ماهان شبکه ایرانیان

دادستان یاسوج به میزان خبرداد

تشکیل ٣١٠ پرونده در رابطه با تصرفات اراضی ملی/٤٠٠ متهم احضار شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود جدی دستگاه قضا به دستبرد‌هایی که به منابع طبیعی، محیط زیست، کوه، رودخانه و انفال وارد می‌شود خبرداد و گفت: ۳۱۰ پرونده در رابطه با تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل و دراین رابطه ۴۰۰ متهم احضار و قرار‌های تامینی متناسب برای آنان صادر شده است.

تشکیل ٣١٠ پرونده در رابطه با تصرفات اراضی ملی/٤٠٠ متهم احضار شدند (37)مهرداد کرمی دادستان یاسوج در گفت وگو باخبرنگارگروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به بازگشت 421 هکتاری از اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت المال از ورود جدی دستگاه قضا به دستبرد‌هایی که به منابع طبیعی، محیط زیست، کوه، رودخانه و انفال وارد می‌شود خبرداد و گفت: 310 پرونده در رابطه با تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل و دراین رابطه 400 متهم احضار و قرار‌های تامینی متناسب برای آنان صادر شده است.

وی گفت: همه ادارات متولی پای کار هستند و دستور داده ایم که به محض مشاهده تصرفات ابتدایی ورود و به نمایندگی از دادستان برخورد کنند.

این مقام قضایی افزود: 310 پرونده در رابطه با تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل شده است که دراین رابطه 400 متهم احضار و قرار‌های تامینی متناسب برای آنان صادر شده است.

دادستان یاسوج در ادامه به حوزه تغییر کاربری اراضی زراعی اشاره کرد و گفت: 78 پرونده تشکیل و 80 نفرهم متهم این پرونده‌ها هستند که 8 هکتار اراضی که تغییر کاربری اراضی داده اند با وضع سابق اعاده شده است.

کرمی به اقدامات دستگاه قضایی در خصوص رفع حریم رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در حریم رودخانه بشار بیش از سه چهارم حریم این رودخانه رفع تصرف شده است و برای سال آینده نیز برنامه‌های خوبی را در دست انجام داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه منابع طبیعی، حفظ طبیعت و محیط زیست کار‌های خوبی انجام شده است، گفت: در ایام نوروز با فعال‌تر شدن گشت‌های منابع طبیعی و محیط زیست از تصرف، تخریب حاشیه‌ی رودخانه ها، اراضی ملی، منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری می شود.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان به چاه‌های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: دردوسال گذشته، 200 چاه غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده است که تعدادی مسلوب المنفعه شده و تعدادی هم در مرحله رسیدگی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان