آیا اینجا مسجدالاقصی است؟

خانه ی دوست مسجد الاقصی (۱) برای مسلمانان نیز همانند مسیحیان و سایر مؤمنان، مقدّس است. این جا محّل سفر پیامبر گرامی اسلام (ص) به آسمان است

آیا اینجا مسجدالاقصی است؟
خانه ی دوست
مسجد الاقصی (1) برای مسلمانان نیز همانند مسیحیان و سایر مؤمنان، مقدّس است. این جا محّل سفر پیامبر گرامی اسلام (ص) به آسمان است. پیامبر(ص) در شبی خاطره انگیز به صورت خصوصی به میهمانی خدا دعوت شد. خداوند بزرگ او را از مکّه به بیت المقّدس برد. آغاز سفر از همین جا –خانه ی مقدّس – بود. به یک چشم بر هم زدن، با همراهی جبرائیل، فرشته ی محبوب خدا، عروج کرد و به معراج رفت. این شب، به یاد ماندنی ترین شب تاریخ است.
«پاک و منّزه است خدایی که (در مبارک) شبی بنده ی خود(محمّد) را از مسجد الحرام (مکّه) به مسجد الاقصایی که گرداگردش را (به قدم های بندگان برگزیده اش ) مبارک و پُر نعمت ساخت، سیر داد تا نشانه ها
(و رازهای پنهان ) خود را به او نشان دهد که خدا به حقیقت شنوا (و به امور پنهان و آشکار عالم ) بینا است».(2)
زمانی هم که سفر به پایان رسید، دوباره به این مسجد بازگشت. یعنی آغاز و پایان مسافرت آسمانی رسول خدا (ص) مسجد قدس بود ه است.
یهودیان متعّصب، یعنی صهیونیست ها، می دانند که این مکان مقدّس برای مسلمانان چه ارزشی دارد. به همین دلیل راه های زیادی را برای از بین بردن بیت المقدّس امتحان کرده اند. حفّاری کرده اند، به دیوارهای آن آسیب رسانده اند و عمداً آتش سوزی به راه انداخته اند.(3)
قدس، اوّلین قبله ی مسلمانان بوده است. اسلام که از سرزمین عربستان طلوع کرد، کعبه، خانه ی بت ها شده بود. پس خداوند دستور داد که به سوی مسجد الاقصی نماز بخوانند. تا این که در یک ظهر داغ و آفتابی، هنگامی که پیامبر(ص) در مسجد ذوقبلتین(4) بود، پیامی رسید و از مسلمانان خواسته شد به سوی کعبه عبادت کنند.
در حالی که همه ی انسان های آزاده می توانند به عبادت و انجام مراسم مذهبی مشغول باشند، صهیونیست ها با خشونت تمام از ورود نمازگزاران مسلمان به داخل مسجد جلوگیری می کنند. آن ها به جوانان اجازه ی نماز خواندن و حضور در خانه ی خدا را نمی دهند. چون به خوبی می دانند جوانان فلسطینی آینده ی روشن تاریخ اند.
بیت المقدّس سرزمین صلح و آرامش بوده است. گرچه هر زمانی که دیگران –صلیبی ها(5)یا صهیونیست ها- وارد آن شده اند، جز آتش و خون و جنگ سوغاتی نداشته اند. این سرزمین برای همه ی دین داران قابل احترام بوده است. سال های سال پیروان ادیان بزرگ در کنار هم زندگی کرده اند. امّا امروز این جا تنها جای مسلمانان نیست!
صهیونیست ها حالا دیگر فهمیده اند، بیت المقدّس مسئله ی همه ی مسلمانان شده است. آبروی جهان اسلام در این سرزمین در خطر است. امروز مسلمانان روز قدس دارند. روزی که همه با مشت های آهنین عقب نشینی اسرائیلی ها را فریاد می کشند. صهیونیست هایی که برای یک رؤیای دروغین -یعنی ساختن معبد سلیمان(6)– در همان جایی که مسجد قدس است، تلاش می کنند. آن ها می خواهند به هر قیمتی که شده مسجد را خراب کرده و بر روی ویرانه هایش به این بهانه عبادت گاه شیطان بنا کنند.
آن ها از آینده هم خبر دارند. خبر دارند که پیشوایی با سربازان آسمانی اش وارد شهر می شود و دستور می دهد همه ی ستمکاران و نابکاران را دست بسته بیاورند تا مجازات شوند. می دانند که در آن روز هر یهودی و مسیحی که با اسلام و مسلمانان
دشمنی کرده است، به دنبال راه فرار می گردد. ولی هر جا که باشد، حتّی اگر درون تنه ی درختان مخفی شده باشد، آن درخت فریاد می زند که دشمنی از دشمنان خدا در میان من پنهان است، او را بگیرید و به سزای عملش برسانید.
همه ی این ها را می دانند و همه ی راه ها را برای نابودی این مکان بهشتی رفته اند. ولی موفق نشده اند. تنها یک را ه را توانسته اند با تبلیغ و دروغ در جهان جا بیندازند. راهی که هیچ کس تا به حال به آن نیندیشیده است:
این مسجد که محلّ معراج است، این مسجد که قبله گاه اوّل مسلمانان است، این مسجد که مکان ظهور و حضور حضرت امام زمان(ع) است، آن گنبد طلایی چند ضلعی نیست! آن جا مسجد «قبّة الصّخره»(7) است.
مسجد الاقصی در نزدیکی این مکان قرار دارد و از این مسجد بزرگ تر است. رواق ها و حجره های زیادی در کنار آن قرار دارد و گنبد آن تیره رنگ است. صهیونیست ها کاری کرده اند که همه به اشتباه بیفتند. بسیاری ازمسلمانان این دو را به جای هم اشتباه می گیرند. رسانه های جهان تصویر قبّة الصخره را نشان می دهند، در حالی که هر لحظه مسجد قدس در خطر است. پس بیایید هوشیار باشیم و فریب تازه ی دشمنان خدا را نخوریم. این جا مسجد الاقصی نیست. قبه الصخره است.

پی نوشت ها :
 

1. مسجد الاقصی :در زمان داوود نبی ساخته شد و سلیمان آن را تکمیل کرد و در عهد مروان بن حکم باسازی شد.
2. سوره ی اسراء، آیه ی1.
3. در سال 1967میلادی آتش زده اند.
4. مسجد ذوقبلتین:مسجدی در مدینه که دارای دو قبله است، یکی به سوی کعبه و یکی به سمت مسجد قدس.
5. صلاح الدّین ایوبی در جنگ های طولانی با صلیبی ها بیت المقدّس را از دست شان خارج نمود.
6. سلیمان(ع)، پیامبر قوم بنی اسرائیل بوده است و یهودیان معتقدند که همین مسجد محّل عبادت او بوده است!
7. قبة الصخره:بنایی است که به دستور عبدالملک، خلیفه ی اموی، به سال72ه ق بر بالای صخره ی ذبائح در اورشلیم و نزدیک مسجد الاقصی ساخته شد.
 

منبع: نشریه موعود نوجوان، ش24.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر