رئیس کل دادگستری استان بوشهر به میزان خبرداد

آزادی ۱۲۶ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۳۹ میلیارد تومانی / شکات ۲۵ میلیارد تومان گذشت کردند

جمادی گفت: در سال ۹۶ تعداد ۱۲۶ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان با حمایت ستاد دیه از زندان آزاد شدند که از این مبلغ، ۲۵ میلیارد تومان گذشت شکات، ۲ میلیارد تومان پرداخت بلاعوض و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۱۰ میلیارد تومان از صندوق‌های بیمه پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با ارائه آماری از عملکرد ستاددیه استان در یکسال گذشته اظهارکرد: در سال 96 تعداد 126 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی بالغ بر 39 میلیارد تومان با حمایت ستاد دیه از زندان آزاد شدند که از این مبلغ، 25 میلیارد تومان گذشت شکات، 2 میلیارد تومان پرداخت بلاعوض و 2 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و 10 میلیارد تومان از صندوق‌های بیمه پرداخت شده است.

وی گفت: ستاد دیه استان بوشهر ستاد مردمی و تنها نهادی است که حامی زندانیان جرائم غیرعمد است که با کمک‌های خیرین و مردم نیک اندیش به یاری آنان می‌شتابد.

جمادی افزود: در حال حاضر نیز که در ابتدای سال 97 هستیم تعداد 111 زندانی غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که بدهی این افراد بالغ بر 180 میلیارد ریال بوده که همکاران ما در شورای حل اختلاف و ستاد دیه در تلاش هستند تا با اخذ گذشت از شکات مبالغ بدهی را به حداقل رسانده و با دستان پر مهر خیرین زمینه ساز آزادسازی این دسته از زندانیان را فراهم آورند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: ستاد دیه ضمن عمل به وظایف ذاتی خود که آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است، همواره در حال فرهنگ سازی جهت کاهش جرایم غیرعمد بخصوص در بحث تصادفات و مهریه است و با برنامه ریزی منسجم سعی بر آگاه سازی مردم جهت جلوگیری از ارتکاب این جرایم که اغلب به دلیل غفلت، سعل انگاری و یا نادیده گرفتن قوانین است، دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر