تحلیلگران: نینتندو سوییچ به فروش ۲۰۰ میلیونی می‌رسد

در حالی که ژاپنی‌های مقیم کیوتو سودای فروش ۱۰۰ میلیون واحدی نینتندو سوییچ را در سر می‌پروراند، تحلیلگران معتقدند که این رقم می‌تواند حتی به ۲۰۰ میلیون هم برسد

تحلیلگران: نینتندو سوییچ به فروش 200 میلیونی می‌رسد

در حالی که ژاپنی‌های مقیم کیوتو سودای فروش 100 میلیون واحدی نینتندو سوییچ را در سر می‌پروراند، تحلیلگران معتقدند که این رقم می‌تواند حتی به 200 میلیون هم برسد. سازمان تحلیلی و آماری Nikkei که در زمینه محصولات آسیایی فعالیت دارد طی مقاله‌ای تحلیلی نوشته که فروش این کنسول حداقل 200 میلیون واحد خواهد بود در حالی که موفق‌ترین کنسول بازی تاریخ یعنی پلی استیشن 2 توانست 155 میلیون واحد بفروشد.

کنسول بازی جدید شرکت ژاپنی نینتندو در سال ابتدایی عرضه‌اش با عناوین انحصاری متعددی نظیر The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Super Mario Odyssey مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفت. هر دو بازی میانگین امتیازات 97 را دریافت کرده‌اند که اتفاقی نادر در دنیای بازی‌های ویدیویی است. اگر نینتندو همین روند را طی سال‌های آینده ادامه دهد، رسیدن به 100 میلیون واحد واقعا رویای دور از دسترسی نیست اما وقتی بر سر 200 میلیون واحد صحبت می‌شود، اوضاع کمی متفاوت است.

سوپر ماریو اودیسه

چندی پیش شیگرو میاموتو، خالق سری بازی‌های ماریو و زلدا که حالا یکی از قدرتمندترین مهره‌های تصمیم گیرنده شرکت نیز به حساب می‌آید چندی پیش گفته بود نینتندو سوییچ می‌تواند تا سال 2023 و حتی فراتر از آن در بازار بفروشد. نینتندو با استناد به استراتژی اقیانوس آبی می‌خواهد که هر کسی یک کنسول بخرد.

نینتندو سوییچ گرچه این روزها در صدر لیست داغترین محصولات تکنولوژی و بازی به حساب می‌آید اما از قدرت سخت‌افزاری بالایی نسبت به رقبای خود برخوردار نیست. از همین سو شاید در طولانی مدت نینتندو مجبور به ارتقای سخت‌افزاری کنسول خود بشود، همانند استراتژی سونی و مایکروسافت با پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس.

جوی کان

سوییچ تا انتهای سال 2017 میلادی (ابتدای دی ماه 1396) و طی 9 ماه فروشی 14.86 میلیون واحدی را تجربه کرد و طبق آخرین گزارش‌ها 4 میلیون واحد فقط در ژاپن فروش داشته. انتظار می‌رود که امسال نینتندو سوییچ فروش کلی پلی استیشن 4 را در ژاپن پشت سر بگذارد و به پرفروش‌ترین کنسول بازی حال حاضر این کشور بدل گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر