ماهان شبکه ایرانیان

سفر نوروزی به شهرستان قروه ؛ سرزمین یادگاری های کهن

سفر نوروزی به شهرستان قروه ؛ سرزمین یادگاری های کهن یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - گردشگری,ایران گردی,اماکن دیدنی شهرستان قروه در دشت وسیعی در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج و شمال غربی همدان در طول ج ...

شهرستان قروه در دشت وسیعی در 90 کیلومتری شرق سنندج و شمال غربی همدان در طول جاده سنندج – همدان توسعه یافته است در حال حاضر شهر قروه به علت قرارگیری در مسیر جاده همدان – تهران و موقعیت طبیعی آن از لحاظ دشت های بزرگ کشاورزی و کانسارهای معدنی از جاذبه های گردشگری قروه و هم چنین به مهم ترین شهر استان از لحاظ کشاورزی، صنعتی و معدنی تبدیل شده است. در ادامه همراه باشید با مجله همگردی برای بازدید از اماکن دیدنی شهرستان قروه.
شهرستان قره

دریاچه سراب

این دریاچه کوچک که به سراب قروه مشهور است، منبع تامین کننده آب آشامیدنی و از جاذبه های گردشگری قروه نیز می باشد و در فاصله اندکی از شهر قرار گرفته است. در کنار این دریاچه امکانات قایق سواری بر روی دریاچه وجود دارد.
دریاچه سراب

چشمه ی آب معدنی و امام زاده باباگرگر

روستای «باباگرگر» در 18 کیلومتری شمال شهر قروه قرار گرفته است. در کنار این روستا آرامگاه این امامزادگان به نام سید جلال مشهور به باباگرگر وجود دارد که در تمام منطقه کردستان مشهور است و حتی از سایر استان ها جهت زیارت آن به به این استان می آیند. این امامزاده مورد توجه تمامی اهالی از تشیع و تسنن می باشد و از اماکن دیدنی شهرستان قروه می باشد. در کنار این امام زاده چندین چشمه آب گرم معدنی با خواص درمانی وجود دارد که بزرگ ترین آن به «دنگز» مشهور است و دارای خواص درمانی بی شماری است. یکی از عارضه های طبیعی جالب در کنار این مجموعه گدازه آتشفشانی مشهور به «سنگ اژدها» بوده و ظاهر آن شبیه حیوانات عظیم الجثه ماقبل تاریخ است.
امام زاده باباگرگر

حمام تاریخی قصلان

در روستای قصلان در 8 کیلومتری شمال شهر قروه یک باب حمام قدیمی مربوط به دوره قاجار وجود دارد که دارای قسمت های مختلف و تزیینات کاشی کاری و آهک بری است. این حمام توسط میراث فرهنگی و گردشگری مرمت شده است. اهمیت این حمام علاوه بر قدمتش از لحاظ نزدیکی با شهر قروه و قرارگیری آن بر سر راه چشمه و آب معدنی باباگرگر است.
حمام تاریخی قصلان

منطقه حفاظت شده بدر و پریشان

کوه های بذر و پریشان با ارتفاع نزدیک به 3200 متر از مهم ترین ارتفاعات استان کردستان و از جاذبه های گردشگری قروه محسوب می گردند که از لحاظ کوهنوردی و دامنه پیمایی در استان کردستان حائز اهمیت هستند، هم چنین منطقه حفاظت شده بدر و پریشان از زیستگاه های مناسب کل ویزه بوده و از نظر پوشش گیاهی و منابع آبی نیز از نقاط مهم استان محسوب می گردند.
منطقه حفاظت شده بدر و پریشان

پل تاریخی فرهاد آباد

این پل در فاصله 45 کیلومتری شهرستان قروه قرار گرفته که در دوره صفویه بر روی رودخانه شور احداث شده است.
پل تاریخی فرهاد آباد


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان