دستمالچیان در گفتگو با مهر تاکید کرد؛

لزوم افزایش تلاش وزارت خارجه برای «دیپلماسی اقتصادی» در سال جدید

دیپلمات سابق کشورمان بر لزوم افزایش تلاش وزارت خارجه برای «دیپلماسی اقتصادی» در سال «حمایت از کالای ایرانی» تاکید کرد.

لزوم افزایش تلاش وزارت خارجه برای «دیپلماسی اقتصادی» در سال جدید

احمد دستمالچیان سفیر اسبق ایران در کشورهای لبنان و اردن در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و لزوم توجه به این راهبرد در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت: این نامگذاری از آن جهت اهمیت ویژه ای پیدا می کند که نیم نگاهی به بیرون از مرزها و شرارت های بی حد وحصر دشمنان مردم و نظام اسلامی بیندازیم.

وی تصریح کرد: دولت جنایتکار و قلدر ترامپ باهمکاری اذناب منطقه ای خود درنظر دارند تحریم های ظالمانه و به قول خودشان بی نظیر در تاریخ را برملت مظلوم و قهرمان ایران تحمیل کنند.

این دیپلمات سابق کشورمان ادامه داد: پر واضح است که ترفندهای دشمن از طرق سیاسی، امنیتی و نظامی به شکست انجامیده و اکنون قصد دارند از طریق اقتصادی و تحریم ملت ایران را بیازمایند.

دستمالچیان افزود: تاکید چندساله مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی که اقتصادی درون زا و برون نگر است، ناشی از درک عمیق توطئه های سنگین دشمن بر علیه ملت مقاوم ایران هست.

وی ادامه داد: بی تردید یکی از پایه های  استوار استقلال کشور، تولید ملی و خودکفایی کلیه مایحتاج مردم  و ارتقاء دانش و فناوری و توسعه علمی برای توسعه ملی وعرضه کالاهای با کیفیت و مطابق استاندارد جهانی است که طبیعتا این امر خود به رشد اشتغال و توسعه صادرات و رونق بازار کمک شایانی می کند.

سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: بی تردید یکی از عوامل عدم وابستگی به خارج، رشد و توسعه تولید ملی و تقلیل حداکثری واردات و ارتقا حداکثری صادرات کالاهای تولید ملی به بازارهای هدف است.

سفیر سابق کشورمان در لبنان و اردن گفت: تمام این امور نیازمند یک عزم ملی در سطح کلان بین بخش خصوصی و دولتی برای اجرای منویات عزتمدارانه مقام معظم رهبری درجهت رشد تولید و اشتغال زایی و رفع معضل بزرگ بیکاری است.

دستمالچیان اظهار داشت: در این  میان به نظر می رسد وزارت خارجه به عنوان سکاندار سیاست خارجی باید تلاش مضاعفی را برای تدوین اصول و راهبردهای دیپلماسی اقتصادی و ابلاغ آن به سفارتخانه ها داشته باشد تا با کمک نمایندگی های سیاسی کشور در خارج بتوان بازارهای هدف کالاهای ایرانی را شناسایی کرده و به مراجع ذیربط بخش خصوصی معرفی کند.

وی افزود: آنچه بیش از همه بازار صادرات را رنج می دهد بروکراسی سنگین و باندهای مافیایی هست که مثل اختاپوس بر گلوگاههای رشد و توسعه صادرات چنبره زده و غول سهمگین و مخرب قاچاق رابوجود آورده و اقتصاد و تولید کشور را فلج کرده است.

این دیپلمات سابق خاطرنشان کرد: بنظر می رسد دولت، اتاق بازرگانی و وزارت خارجه با فراخوان ملی برای حل این مشکلات ریشه دار و همچنین مبارزه قاطع با فساد و رانت و قاچاق، باید برای مشکلات چاره جویی کنند تا سالی شکوفا و پرنشاط را در زمینه تولید ملی وصادرات باکیفیت کالای ایرانی داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر