ماهان شبکه ایرانیان

بهترین گیاهان برای آویزان شدن!

گیاهان آویز جوری خانه را زیبا می‌کنند که هیچ کدام از گیاهان آپارتمانی دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند! پس برای رنگارنگ شدن خانه‌تان این ۸ گیاه آویز را به خاطر بسپارید.

بهترین گیاهان برای آویزان شدن!

گیاهان آویز جوری خانه را زیبا می‌کنند که هیچ کدام از گیاهان آپارتمانی دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند! پس برای رنگارنگ شدن خانه‌تان این 8 گیاه آویز را به خاطر بسپارید.

اولا که گیاهان آویزی که در گلدان‌های آویز کاشته می‌شوند، از فضای غیر قابل استفاده خانه، استفاده‌ای مفید می‌کنند و دوما هیچ چیز برای گیاهان آویز، همنشین بهتری از یک گلدان آویز نیست! در آخر اینکه اضافه کردن چند گلدان آویز به مجموعه گلدان‌های خانه‌تان دید سبز خانه را چند لایه می‌کند و به این ترتیب از سقف تا کف خانه سبز و درخشان می‌شود!

اگر وسوسه شده اید گیاهی آویز برای خانه‌تان تهیه کنید، این 8 گیاه از بهترین گیاهان آویزی هستند که می‌توانید پرورش دهید. آنها را در پذیرایی، اتاق‌ها و یا آشپزخانه بگذارید.

1- آکالیفا

چه کسی می‌تواند در برابر لمس گل آذین نرم و زیبای این گیاه مقاومت کند؟ آکالیفا گیاه گلدانی بامزه‌ای برای کاشت در حیاط است و در این شرایط به صورت گیاهی یک ساله رشد می‌کند. اما این گیاه در درون خانه هم به خوبی پرورش می‌یابد البته به شرط اینکه برایش جایی در کنار یک پنجره روشن رو به جنوب یا رو به شرق تهیه کنید تا انرژی مورد نیاز را از خورشید بگیرد و بتواند برای‌تان گل‌های زیبا تولید کند. آکالیفا آبیاری زیاد و تغذیه فراوان را هم دوست دارد و اگر آن را با کمپوست چای آبیاری کنید، با یک تیر دو نشان زده اید. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) به تفصیل آمده است.

2- رشته مروارید

این ساکولنت غیر معمول، رشته مروارید، درون گلدان‌های آویز جلوه‌ای بی‌نظیر دارد و دکوری جمع و جور و زیبا درست می‌کند. مانند اکثر ساکولنت‌ها، رشته مروارید هم در مکانی با نور زیاد رشد می‌کند و باید خاکش در بین دو آبیاری خشک شود. اگر گیاه را خوشحال و راضی نگه دارید، ممکن است با دادن گل‌هایی سفید از شما تشکر کند! هر از گاهی گیاه را هرس کنید تا پرپشت و قوی بروید. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) به تفصیل آمده است.

3- اسکینانتوس

این گیاه مخصوص این فصل است! چرا که در زمستان برای هفته‌ها گل‌هایی زیبا تولید می‌کند و شادابی را به خانه‌های تاریک زمستانی می‌آورد. گل‌های این گیاه به رنگ‌های نارنجی، قرمز و صورتی یافت می‌شوند و گیاهانی عالی برای خانه‌ هستند چرا که نور و آبیاری کم را به خوبی تحمل می‌کنند. در هنگام خرید توجه کنید که گیاهان بزرگ تر را بخرید تا خیلی زود برای‌تان گل دهند.

4- فلفل سیاه!

بله همان گیاهی که غذاهاتان را طعم و عطر می‌بخشد، به خانه‌تان هم جلوه‌ای نو می‌دهد! این گیاه برای میوه دادن به نور مناسب نیاز دارد. البته بد نیست کمی ناز گیاه را بکشیم و برایش نور مصنوعی فراهم کنیم تا میوه بدهد. میوه‌ها همان دانه‌های فلفل سیاهی هستند که می‌شناسیم. بعد از میوه دهی و رسیدن میوه‌ها می‌توانید از آنها در غذا استفاده کنید.

5- گیاه کریسمس

به خاطر اینکه این گیاه در زمستان گل می‌دهد به این نام خوانده شده. نام دیگر گیاه، گیاه ماهی قرمز، است که این نام را به خاطر گل‌های نارنجی شادابش به آن داده اند. گیاه کریسمس، گیاهی کوچک است که می‌تواند در سبدهای آویز کوچک و در مکان‌هایی با جای کم کاشته شود. یک خبر خوب برای افرادی با خانه کم نور، این گیاه باید در نور کم نگهداری شود! برای گیاه خاکی مانند خاک ارکیده فراهم کنید تا ریشه‌ها سالم بمانند. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) به تفصیل آمده است.

6- بیلبرجیا

این گیاه از خانواده برومیلیادها است و مانند تمام اعضای این خانواده، بیلبرجیا هم تعداد زیادی گیاهچه تولید می‌کند که می‌توان آنها را جدا کرد و به عنوان گیاهانی جدید در گلدانی دیگر کاشت. این گیاه هم شرایط کم نور و هم نور زیاد را به خوبی تحمل می‌کند. برای این گیاه نور طبیعی فراهم کنید تا دوره گلدهی‌اش بهم نریزد. بیلبرجیا هوای سرد را به خوبی تحمل می‌کند و به رشد خود ادامه می دهد.

7- گیاه کوزه‌ای

گیاه کوزه‌ای یکی از عجیب ترین گیاهان آویزی است که می‌توانید در خانه داشته باشید! اولا که گیاه گوشتخوار است و دوما ظاهری بسیار خاص دارد! بعضی انواع این گیاه آویز نیستند پس در هنگام تهیه حواستان باشد که نوع آویز آن را خریداری کنید. این گیاه نیازهای ویژه‌ای دارد اما پرورش آن آسان است. به گیاه نور زیاد بدهید، کود ندهید و برایش رطوبت همیشگی فراهم کنید.

8- پتوس ابریشمی (پتوس اطلسی)

گیاهانی مانند پتوس، برای افرادی که تازه می‌خواهند پرورش گل و گیاه را شروع کنند، عالی است چرا که این گیاه به این راحتی‌ها کشته نمی‌شود! پتوس گیاهی است رونده که بعد از مدتی شاخسار آن از لبه گلدانش آویزان خواهند شد و نمایی عالی به وجود خواهند آورد. پتوس نور کم و خاک مرطوب را دوست دارد. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) به تفصیل آمده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان