مک لارن 720S جانشین خلف مدل 650S خواهد بود. این سوپرخودرو در تمامی زمینه ها به نسبت مدل قبلی پیشرفت محسوسی را تجربه کرده است و به یک رقیب جدی برای فراری 488GTB و لامبورگینی هوراکان مبدل خواهد شد.
این سوپرخودرو اولین محصول از 15 مدل جدید مک لارن خواهد بود که قرار است بیش از نیمی از آن ها به صورت هیبریدی عرضه شوند. رئیس شرکت مک لارن مایک فلویت اعلام کرده که این محصولات جدید تا سال 2022 به مرور از راه خواهند رسید.
720S را می توان جانشین اولین مک لارن تولید انبوه یعنی مدل 12C دانست که در سال 2011 عرضه شد و بعدتر مدل به روزرسانی شده آن یعنی 650S از راه رسید.
720S از تمامی قواعد مک لارن در ساخت یک سوپرخودرو پیروی می کند. شاسی مرکزی تمام فیبرکربنی و شاسی تمام آلومینیومی که تعلیق جلو و عقب را بر دوش می کشد، از این جمله ویژگی ها هستند.
این خودرو از موتور V-8 تویین توربوشارژر نیرو می گرد که مشابه مدل قبلی است اما به کلی و در تمامی جزییات آن شاهد بروزرسانی هستیم.
حجم موتور از 3.8 لیتر به 4 لیتر افزایش پیدا کرده که خود اولین قدم برای افزایش قدرت است و حال 710 اسب بخار نیرو تولید می کند. مک لارن از همین حالا سفارشات را برای این محصول جدید قبول می کند و اولین سری خودرو ها در ماه می (تابستان 2017) عرضه خواهند شد.
قیمت پایه مکلارن 720 در حدود 207 هزار پوند است. در حال حاضر هر 400 نسخه لانچ ادیشن آن پیش فروش شده است و مک لارن انتظار دارد که امسال در حدود 1200 عدد از این سوپرخودرو را به فروش برساند که شامل 400 نسخه لانچ ادیشن هم می شود.
شاسی مک لارن به قدری سبک وزن است که وزن خشک خودرو را به 1283 کیلوگرم کاهش داده است و 720S را به سبک وزن ترین محصول در این کلاس تبدیل کرده است.
مقاومت بالای این شاسی به مک لارن اجازه داده تا ستون های A بسیار نازکی را بسازد و شیشه جلو خودرو با زاویه و عمق بسیار پایین در جلوی دید سرنشینان قرار گیرد. ستون B و C هم به گونه ای طراحی و جانمایی شده تا دید راننده به بیرون به حداکثر میزان خود برسد.
تمامی پنل های بدنه از فیبرکربن یا آلومینویم ساخته شده است و شکل ظاهری آن ها نقش بسیار زیادی در عملکرد آیرودینامیکی خودرو بازی می کنند. چراغ های جلو که با یک نوار LED مشخص هستند، فضایی را برای گذر هوا و رساندن هوای خنک به بخش روغن کاری موتور فراهم می کنند.
در واقع بدنه خودرو به صورت دو لایه ساخته شده و خنک سازی موتور توسط هوا از زیر پوست خودرو جریان پیدا می کند.
این مسئله می تواند تا میزان 15 درصد خنک سازی موتور توسط هوا را بهبود ببخشد. در بخش پایینی و کناره درب ها پره های الهام گرفته شده از خودروهای فرمول یک وجود دارند که به طور مستقیم هوا را از قوس چرخ جلو منتقل می کنند تا میزان نیروی رو به پایین افزایش یافته و همزمان میزان درگ به حداقل ممکن کاهش یابد.
یک دیفیوزر عظیم الجثه هم در بخش انتهایی خودرو وجود دارد که به همراه بال عقب هیدرولیکی مخفی شونده و چراغ LED بسیار نازک عقب از دیگر اجزای مهم در انتهای محسوب می شوند.
بیش از 41 درصد بخش های مختلف موتور مک لارن از قطعات جدید بهره می گیرد.
استفاده از سیستم سوخت رسانی مستقیم دوتایی برای هر سیلندر سوخت بسیار بیشتری به محفظه احتراق منتقل می کند، اما به دلیل دقت بسیار بالای این سیستم، مهندسان مک لارن توانسته اند تا میزان تولید گاز سمی CO2 را کاهش داده و به عدد 269 گرم در هر کیلومتر دست یابند. میزان مصرف سوخت هم به صورت ترکیبی عدد 26.4 مایل به ازای هر گالن را نشان می دهد که معادل 10.7 لیتر در یک صد کیلومتر است و رقمی فوق العاده برای یک سوپر اسپرت 700 اسب بخاری به نظر می آید.
حداکثر قدرت موتور به 710 اسب بخار در دور 7000 rpm می رسید و ماکزیمم گشتاور هم عدد 568 پوند فوت در دور 5500 rpm را نشان می دهد. این خودرو سه حالت رانندگی راحت، اسپرت و مخصوص پیست موسم به ترک دارد.
مکلارن 720 می تواند در عرض 2.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر تنها با 7.8 ثانیه زمان نیاز دارد. مسیر درگ را هم در عرض 10.3 ثانیه طی خواهد کرد.