آیا عمل لیپوماتیک عوارضی هم دارد؟

همه چیز در مورد عمل لیپوماتیک با دلگرم همراه باشید تا با عوارض لیپوماتیک آشنا شوید. لیپوماتیک چیست Lipomatic لاغری با لیپوماتیک یک راه سریع و موثر برای برداشتن چربی هایی است که پیش از این قادر به از بین بردن آن نبوده اید

همه چیز در مورد عمل لیپوماتیک

با دلگرم همراه باشید تا با عوارض لیپوماتیک آشنا شوید.

عمل لیپوماتیک و عوارض آن

عمل لیپوماتیک و عوارض آن


لیپوماتیک چیست Lipomatic

لاغری با لیپوماتیک یک راه سریع و موثر برای برداشتن چربی هایی است که پیش از این قادر به از بین بردن آن نبوده اید .به کمک لیپوماتیک چربی های تجمع یافته در نواحی مختلف مانند پهلو و ران ها و شکم و کفل ها را می توان از بین برد . .پیش از لیپوماتیک دستگاه هایی نظیر لیپولیز یا لیپوساکشن مورد استفاده قرار می گرفت ، در بهره گیری از روش های ساکشن و یا لیپولیزر که منجر به تخلیه چربی ها می شد ، حالت تهاجمی تری نسبت به لیپوماتیک داشت.

این روش بسیاربی خطر می باشد و امروزه در دنیا یک روش مطمئن برای لاغری و تخلیه چربی شناخته شده است .،لاغری با لیپوماتیک مخاطره ای برای فرد در پی ندارد و معمولا در طول یک جلسه نتیجه ی بسیار مطلوبی را به فرد متقاضی ارائه می کند .به کمک لیپوماتیک تمام نواحی بدن که دارای توده چربی بوده را می توان تراشید و چربی های انباشته در آن ناحیه را از بین برد .

پیش از لیپوماتیک دستگاه هایی نظیر لیپولیز یا لیپوساکشن مورد استفاده قرار می گرفت ، در بهره گیری از روش های ساکشن و یا لیپولیزر که منجر به تخلیه چربی ها می شد ، حالت تهاجمی تری نسبت به لیپوماتیک داشت. این روش بسیاربی خطر می باشد و امروزه در دنیا یک روش مطمئن برای لاغری و تخلیه چربی شناخته شده است .،لاغری با لیپوماتیک مخاطره ای برای فرد در پی ندارد و معمولا در طول یک جلسه نتیجه ی بسیار مطلوبی را به فرد متقاضی ارائه می کند .به کمک لیپوماتیک تمام نواحی بدن که دارای توده چربی بوده را می توان تراشید و چربی های انباشته در آن ناحیه را از بین برد .

بیشترین سوالات در لیپوماتیک بر این نکته متمرکز است که لیپوماتیک چیست ، عوارض لیپوماتیک چیست و همچنین اینکه برتریهای این روش نسبت به روشهای گذشته چیست . لیپوماتیک در حقیقت یک نوع دستگاه ساکشن پیشرفته برای تخلیه چربیهای موضعی زیر پوست می باشد. تکنولوژی بکار گرفته شده در این ابزار بقدری دقیق و فوق العاده عمل می کند که کاملا آنرا از لیپوساکشن متمایز می سازد. همچنین برتری این دستگاه بر لیزر لیپولیز هم در حین عمل برای جراح و هم در نتایج عمل برای بیمار کاملا مشهود می باشد.

لیپوماتیک Lipomatic با استفاده از امواج اینفراسونیک و ارتعاش (Vibration) و نوسان ثابت حول محوری (Nutation) سلولهای چربی را از محل اتصالات آنها به یکدیگر جدا می سازد و بدون اینکه منجر به تخریب سلولهای چربی گردد، سلولهای بافت چربی را سالم از زیر پوست با عمل ساکشن خارج می نماید. به همین دلیل از سلولهای خارج شده چربی توسط این تکنیک می توان مجددا بعنوان فیلر برای حجیم سازی گونه و صورت و یا سایر اعضاء استفاده نمود.

قابل ذکر است که این چربی بمراتب دارای دوام بیشتر و تورم کمتر پس از تزریق بعنوان فیلر می باشد و نسبت به چربی کشیده شده توسط ساکشن برای حجیم سازی بسیار سالمتر (Intact) است.

عمل لیپوماتیک و عوارض آن

روش انجام لیپوماتیک

با استفاده از لوله باریکی که کانولا نام دارد و از طریق یک شکاف بسیار کوچک وارد بدن می شود، ارتعاش سریع را ایجاد کرده، با سه حرکت نوسان ارتعاش و چرخش یک مسیر مارپیچ ایجاد می گردد که می تواند باعث برداشته شدن چربیها از لایه های زیر پوست شود، بعد از این عمل چربی های اضافی به آسانی توسط کانولا به بیرون رانده می شوند.

خوشبختانه یکی از مزیت های بارز لیپوماتیک عدم آسیب وارد کردن به بافت های بدن و سالم ماندن چربی های بیرون آمده، می باشد، با توجه به این مزیت ریکاوری پس از عمل لیپوماتیک نسبت به سایر روش های قبلی سریع تر است.همچنین با توجه به عدم سوختگی و یا تخریب بافت چربی امکان تزریق چربی به سایر اندام ها مانند سینه و باسن وجود خواهد داشت.
در روش لیپوماتیک نکروز پوست رخ نمی دهد بنابراین شخص پس از عمل با سوزش پوست روبرو نمی شود.
در روش لیپوماتیک چربی های را با اشعه و حرارت تخریب نمی نمایند، بلکه با استفاده از روش کاملا فیزیکی تخلیه چربی ها انجام می شود، بنابراین می توان پس از تخلیه چربی ها از بدن آن را به نواحی مختلف بدن تزریق نمود، درنتیجه علاوه بر رسیدن به تناسب اندام می توان به اصلاح ناهمواری ها و عدم تقارن بدن پرداخت.

عمل لیپوماتیک و عوارض آن


آیا دستگاه لیپوماتیک مادون صوت است ؟

منظور از مادون صوت بودن این دستگاه این است که حرکات میله در بافت چربی کمتر از دستگا ه های دیگر است مثلا اگر در دستگا ه های دیگر حرکت میله سه هزار بار در ثانیه باشد در دستگا ه لیپوماتیک ششصد بار در ثانیه است و همچنین بهتر است بدانید که منظور از این عبارت امواج صوتی نمی باشد.دستگاه لیپوماتیک از پمپ برای تزریق مواد بی حسی ،دستگاه لیپوساکشن و پمپی برای تحرک میله و دسته و تعدادی میله تشکیل شده است .

عمل لیپوماتیک و عوارض آن


آیا این دستگاه به عروق و بافت های دیگر آسیبی نمی رساند ؟


نمی توان گفت احتمال آسیب رسیدن به بافت های دیگر به هیچ عنوان اتفاق نمی افتد این ادعا غلط بوده اما باید به این نکته اشاره کرد که این اتفاق نسبت به دستگاه های دیگر بسیار کمتر بوده و در صورتی که لیپوماتیک توسط متخصص انجام بگیرد این اتفاق رخ نخواهد داد.بیمارانی دیده شده اند که بعد از لیپوماتیک دچار خونریزی و یا تجمع مایع در زیر پوست شده اند و به عروق خونی آسیب رسیده است .

مسلما هر نوع دستگاهی که برای لاغری موضعی به کار برده می شود به درستی از آن استفاده نشود خطر آمبولی و عفونت بالا خواهد رفت .شما می توانید برای انجام لیپوماتیک با خیالی آسوده به کلینیک زیبایی بهرویان مراجعه کنید .

عمل لیپوماتیک و عوارض آن

مزایای لیپوماتیک Lipomatic نسبت به سایر روشها

1- یکنواختی لایه چربی زیر پوست در لیپوماتیک Lipomatic عالی است و هیچگونه بقایای مانده ازچربی که در روشهای دیگر ساکشن بصورت گلوله مانند در زیر پوست لمس می گردد در این روش وجود ندارد.
2- نیاز به بستن گن در این روش برای بیمار دو هفته است که در مقایسه با ساکشن سنتی ( 6 ماه ) و لیزر لیپولیز ( 4-2 ماه ) بسیار کوتاهتر است. در عین حال بستن گن 40-30 روز برای بهتر جمع شدن پوست توصیه می گردد.
3- جمع شدن پوست در این روش نسبت به روشهای دیگر ساکشن بدلیل صدمه کمتر به ترابکولاهای پوستی بمراتب بهتر می باشد.
4- در این روش بیحسی موضعی کافیست و بیمار درد ندارد در حالیکه در روشهای دیگر ساکشن چنانچه با بیحسی موضعی انجام گیرد معمولا بیمار احساس ناراحتی و درد دارد و معمولا نیاز به داروهای آرام کننده و خواب آور و حتی بیهوشی خفیف می باشد.
5- تورم و ترشحات پس از عمل در این روش بسیار کمتر است و ترشح از محل ساکشن نهایتا 36 ساعت طول می کشد در حالیکه در روشهای دیگر ساکشن طولانیتر است.
6- ریسک عفونت در لیپوماتیک Lipomatic بسیار کم می باشد.
7- احتمال آمبولی چربی نسبت به روشهای دیگر ساکشن بسیار کم می باشد و تاکنون گزارش نشده است.
8- لیپوماتیک نیاز به بستری ندارد و بیمار بلافاصله بعد از عمل می تواند بسر کار بازگردد.
9- خستگی و کوفتگی پس از عمل نسبت به روشهای دیگر ساکشن بمراتب کمتر است.
10- گرچه جمع شدن پوست در لیپوماتیک نسبت به روشهای دیگر بسیار بهتر صورت می گیرد ولی در مواردیکه شلی و افتادگی پوست زیاد باشد نیاز به عمل جراحی وجود خواهد داشت. با اینحال عمل جراحی پس از لیپوماتیک نسبت به بیمارانیکه با لیپوماتیک چربیهای آنها تخلیه نشده است،عمل محدودتر با برش کوچکتری خواهد بود و در بسیاری از موارد ابدومینوپلاستی که نیاز به در آوردن ناف وتغییر محل ناف می باشد، پس از عمل لیپوماتیک می توان ناف را در جای خود حفظ کرد و افتادگی پوست زیر شکم را با برش محدودتری برطرف نمود.

عمل لیپوماتیک و عوارض آن

افراد مناسب برای جراحی لیپوماتیک

  • از طرفی افراد یکه توانایی ورزش کردن را ندارند
  • افرادی که دچار چاقی های موضعی هستند
  • افرادی که مشکلات چاقی آنها در یک ناحیه قرار دارد
  • افرادی که تجمع چربی در بدن آنها پراکنده نیست.
  • موارد مناسبی برای جراحی لیپوماتیک هستند

عمل لیپوماتیک و عوارض آن

اقدامات لازم برای جراحی لیپوماتیک

  • نیاز است تا افرادی که دچار چاقی خطرناک هستند با توجه به BMI یا شاخص توده ی بدنی شان مورد بررسی قرار بگیرند و بعد از کاهش میزان مشخصی از وزن خود این جراحی را انجام دهند .
  • افرادی که الکل و سیگار مصرف می کنند باید دو هفته قبل از جراحی مصرف آن را قطع نمایند .
  • دو روز پیش از انجام لیپوماتیک فرد نباید از آسپیرین ها استفاده کند زیرا باعث رقیق شدن خون و ایجاد برخی مشکلات می شود.
  • از یک ماه پیش از لیپوماتیک فرد باید از استعمال دخانیات و مصرف الکل خودداری کند.
  • روز قبل از عمل فرد به هیچ عنوان نباید از ویتامین E استفاده کند.فرد تقریبا از شب قبل نباید غذا و آب بخورد و صبح عمل باید ناشتا باشد.

عمل لیپوماتیک و عوارض آن

اقدامات بعد از لیپوماتیک
  • دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک چیزی در حدود 3 الی 7 روز می باشد.
  • اگر لیپوماتیک در فرد با بی حس کننده موضعی صورت گرفته شود معمولا رژیم غذایی خاصی داده نمی شود و می تواند دوباره از رژیم غذایی که قبلا استفاده می کرده، استفاده کند.
  • بعد از عمل فرد باید به میزان کافی آب و آبمیوه بنوشد تا از اتلاف آب بدن جلوگیری شود. همچنین فرد حداقل تا 48 ساعت بعد از لیپوماتیک به هیچ عنوان نباید از نوشیدنی های الکلی استفاده کند.
  • در عصر روز عمل لیپوماتیک فرد می تواند کمی پیاده روی داشته باشد.
  • اگر پس از عمل فرد شلی و افتادگی پوست به میزان زیاد داشت باید تا 3 روز از نشستن خودداری کند زیرا باعث چین خوردگی در ناحیه شکم و سفتی و بد حالت شد فرم زیر شکم می شود.به همین دلیل به افراد توصیه می شود تا چند روز پس از لیپوماتیک از نشستن دوری کنند و تا جایی که امکان دارد دراز بکشند.
  • پس از انجام لیپوماتیک برای پیشگیری از ایجاد شکم و یا افتادگی و بد فرم شدن توسط پزشک گن تجویز می شود که بلافاصله پس از لیپوماتیک باید تن فرد شود و حد اقل تا 7 روز فرد نباید آن را از شکم باز کند و فقط هنگام حمام گرفتن می تواند آن را ازبدن دربیاورد.

عمل لیپوماتیک و عوارض آن

مضرات لیپوماتیک چیست؟

اگر لیپوماتیک درست انجام شود خطر خاصی نخواهد داشت. خطرآمبولی چربی با استفاده ازاین روش تقریبا صفر خواهد بود. ارتعاش هایی که کانول های لیپو ماتیک داخل بافت چربی دارند باعث می شود از کنار عروق خونی فرارکنند بنابراین خطر خونریزی بسیار پایین و درحد صفر خواهد بود البته خطر آمبولی چربی درروش لیزر لیپولیز تقریبا صفر است زیرا عروق خونی تحت تاثیر لیزر و حرارت آن کواگوله (منعقد ) می شوند و احتمال آمبولی چربی راازبین می برند بااین حال اگر فردی که لیزر لیپولیز را انجام می دهد به اندازه کافی ماهر نباشد و درمان رابیش از حد ادامه بدهد می تواند خطر سوختگی تغییرقوام ورنگ پوست رابرای بیمار ایجاد و ظاهر نامناسبی در آن قسمت از پوست بدن ایجاد کند درحالی که این خطر درروش لیپوماتیک به وجود نمی آید.

افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری های قلبی و عروقی باید قبل از انجام لیپوماتیک پزشکشان را درجریان بگذارند و با متخصص قلب هم دراین زمینه مشورت کنند.

درست است که کم شدن حجم و توده چربی (مخصوصا در ناحیه شکم و کمر) دربدن بیمارن دیابتی مقاومت به انسولین راهم دربدن آنها کاهش می دهد و وضعیت سلامتشان رابهتر می کند اما انجام لیپوماتیک در بیمارن دیابتی حتما باید با نظر متخصص غدد باشد. لیپوماتیک نوعی پیکر تراشی برای بهبود وضعیت ظاهری و سایز بیمار نیست با این حال اعتماد به نفس افرادی که لیپوماتیک می کنند بابهبود شکل ظاهری آنها بیشتر می شود .

عمل لیپوماتیک و عوارض آن
عمل لیپوماتیک و عوارض آن
عمل لیپوماتیک و عوارض آن
عمل لیپوماتیک و عوارض آن

عمل لیپوماتیک و عوارض آن

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان