ماهان شبکه ایرانیان

در نشست سران ایران، روسیه و ترکیه روحانی: تلاش بیگانگان برای تجزیه سوریه پذیرفته نیست

رئیس‌جمهور گفت: تلاش واقعی برای پایان بحران سوریه و ایجاد بسترهای لازم برای بازسازی این کشور و فراهم کردن زمینه‌های بازگشت آوارگان به محل زندگی خود باید مورد اهتمام سه کشور و جامعه جهانی قرار گیرد.

در نشست سران ایران، روسیه و ترکیه			روحانی: تلاش بیگانگان برای تجزیه سوریه پذیرفته نیست

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی رئیس جمهور، عصر امروز (چهارنشبه 15 فروردین) در اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه که در آنکارا پایتخت ترکیه در حال برگزاری است اظهار داشت: بحران سوریه راه حل نظامی و یا تحمیل شده از خارج ندارد.

وی با بیان اینکه آینده سوریه تنها از طریق انتخاب دمکراتیک مردم سوریه رقم خواهد خورد اظهار داشت: جامعه بین المللی موظف به ارائه کمک های انسانی به همه نقاط سوریه است.

روحانی ادامه داد: ایران آماده حضور موثر در بازسازی سوریه است. مبارزه با تروریسم در سوریه باید تا ریشه کن شدن همه گروه های تروریستی، ادامه یابد.

وی با بیان اینکه چشمداشت بیگانگان به سرزمین سوریه و تلاش برای تجزیه آن کشور تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست، روند مذاکرات آستانه و نقش ایران، ترکیه و روسیه در حل بحران سوریه را کلیدی و حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: تلاش واقعی برای پایان بحران سوریه و ایجاد بسترهای لازم برای بازسازی این کشور و فراهم کردن زمینه‌های بازگشت آوارگان به محل زندگی خود باید مورد اهتمام سه کشور و جامعه جهانی قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان