کهیر بیماری پوستی شایع فصل بهار

بیماری‌های پوستی فصل بهار به ۲ گروه کلی تقسیم‌بندی می‌شوند. بخشی از این بیماری‌ها به دلیل تغییرهای طبیعت رخ می‌دهند

بیماری‌های پوستی فصل بهار به 2 گروه کلی تقسیم‌بندی می‌شوند. بخشی از این بیماری‌ها به دلیل تغییرهای طبیعت رخ می‌دهند.

کهیر

این تغییرها شامل تابش نور خورشید،‌ حیات مجدد درختان، گل‌ها، گیاهان و گرده‌افشانی آنها و تکثیر و زادوولد حشرات و مایت‌هاست.

گروه دوم بیماری‌های پوستی به فعالیت انسان‌ها و تغییرهای رفتاری آنها در فصل بهار وابسته است و براساس شغل و کاری که انجام می‌دهند متفاوت خواهد بود.

درفصل بهار بسیاری از افراد به علت کهیر به متخصصان پوست مراجعه می کنند در حالی که می توان با رعایت برخی از نکات از بروز این بیماری بر روی پوست پیشگیری کرد.

دکتر داوودی متخصص پوست میگوید:کهیر شامل تورم های صورتی یا بی رنگ خارش دار با حاشیه ای قرمز است که با سوزش و خارش شدید همراه است.
این متخصص پوست ادامه داد، در حدود 10 تا 20 درصد از افراد، دستکم یک بار در طول زندگی، دچار کهیر می شوند.
داوودی با بیان اینکه مصرف زعفران، فلفل و ادویه جات، گوجه فرنگی، توت فرنگی، سویا، غلات، تخم مرغ و آجیل در فصل بهار باعث بروز کهیر در برخی افراد می شود، اظهار داشت: هر کسی ممکن است با مصرف این مواد، واکنش حساسیت زا به شکل لکه های قرمز و خارش دار پوستی نشان دهد.

کهیر


این متخصص پوست تصریح کرد، در صورت بروز چنین حساسیتی، سریعا باید از مصرف این مواد غذایی خودداری کرد تا ضایعه کاملا بهبود یابد.
به گفته داوودی، گاهی اوقات نیز بیمارانی که به پزشک برای تشخیص اینگونه حساسیتها مراجعه میکنند باید از نظر بیماریهای داخلی مثل بیماریهای کبدی، عفونتهای داخلی و حتی از نظر سینوسها و دندانها بررسی شوند که اگر علتی غیر از حساسیتهای غذایی باعث بروز کهیر شده باشد از این طریق کشف شود.

کهیر بیماری پوستی شایع فصل بهار

درمان حساسیت پوستی و خارش پوستی فصل بهار

برای درمان حساسیت پوستی و خارش پوستی فصل بهار می‌توان از جوش‌شیرین، روغن نارگیل، آب لیمو و نعنای تازه استفاده کرد. بروز کهیر بر پوست معمولا ظاهر نامناسبی را برای فرد ایجاد می‌کند که همراه با التهاب، قرمزی، درد و خارش است.

درمانگران طب سنتی معتقدند برخی از گیاهان دارویی می‌توانند تا حد زیادی عوارض و نشانه‌های بروز این بیماری را در بدن کاهش دهند.

یکی از این گیاهان که می‌تواند میزان خارش و درد ناشی از ابتلا به کهیر را در بدن کاهش دهد مصرف نعنای تازه است. مصرف این گیاه به صورت تازه به همراه وعده‌های غذایی در کاهش میزان خارش و درد کهیر بسیار موثر است و حتی در بهبود عوارض ناشی از آن هم نقش دارد.

مصرف روغن نارگیل و آب لیمو نیز التهاب و خارش را کاهش می‌دهد. این مواد خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارند و از پوست در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کنند.

کهیر


مصرف آلوئه‌ورا و استفاده از ژل این گیاه نیز در بهبود خارش‌ها موثر است و همچنین استفاده از جوش‌شیرین برای رفع خارش پوستی توصیه می‌شود که با کمی آب باید مخلوط و روی پوست مالیده شود.

گردآوری :مجله اینترنتی دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان