چگونه از شر منافذ تیره روی پوست پا راحت شویم [قسمت دوم]

بسیاری از زنان بالاخره به منافذ تیره روی پوست پاهایشان دچار می‌شوند

بسیاری از زنان بالاخره به منافذ تیره روی پوست پاهایشان دچار می‌شوند. این منافذ کمی شبیه لکه‌هایی هستند که روی توت‌فرنگی می‌بینیم. برای همین هم مردم از این عارضه تحت عنوان «پاهای توت‌فرنگی» یاد می‌کنند. اگر شما رنگ پوستتان روشن یا رو به زیتونی باشد، این لکه‌های تیره بیشتر خودشان را روی پوستتان نشان می‌دهند. به لحاظ پزشکی به این منافذ سیاه «کومدون باز» گفته می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که منافذ پوست با باکتری‌ها، گردوغبار، چربی و آلودگی بسته می‌شوند. وقتی هوا به منافذ می‌رسد، چربی درون منافذ با اکسیژن واکنش نشان می‌دهد و باعث می‌شود این منافذ سیاه یا خیلی تیره شوند. با بنیتا همراه باشید.

3- ماساژ

ماساژ پاهای توت‌فرنگی یک‌راه خوب برای برگرداندن پوستی روشن و صاف و براق است. تنها چند دقیقه زمان کافی است که پاهایتان را با انواع روغن یا لوسیون ماساژ دهید. به‌تدریج منافذ تیره پوست کمتر و کمتر می‌شوند و درنهایت منافذ تیره پوست و حتی تیرگی زانو ناپدید می‌شود. نه‌تنها منافذ پوست از بین می‌روند بلکه شما پوستی نرم و براق و مرطوب و درنتیجه سالم‌تر خواهید داشت. انجام این عمل بسیار مفید است حتی زمانی که پوست توت‌فرنگی مانندتان از بین رفته باشد.

پاهایتان را با روغن‌ها و لوسیون های درمانگر که محتوی مواد بهبود دهنده از قبیل آلوئه ورا هستند ماساژ دهید که پوستتان را مرطوب و سالم نگه می‌دارند. نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید، استفاده از روغن‌های طبیعی مثل روغن کرچک است. روغن‌ها یا لوسیون هایی مانند آلوئه ورا بهترین پیشنهاد هستند (به خاطر عناصر شفابخش گیاه آلوئه ورا). بعلاوه، روغن‌ها را می‌توان با مواد دیگر ترکیب کرد و مورداستفاده قرارداد. ازجمله:

  • روغن بادام و ویتامین E و روغن جوجوبا یا روغن نارگیل: به نسبت مساوی روغن‌ها را باهم ترکیب کنید (استفاده از روغن جوجوبا یا روغن نارگیل اختیاری است) و سپس مقداری گلیسیرین خالص را با آن‌ها مخلوط‌کنید. خوب آن‌ها را مخلوط کنید و بعد به سطح پوست آسیب‌دیده بمالید و بگذارید پوست به‌خوبی این پماد را به خود جذب کند.
  • روغن چوب صندل و روغن‌زیتون یا روغن نارگیل: چند قطره از روغن‌زیتون یا روغن نارگیل کافی است. می‌توانید از یک قاشق غذاخوری به‌عنوان ظرف مخلوط کردن روغن‌ها استفاده کنید. روغن چوب صندل را بردارید و چند قطره از آن را به روغن‌زیتون اضافه کنید. آن‌ها را خوب به هم بزنید و سپس مخلوط را به سطح پوست آسیب‌دیده بزنید. چند دقیقه پوست را خوب ماساژ دهید و سپس آن‌ها به حال خود بگذارید.
  • روغن درخت چای و روغن‌زیتون: چند قطره روغن درخت چای را با دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون مخلوط‌کنید. سپس آن‌ها را روی پوست پای خود ریخته و پوست را برای چندین دقیقه با آن ماساژ دهید.

4- شکر و روغن‌زیتون

لوسیون پا

 Credit: makeupandbeauty

هنگامی‌که به درمان منافذ بزرگ مشغولید خیلی مهم است که مراقب پوست خود باشید. هرچقدر منافذ بزرگ‌تر باشند، آلودگی جمع شده در آن‌ها نیز بیشتر است. دو قاشق غذاخوری شکر را در ظرفی بریزید و به آن مقداری روغن‌زیتون اضافه کنید. حالا این دو ماده را خوب باهم مخلوط‌کنید و به‌عنوان اسکراب روی محل‌های آسیب‌دیده و منافذ پوستی بگذارید. این راه به شما کمک می‌کند که به‌مرور از لکه‌های تیره‌ی پوست پاهایتان خلاص شوید.

5- شکر قهوه‌ای

شکر قهوه ای

 Credit: makeupandbeauty

شکر قهوه‌ای ماده‌ای فوق‌العاده برای از بین بردن سلول‌های مرده است. آنچه نیاز دارید این است که دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را با مقداری  ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید و یک قاشق آب‌لیمو ترش هم به آن اضافه کنید. با این روش یک خمیر ضخیم درست کنید و آن را بر روی منافذ بزرگ‌پاها بمالید. سپس پاهایتان را با آب تمیز بشویید و پوستتان را خشک‌ کنید. شکر قهوه‌ای درواقع یک فرآورده‌ی لایه‌بردار فوق‌العاده است که در مقایسه با سایر مواد، کمک می‌کند پوست نرم‌تر و مرطوب‌تری داشته باشید.

6- روغن درخت چای

روغن درخت چای

 Credit: makeupandbeauty

ماساژ دادن پوست با روغن درخت چای کمک می‌کند باکتری‌های سطح پوست از بین بروند. دو قاشق غذاخوری روغن درخت چای را با سه قاشق غذاخوری روغن‌زیتون مخلوط‌ کنید. آن‌ها رو خوب مخلوط کرده و بعد حدود پنج دقیقه بر روی منافذ پوست ماساژ دهید. مطمئن شوید که روغن درخت چای خوب بر روی پوستتان نشسته و جذب‌شده است. استفاده از روغن درخت چای همچنین کمک می‌کند پوست از انواع عفونت‌ها در امان بماند.

7- خیار

خیار

 Credit: makeupandbeauty

خیار شاید به کوچک کردن منافذ پوستی کمک خاصی نکند، ولی به‌طور حتم کمک می‌کند پوست روشن‌تر شده و آن لکه‌های تیره از بین بروند. با توجه به خواص روشن‌کننده‌ای که خیار داراست، به آرام کردن التهابات پوستی و روشن و شفاف کردن رنگ منافذ تیره کمک می‌کند. خیلی از مردم نمی‌دانند که آب خیار چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد. آب خیار به خاطر دربرداشتن تمام مواد کاملاً طبیعی فوق‌العاده ای‌که داراست، می‌تواند هرروز مورداستفاده قرار بگیرد. به‌طور اصولی دو روش برای استفاده از آب خیار وجود دارد:

روش 1: در این روش ما فقط به خیار نیاز داریم. یک خیار بردارید و آن را خوب بشویید. خیار را در یک‌کاسه رنده و پوره‌کنید و خمیر نرمی از آن بسازید. حالا پوره‌ی خیار را به سطوح آب‌دیده‌ی پای خود بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. این کار را دو بار در روز انجام بدهید: صبح و بعدازظهر. این عمل را آن‌قدر ادامه بدهید که نتیجه‌ی رضایت‌بخش را مشاهده کنید.

روش 2: در این روش به آب‌لیمو و گلاب هم نیاز داریم. مقدار مساوی از پوره‌ی خیار و آب‌لیمو و گلاب را باهم مخلوط‌کنید. خیلی خوب آن‌ها را باهم ترکیب کنید و بعد مخلوط را روی پایتان بمالید. پنج‌تا ده دقیقه بگذارید روی پایتان بماند تا مخلوط کار خودش را انجام دهد. بعد پایتان را با آب بشویید. این فرآیند را هرروز تکرار کنید تا به نتیجه‌ی موردنظر برسید.

می‌توانید قسمت اول این مقاله را در «چگونه از شر منافذ تیره روی پوست پا راحت شویم [قسمت اول]» مطالعه کنید.

منبع: beautytips4her, howgetrid, makeupandbeauty

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان