جاهای دیدنی اهواز ؛ سفری متفاوت و خاطره انگیز!

جاهای دیدنی اهواز ؛ سفری متفاوت و خاطره انگیز! جمعه ۰۳ فروردین ۱۳۹۷ - ایران گردی,اماکن دیدنی,گردشگری یکی از کلان شهرهای ایران، اهواز شهری نفت خیز و صنعتی است

یکی از کلان شهرهای ایران، اهواز شهری نفت خیز و صنعتی است.  شهری بسیار زیبا که اتفاقات بسیاری را در خود تجربه کرده است. از جمله مهم ترین اتفاقات، دفاع جانانه مردم این خطه، در جنگ 8 ساله ایران و عراق است. در اهواز و در این منطقه خرابی های بسیاری به وجود آمد که به مرور زمان و با کمک مردم این خرابی ها تا حدودی ساخته شدند و شهر شکل خود را گرفت. مردم خون گرم این شهر، به زبان عربی و فارسی صحبت می کنند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، به دلیل آب و هوای گرم در این منطقه، بهترین زمان زمستان است. البته این روزهای این شهر زیبا، دچار آلودگی شدید است و هوای آن پر از گرد و خاک می باشد و از نظر محیط زیستی دچار بحران است. در این جا  با نکات سفر به اهواز سعی کرده ایم در مورد جاهای دیدنی اهواز برای خوشگذرانی در اهواز توضیحات مختصری دهیم و به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی اهواز-اهواز

جاهای دیدنی اهواز-اهواز آلوده

رود کارون

کارون که از جاهای دیدنی اهواز بوده و امروزی رمقی ندارد و دچار کم آبی است، در گذشته از جمله مکان های تفریحی این شهر و دلیلی برای سفر به اهواز بوده، رود کارون بوده است، این رود، پر آب ترین و بزرگ ترین رود ایران بوده است. کارون از جمله میراث طبیعی ملی به ثبت رسیده می باشد. این رودخانه که منبع تامین آب آشامیدنی در شهر می باشد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سرچشمه این رود زردکوه بختیاری در استان چهار محال و بختیاری است و به عنوان طولانی ترین رود ایران نیز شناخته می شود.

جاهای دیدنی اهواز-رود کارون اهواز

پل سفید

تصویری که از اهواز در مجموعه جاهای دیدنی اهواز برای خوشگذرانی در اهواز در ذهن افراد است، پل سفید پلی است بسیار زیبا که بر روی کارون است. این پل به نام معلق یا پل سفید شناخته می شود. این اثر ملی به ثبت رسیده، در سال 1315 ساخته شد که اولین پل معلق در ایران بوده است. اگر سفر به اهواز دارید،  حتما از این پل دیدن کنید و از منظره پیش روی خود لذت ببرید. عکس های بسیار زیبایی با این منظره خواهید گرفت.

جاهای دیدنی اهواز-پل سفید اهواز

آبشار مصنوعی

از جمله مکانهایی که در سفر به اهواز حتما پیشنهاد می دهیم از آن دیدن کنید، آبشار مصنوعی اهواز از جاهای دیدنی اهواز برای خوشگذرانی در اهواز است، این آبشار که بر روی هفتمین پل اهواز قرار گرفته است، طولانی ترین آبشار مصنوعی در خاورمیانه به حساب می آید. این آبشار با نورپردازی های بسیار زیبایی که در آن اجرا شده است، منطره بسیار زیبایی را پدید آورده است.

جاهای دیدنی اهواز-آبشار مصنوعی اهواز

پل طبیعت کیانپارس

این پل محل ارتباط دو پارک بااهمیت اهواز می باشد، از روی این پل منظره بسیار زیبایی را می توان مشاهده کرد همچنین خود این پل نیز منظره زیبایی را در مجموعه جاهای دیدنی اهواز در سفر به اهواز و یا برای خوشگذرانی در اهواز  پدید آورده است.

جاهای دیدنی اهواز-پل طبیعت کیانپارس اهواز

بازار عبدالحمید

در گذشته بازاری که پررونق بوده و ثرتمندان از آن خرید می کردند، بازار عبدالحمید بوده است، اما این بازار امروزه تبدیل به مرکز خرید ارزانی شده است. در این جا می توان به کاروان سرای شیخ خرعلی نیز رفت و از آن دیدن کرد. این بازار قدیمی مربوط به یک قرن پیش می شود. محل قرار گیری آن در خیابان نظامی یا نظری پور، بین خیابان نادری و امام خمینی است.

جاهای دیدنی اهواز-بازار عبدالحمید اهواز

بازار کاوه

این بازار که نسبت به بازار عبدالحمید جدیدتر است و در دوران پهلوی ساخته شده است، بازاری است پر از خوراکی ها این شهر و میوه و سبزی های تازه. از جمله این خوراکی ها می توان به رطب، شیره خرما، حلوار ارده و حلوا شکری، کلوچه، ترشی و حتی ادویه اشاره کرد. در این جا همچنین ماهی و میگو تازه نیز وجود دارد.

جاهای دیدنی اهواز-بازار کاوه اهواز

موزه هنرهای معاصر

این موزه که بیشتر کارها (60 اثر از 70 اثر موجود) متعلق به هنرمندان همین استان است، فضایی مناسب برای سمینارها، همایش ها و کارگروه های هنری می باشد. این موزه در سال 1338 ساخته شد و در ابتدا دارای دو طبقه و 5 گالری بوده است.

 جاهای دیدنی اهواز-موزه هنرهای معاصر اهواز

بنای معین التجار

در بافت قدیمی شهر اهواز و در نزدیکی پل معلق، کاروانسرایی وجود دارد، این بنای تاریخی که امروزه از جمله مکان های دیدنی و جذاب اهواز است، روزی سرای حاج محمد تقی معین التجار، بازرگان برجسته بوشهری بوده است. این کاروان سرای زیبا در دوران ناصرالدین شاه ساخته شده و جزئی از آثار ملی ثبت شده می باشد.
جاهای دیدنی اهواز-بنای معین التجار اهواز

دانشگاه سه گوش

این بنا همانطور که از اسم آن مشخص است شکل مثلثی دارد و مساحت آن حدود سه هزار متر مربع است. معماری این ساختمان به سبک دوران پهلوی نزدیک است، در ایوان این ساختمان کاشی کاری بسیار زیبایی اجرا شده است و قوس های دایره شکلی در این نقطه دیده می شود، همچنین این قوس ها در رواق های حیاط مرکزی نیز دیده می شود. این بنا که در ابتدا به عنوان بانک ملی (سال 1308) مورد استفاده قرار گرفت، سپس تبدیل به ساختمان استانداری (1311) شد. در دوران جنگ جهانی دوم، این بنا تبدیل به مقر ارتش شد و سپس در سال 1336 به دانشکده پزشکی دانشگاه جندی شاپور تبدیل شد که شروع کاربری فرهنگی آن بود. از سال 1365 تا 1389 به دانشکده ادبیات تبدیل شد و در حال حاضر نیز این بنا در حال مرمت است.

جاهای دیدنی اهواز-دانشگاه سه گوش اهواز

کلیسای سورت مسروپ

ترداد داویدیان، یکی از کارکنان شرکت نفت، در سال 1347، کلیسای سورت مسروپ زیبا را ساخت. این کلیسا در قسمت مرکزی شهر قرار گرفته است.

جاهای دیدنی اهواز-کلیسای سورت مسروپ اهواز

آرامگاه علی ابن مهزیار

از جمله مکان های زیارتی و مهم در شهر اهواز آرامگاه، این دانشکند و فقیه می باشد. علی ابن مهزیار، یکی از یایاران امام رضا بوده است و به همین دلیل در مسجدی که اقامتگاه امام رضا در اهواز بوده است، او را دفن کرده اند.
جاهای دیدنی اهواز-آرامگاه علی ابن مهزیار اهواز

محله لشکرآباد

یکی از غذاهای معروف جنوب کشور، فلافل است، در اهواز نیز فلافل فروشی های بسیاری را پیدا خواهید کرد، اما محله ای که بازار فلافل فروش ها است، محله عرب نشین، به نام لشکرآباد است. در سفر خود به اهواز حتما سری به این محله بزنید و از ساندویچ های خوشمزه این جا تست کنید.

جاهای دیدنی اهواز-محله لشکرآباد اهواز


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر