ممکن شما نیز به کررات نام "میکروپیگمنتیشن" را شنیده باشید. میکروپیگمنتیشن یک روش جدید برای ایجاد آرایش دائمی یا نیمه دائمی بر روی پوست است. منظور از آرایش دائمی شکل و ظاهری شبیه به آنچه به مهمانی یا مراسم‌های خاص می‌روید نیست! معمولا آرایشی که با میکروپیگمنتیشن ایجاد می‌شود حالتی بسیار طبیعی دارد و م برای بهتر شدن شکل ابرو، فرم لب، خط چشم و... از آن استفاده می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید در مورد این روش جدید بیشتر بدانید، این مطلب را از دست ندهید.

میکروپیگمنتیشن فرآیندی است که با استفاده از آن رنگدانه‌های معدنی و کاملا طبیعی با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتشین در زیر پوست وارد می‌شود. معمولا این رنگدانه‌ها تا دو لایه به زیر پوست نفوذ می‌کنند. این روش یک تکنیک پزشکی پشرفته است و برای ایجاد ظاهری بهتر و یک آرایش نیمه دائمی سالم ایجاد شده؛ نکته قابل توجه این است که برای انجام میکروپیگمنتیشن حتما باید به یک پزشک، پرستار، تکنسین متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا نتایج حاصل از آن طبیعی و قابل قبول باشد.

میکروپیگمنتیشن چه تفاوتی با تتو دارد؟

بسیاری از افراد بر این باورند که میکروپیگمنتیشن همان تتو یا خالکوبی است اما باید گفت که این تصور کاملا اشتباه است! در این روش نیز مانند خالکوبی رنگدانه‌های مخصوصی به داخل پوست وارد می‌شود اما دستگاهی که برای میکروپیگمنتیشن استفاده می‌شود ظرافت بیشتری نسبت به دستگاه خالکوبی دارد و به همین دلیل است که نتیجه نهایی این روش بسیار طبیعی‌تر است.

در این روش رنگدانه‌ها به لایه‌های عمیق‌تر پوست وارد می‌شوند و به همین دلیل است که معمولا رنگ خالکوبی یا تتو آبی، خاکستری و بنفش دیده می‌شود اما در میکروپیگمنتیشن رنگدانه‌ها نهایتا به لایه دوم پوستت وارد شده و رنگی طبیعی را بر روی پوست ایجاد خواهند کرد.

معمولا با تکنیک‌های تتو نمی‌توان ظرافت مو را بر روی پوست ایجاد کرد اما دستگاه‌های میکروپیگمنتیشن این امکان را ایجاد می‌کنند تا طراحی ظریف و طبیعی برای ابرو، خط لب، خط چشم و... ایجاد شود.

میکروپیگمنتیشن برای چه قسمت‌هایی از پوست انجام می‌شود؟

معمولا از این روش برای متعادل سازی چهره، ابرو، لب، پلک، آرایش چشم، از بین بردن لکه‌های پوستی، پر کردن جای زخم روی سر و... استفاده می‌شود که در ادامه به توضیح برخی از این موارد می‌پردازیم.

  • میکروپیگمنتیشن ابرو

ابروهایی که بیش از حد روشن، ضعیف، کم پشت، نامتقارن و... هستند را می‌توان با این روش بهبود داد و ظاهری زیباتر و طبیعی‌تری را برای ابروها ایجاد کرد. شکل و ظاهر ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره دارند و زمانی که ابروها پررنگ، متقارن و شکل خوبی داشته باشند زیبایی چهره نیز چند برابر خواهد شد. در این روش ابتدا شکل ابرو طراحی شده و سپس با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن خطوط ظریف و باریک به شکل تارهای مو طراحی می‌شود و در نهایت یک ابرو با رنگ و آرایش دائمی برای افراد ایجاد خواهد شد. از این روش برای اصلاح مدل ابرو هم برای خانم‌ها و هم آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میکروپیگمنتیشن

  • میکروپیگمنتیشن خط چشم

بسیاری از افراد تمایل دارند تا خط چشمی دائمی داشته باشند و از این طریق زیبایی چشم‌های خود را افزایش دهند. با روش میکروپیگمنتیشن رنگدانه‌ها با ظرافت و دقت ویژه‌ای روی خط مژه قرار می‌گیرند و خط چشمی دائمی را ایجاد می‌کنند. این رنگدانه‌ها معمولا دارای ماندگاری بالایی هستند و به همین دلیل است که به این روش آرایش دائمی نیز گفته می‌شود.

میکروپیگمنتیشن

  • میکروپیگمنتیشن لب

با استفاده از این روش می‌توان رنگی طبیعی و دائمی را برای لب‌ها ایجاد کرد یا شکل و ظاهر لب را بهبود داد و از این طریق آرایشی دائمی و طبیعی برای لب‌ها ایجاد کرد.

میکروپیگمنتیشن

روش‌های مراقبت از میکروپیگمنتیشن

برای اینکه نتایج حاصل از این عمل زیبایی به بهترین شکل ممکن دیده شود، لازم است تا به خوبی از آن مراقبت شود. هنگامی‌که از آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن به درستی مراقبت نشود خطر ابتلا به عفونت، کمرنگ شدن رنگدانه‌ها، پوسته پوسته شدن و... وجود خواهد داشت.

  • تمیز و مرطوب نگه داشتن محل میکروپیگمنتیشن

اگر از آرایش دائمی به خوبی مراقبت نکنید نه تنها ظاهر زیبایی برایتان ایجاد نخواهد کرد بلکه ممکن است باعث ایجاد عفونت نیز شود. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل کافیست روزانه پوست خود را با یک صابون آنتی باکتریال ملایم و ترجیحا بدون بو بشویید.

  • مراقبت از میکروپیگمنتیشن در برابر نور خورشید

اشعه ماور بنفش خورشید می‌تواند به سادگی رنگدانه‌های پوست را از بین ببرد و به همین دلیل یک تهدید جدی برای میکروپیگمنتیشن نیز محسوب می‌شود. اگر از این روش برای پوست صورت خود استفاده کرده‌اید حتما قبل از خروج از خانه کرم ضدآفتاب بزنید و در صورت لزوم از کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی بزرگ که چشم و ابرو را پوش دهد نیز استفاده کنید. اگر به استخر یا دریا می‌روید نیز مراقب باشید تا آب کلردار یا نمک دریا با پوستتان تماس نداشته باشد زیرا نمک دریا و کلر آب می‌توانند به سادگی رنگدانه‌ها را از روی پوست محو کنند.

  • استفاده از لوازم آرایشی تمیز و با کیفیت

بعد از انجام آرایش دائمی برای ابرو، خط چشم یا لب می‌توانید از سایر لوازم آرایشی نیز برای چهره خود استفاده کنید اما نکته مهم این است که حتما از لوازم ارایش با کیفیت و تمیز استفاده کنید. زیرا بعد از انجام این عمل‌های زیبایی پوست حساس‌تر شده و بیشتر در معرض عفونت قرار خواهد گرفت.