پوریا آذربایجانی کارگردان سینما که امسال فیلم "جشن دلتنگی" را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر داشت در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص نگاه خود به عرصه فیلمسازی گفت: در اکثر مواقع فیلم را بر اساس دغدغه های خودم می سازم و اهل این نیستم که روی موج اتفاقات سوار شوم و به با بهره گیری از این موج فیلم بسازم تا بتوانم به عنوان مثل گیشه را به دست بیاورم.
وی درباره دلیل انتخاب مضمون فیلم "جشن دلتنگی" افزود: با یک نگاه ساده در جامعه می بینیم که نزدیک ترین عزیزانمان بیش از اینکه با ما حرف بزنند مشغول شبکه های مجازی هستند. این اتفاق به صورت بی رویه به ساختار خانواده و جامعه ضربه زده است. من نگران این مساله هستم و نگرانی ام را با مردم در میان گذاشتم.
کارگردان فیلم "تجریش ناتمام" درباره دلیل تنوع مضمون آثار خود اضافه کرد: من هیچ وقت دنبال امضای شخصی پای کارم نیستم و معمولاً از شخصی سازی هر چیزی دوری می کنم. زیاد اهل نیستم که فیلم بسازم و بگویم نگاه کنید این اثر من است زیرا از "منیت" متنفرم.
وی در همین راستا اذعان کرد: متاسفانه در روزگاری زندگی می کنیم که "منیت" به شدت زیاد شده است. این را بدانید فیلم های من کاملاً از درون اتفاق می افتد و هیچ ادعا و پز کارگردانی پشت کارم نیست.
کارگردان فیلم "روایتهای ناتمام" درباره نقطه هدف فیلم جشن دلتنگی تاکید کرد: جشن دلتنگی را برای تاثیرگذاری و بازخورد در مخاطب ساختم. این فیلم با دغدغه مشکلات و خطرات فضای مجازی ساخته شده و به شدت آروزمندم دغدغه من با تماشاگر رابطه برقرار کند. مخاطبانی که گاهاً حتی در سالن سینما هم درگیر تلفن همراه و شبکه های مجازی هستند.
آذربایجانی با اشاره به حضورش در تلویزیون با سریال "نوار زرد" خاطرنشان کرد: در سریال نوار زرد سعی کردم تصویر تازه و جذابی از پلیس ارائه دهم. تصویری که مردم را جذب خود کند و به نوعی فارغ از تصویر کلیشه پلیس باشد. شخصیتی که هم باهوش و پلیسی باشد و در عین حال خوشتیپ و جذاب هم باشد.