کرد.
* نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از مقامات بحرین خواست تا به حقوق بشر، تعهدات انسان دوستانه و قوانین بین المللی در ارتباط با زندانیان احترام بگذارد.
* مسکو- ایرنا- معاون وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه این کشور برای مقابله با تمام تسلیحات آمریکایی سلاح مناسب دارد، گفت: سلاح هایی که اخیرا رونمایی کردیم بی نظیر بوده و در واقع این اقدام هشدار به جامعه جهانی بود.
* تهران- ایرنا- شاخص های بازار سهام آمریکا در واکنش به آغاز جنگ تجاری ترامپ با چین و امضای سندی برای اعمال محدودیت سرمایه گذاری و تعرفه های جدید واردات علیه این کشور، سقوط شدیدی را تجربه کرد.
* مسکو- ایرنا- وزارت دفاع روسیه از خروج بیش از 50 تروریست به همراه خانواده های خود از شهر حرستا در سوریه خبر داد.
* آنکارا- ایرنا- جاذبه های گردشگری جمهوری اسلامی ایران در سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری آنکارا پایتخت ترکیه به نمایش گذاشته شده و معرفی شد.
* مسکو- ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در چند ساعت گذشته و در زمانی که در این پایگاه نام پیشنهادی تسلیحات جدید برای روس ها به رای گیری گذاشته شده بود، پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع مورد حملات گسترده هکری قرار گرفت.
* مسکو- ایرنا- کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه برکناری سرگئی لاوروف از مقام وزارت را که برخی رسانه های روسی اعلام کرده بودند را تکذیب و آن را شایعه بی اساس خواند.
* دوحه- ایرنا- قابوس بن سعید سلطان عمان در پیامی فرا رسیدن سال نو ایرانی و عید نوروز را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.
* آنکارا- ایرنا- جشن عید نوروز در دومین روز از فصل بهار با حضور ایرانیان مقیم و مسئولان نمایندگی و خانواده های ایرانی در هتل آنکارا پلازا پایتخت کشور ترکیه برگزار شد.
* نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا با تماس تلفنی با رئیس جمهوری ترکیه درباره مشکلاتی که بر همکاری های دوجانبه وجود دارد، گفت وگو کرد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا به نماینده تجاری خود دستور داد با تهیه فهرست کالاهای چینی برای اعمال تعرفه های جدید، اقدام تجاری علیه پکن و همچنین شکایت به سازمان تجارت جهانی را آغاز کند.
* تهران- ایرنا- 10 غیرنظامی در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی - عربی به استان صعده در شمال یمن کشته شدند.
* آنکارا- ایرنا- استانداری بیتلیس ترکیه به منظور 'تامین امنیت و محافظت مردم از تهدید گروه های تروریستی و تجزیه طلب'، 11 نقطه از شهرهای تابعه این استان را به عنوان مناطق ویژه امنیتی معرفی کرد.
* لندن- ایرنا- دادگاهی در انگلیس روز پنجشنبه حکمی را صادر کرد که بر اساس آن نمونه خون «سرگئی اسکریپال» جاسوس پیشین روس و دخترش که در انگلیس بر اثر تماس با ماده‌ای سمی بیمار شده‌اند در اختیار کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی قرار گیرد.
* اسلام آباد- ایرنا- سخنرانان همایش بین المللی تقریب مذاهب در اسلام آباد پاکستان بر مبارزه قاطع با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرده و گفتند: افراط گرایی و تروریسم در اسلام جایی ندارد.
* آنکارا- ایرنا- «دوغو پرینچک» رهبر حزب وطن ترکیه گفت: دوره تسلط آمریکا بر جهان تمام شده است و معتقدم حتی شانسی برای موفقیت در منطقه خاورمیانه را نیز ندارد.
* آنکارا- ایرنا- یک فروند هواپیمای نظامی اف.16 ترکیه در نزدیکی روستای اووا ئورن منطقه گل شهیر استان نوشهیر در مرکز این کشور سقوط کرد.
* آنکارا- ایرنا- لایحه تغییرات در قانون مالیاتی و بعضی از بخش نامه های قانونی حوزه امور مالی و محاسباتی به تصویب نمایندگان مجلس ترکیه رسید.
* نیویورک- ایرنا- وزیر دفاع آمریکا پایان درگیری در یمن را برای ثبات منطقه ضروری دانست و گفت قصد داریم جنگ در یمن را پایان دهیم و سعودی ها بخشی از این راه حل خواهند بود.
* کابل- ایرنا- آئین جشن عید نوروز روز پنجشنبه با حضور ایرانیان مقیم افغانستان در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد.
* آنکارا- ایرنا- روزنامه صباح ترکیه اعلام کرد بر اثر انفجار دو بمب دست ساز و کارگذاشته شده توسط نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شهر بیتلیس و عفرین سوریه، چهار سرباز ارتش این کشور کشته شدند و یک سرباز دیگر مجروح شد.
* آنکارا- ایرنا- «زُحل اولجای» هنرمند سینما و خواننده مشهور ترکیه به اتهام 'توهین به رئیس جمهوری' به 10 ماه حبس محکوم شد.
* نیویورک- ایرنا- رکس تیلرسون وزیر خارجه برکنار شده دونالد ترامپ با حضور در آئین خداحافظی با کنارکنان این وزارتخانه، رسما از کابینه ترامپ جدا شد.
* مادرید- ایرنا- تارنمای اینترنتی 'انرخیا 16' روز پنجشنبه در گزارشی پیش بینی کرد با پایان توافق هسته ای بین آمریکا و ایران و اعمال تحریم ها، قیمت نفت می تواند افزایش یابد.
* تهران- ایرنا- وکیل رئیس جمهوری آمریکا در پرونده تحقیقات دخالت ادعایی روسیه در انتخابات این کشور از سمت خود استعفا کرد.
* لندن- ایرنا- رهبران 8 کشور اروپایی روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف دوباره از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) از طرح حزب لیبرال دمکرات انگلیس مبنی بر برگزاری همه‌پرسی درباره توافق نهایی برگزیت حمایت کردند.
* دوحه- ایرنا- دولت کویت اعلام کرد که به طور موقت واردات انواع پرندگان از سه کشور اروپایی و 8 کشور آسیای جنوب شرقی را ممنوع کرده است.
* دهلی نو- ایرنا- نارندرا مودی نخست وزیر هند همچنان پس از گذشت یکسال از دعوت پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان از سفر وی به این کشور خودداری می کند.
* رم- ایرنا- روزنامه ایتالیایی 'ایل سوله' به سفر ولیعهد عربستان به آمریکا اشاره کرد و نوشت: اظهارات بن سلمان پیش از سفرش به واشنگتن درباره اینکه اگر ایران به بمب اتمی دست پیدا کند، ما نیز بمب خواهیم ساخت ناقض ادعای استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای است.
* بغداد- ایرنا- عراق تداوم تجاوز نیروهای ترکیه به خاک مناطق مرزی کشورش را محکوم و اعلام کرد این اقدامات کمکی به پیشرفت روابط دو کشور نخواهد کرد.
* اسلام آباد- ایرنا- هند و پاکستان قصد دارند در میان تنش دیپلماتیک که برای دیپلمات های دو طرف در اسلام آباد و دهلی نو ایجاد شده درباره مدیریت منابع آبی مذاکره کنند.
* دهلی نو- ایرنا- خانواده های گروگان های هندی که در موصل عراق به هنگام اسارت در دست گروه تروریستی داعش، جانشان را از دست دادند از عملکرد دولت هند انتقاد و تاکید کردند وزارت خارجه این کشور باید از همان اول اخبار صحیح را منتشر می کرد و به آنها امیدواری بیهوده نمی داد.
* الجزیره- ایرنا- «نورالدین بدوی» وزیر کشور الجزایر امروز پنجشنبه در مجلس نمایندگان این کشور گفت، طی سه سال گذشته بیش از 27 هزار مهاجر غیر قانونی به کشورهایشان بازگردانده شده اند.
شبد**1953**9122 **
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر