عوارض و خطرات رابطه جنسی مقعدی در زوجین ( فیلم )

تقریبا ۹۰ درصد مردان و ۵ الی ۱۰ درصد از زنان، حداقل یکبار رابطه جنسی مقعدی داشته اند. دخول از طریق مقعد که با عنوان رابطه جنسی مقعدی نیز شناخته می شود یک نوع فعالیت جنسی است که در برگیرنده دخول آلت تناسلی به مقعد است

رابطه مقعدی چه عوارضی دارد؟

تقریبا 90 درصد مردان و 5 الی 10 درصد از زنان، حداقل یکبار رابطه جنسی مقعدی داشته اند. دخول از طریق مقعد که با عنوان رابطه جنسی مقعدی نیز شناخته می شود یک نوع فعالیت جنسی است که در برگیرنده دخول آلت تناسلی به مقعد است. افرادی که چنین فعالیت های جنسی دارند معمولا با مشکلات و خطراتی روبرو می شوند زیرا مقعد پر از اعصاب است و همین امر باعث می شود این ناحیه یکی از نواحی بسیار حساس بدن باشد. با اینکه برخی از افراد رابطه مقعدی را لذت بخش می دانند اما شرکت کردن در چنین فعالیت هایی معایب خاص خود را دارد و ممکن است سلامت فرد را به خطر بیندازد.

آیا رابطه جنسی از پشت بی ضرر است؟

خطرات متعددی به هنگام برقراری این نوع رابطه جنسی برای سلامتی افراد وجود خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که رابطه مقعدی خطرناک ترین فعالیت جنسی است و این امر دلایل مختلفی دارد. این دلایل عبارتند از:

مقعد به طور طبیعی روان بودن واژن را ندارد:

نفوذ و دخول آلت تناسلی در این ناحیه می تواند باعث پارگی داخل مقعد شود و همین امر باکتری ها و ویروس ها را به داخل جریان خون وارد نماید. در چنین شرایطی امکان توسعه بیماری ها و عفونت های منتقل شده از طریق روابط جنسی همچون HIV بسیار بالا خواهد بود. مطالعات مختلف نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض ویروس HIV از طریق مقعد، 30 برابر بیشتر از دخول از طریق واژن است. قرار گرفتن در معرض این ویروس ممکن است به توسعه زگیل ناحیه مقعد و سرطان مقعد منجر شود. استفاده از روان کننده ممکن است کمی این شرایط را بهبود ببخشد اما به طور کامل از پارگی این ناحیه پیشگیری نمی کند.

رابطه جنسی مقعدی با آسیب کمتر به بدن

بافت های داخل مقعد به خوبی پوست اطراف مقعد، محافظت نشده است:

بافت های خارجی ما سلول های مرده ای دارند که به عنوان یک مانع محافظتی در برابر عفونت عمل می کنند. بافت های داخل مقعد چنین محافظت طبیعی را ندارند و همین امر باعث می شود در برابر پارگی و توسعه عفونت اسیب پذیر تر باشند.مقعد برای نگهداری مدفوع طراحی شده است: مقعد با عضلات حلقه مانندی احاظه شده است که به آن اسفنکتر مقعدی می گویند. این عضلات بعد از اجابت مزاج، تنگ تر می شوند.

زمانی که این عضلات سفت و تنگ هستند، دخول از طریق مقعد می تواند بسیار دردناک و البته مشکل باشد. تکرار چنین فعالیت جنسی ممکن است به ضعیف شدن این عضلات منجر شود و نگهداری مدفوع را تا رسیدن به دستشویی دشوار سازد. با اینحال، تمرینات کگل می تواند به تقویت این عضلات کمک کند و از بروی چنین مشکلاتی پیشگیری نماید یا آن را اصلاح کند.

مقعد پر از باکتری است:

حتی اگر هر دو نفر عفونتی در بدن خود نداشته باشند اما باز هم باکتری های موجود در مقعد ممکن است از این طریق به افراد منتقل شود. داشتن رابطه جنسی واژینال بعد از رابطه مقعدی نیز می تواند به عفونت مجاری ادرار و عفونت واژن منجر شود.

رابطه جنسی مقعدی خطرات دیگری هم دارد. تماس دهانی با آلت تناسلی می تواند هر دو طرف را در معرض ابتلا به هپاتیت، هرپس، HPV و سایر عفونت ها قرار دهد. اگرچه آسیب شدید ناشی از رابطه مقعدی زیاد رایج نیست اما امکان بروز آن وجود دارد. خونریزی بعد از رابطه مقعدی به خاطر هموروئید یا پارگی مقعد ممکن است رخ دهد. در این شرایط احتمال بروز حوادث حادتر همچون ایجاد سوارخ در روده نیز وجود خواهد داشت. این موضوع یک مشکل حاد و خطرناک است که باید به سرعت درمان شود. درمان معمولا با بستری شدن در بیمارستان، جراحی و استفاده از آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عفونت انجام می شود.

پیشگیری از بروز مشکلات مقعدی:

تنها روش برای پیشگیری کامل از خطرات رابطه جنسی مقعدی، دوری کردن از آن است. اگر رابطه مقعدی دارید، باید از کاندوم برای جلوگیری از توسعه عفونت و بیماری استفاده شود. اگر به دنبال افزایش امنیت در رابطه مقعدی هستید،

نکات زیر را حتما به خاطر داشته باشید:

  1. از قرار دادن آلت تناسلی در دهان یا واژن بعد از برقراری رابطه مقعدی، خودداری کنید.
  2. از روان کننده زیاد برای کاهش خطر پارگی بافت ها استفاده نمایید. در کاندوم های لاتکس، از روان کننده مبتنی بر آب بهره ببرید.
  3. قبل از قرار دادن آلت تناسلی ، مقعد خود را شل کنید تا خطر پارگی بافت های این ناحیه کاهش پیدا کند. استفاده از حمام گرم قبل از برقراری رابطه مقعدی یا دراز کشیدن بر روی شکم می تواند دخول را راحت تر کند.
  4. اگر درد مقعد شدیدی دارید این رابطه را متوقف کنید.
  5. اگر بعد از دخول خونریزی مقعدی را تجربه کردید یا متوجه بروز زخم یا برآمدگی در اطراف مقعد یا ترشح از آن شدید، حتما با یک پزشک مشورت نمایید.

مقالات مرتبط با رابطه مقعدی

علت خونریزی از مقعد چیست؟

خطرات و عوارض رابطه ی مقعدی(پشت)

علائم و درمان شقاق مقعدی

همه چیز درباره نزدیکی از راه مقعد

هشدار نسبت به خطرات رابطه جنسی از مقعد(رابطه مقعدی)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان