سنگاپور می گوید هکرهای ایرانی به داده های تحقیقاتی و دانشگاهی این کشور دستبرد زده اند

بر اساس ادعای وزارت علوم و آژانس امنیت سایبری سنگاپور، هکرهای ایرانی به دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه مدیریت سنگاپور، دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور و دانشگاه فناوری نان یانگ حمله کرده اند. در این حمله رمز عبور ۵۲ حساب کاربری برای ورود به کتابخانه آنلاین و دسترسی به مقاله های علمی به روش فیشینگ فاش شده هرچند اطلاعات حساسی به سرقت نرفته است.

سنگاپور می گوید هکرهای ایرانی به داده های تحقیقاتی و دانشگاهی این کشور دستبرد زده اند

بر اساس ادعای وزارت علوم و آژانس امنیت سایبری سنگاپور، هکرهای ایرانی به دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه مدیریت سنگاپور، دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور و دانشگاه فناوری نان یانگ حمله کرده اند. در این حمله رمز عبور 52 حساب کاربری برای ورود به کتابخانه آنلاین و دسترسی به مقاله های علمی به روش فیشینگ فاش شده هرچند اطلاعات حساسی به سرقت نرفته است.

مدتی پیش نیز شاهد حمله هایی به روش «تهدید پیشرفته و مستمر» به دانشگاه های این کشور انجام گرفت که ظاهرا به حمله اخیر بی ارتباط بوده اند. حمله اخیر مشابه حمله های انجام گرفته به 144 دانشگاه آمریکایی به نظر می رسد که دولت این کشور اعتقاد دارد توسط هکرهای ایرانی انجام گرفته و پس از آن 10 شخص و 1 شرکت ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه کرد.

از طرف دیگر سنگاپور با وجود وسعت و جمعیت اندک خود، رتبه نخست حملات سایبری در سطح جهان را در اختیار دارد و عجیب است که تا این اندازه مورد حمله سایبری قرار می گیرد. مدتی قبل هم شاهد بودیم حملاتی به روش «تهدید پیشرفته و مستمر» به دانشگاه های این کشور صورت گرفت که البته به حمله اخیر منصوب به هکر های ایرانی ارتباطی ندارد.

دولت سنگاپور در پی حملات اخیر به دانشگاه های خود دستور داده گذرواژه های مورد استفاده را تغییر داده و امنیت شبکه های موجود را با دقت بررسی نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان