خودروهایی با قیمت کمتر از 45 میلیون تومان برای افزایش قیمت زیر نظر شورای رقابت قرار دارند و رضا شیوا، رئیس این شورا به تازگی در خصوص مدل هاچ بک ساینا که با نام کوییک توسط سایپا عرضه شده اظهار نظر کرده است.
شیوا در خصوص تعیین تکلیف قیمت نهایی کوئیک، اظهار داشت: به دلیل تعطیلات نوروزی نتوانستیم به جمع بندی اطلاعات ارسالی سایپا برای قیمت کوئیک دست پیدا کنیم اما این موضوع به طور حتم از 18 فروردین ماه مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت.
وی در رابطه با زمان اعلام نهایی قیمت کوئیک، گفت: تا دو هفته آینده قیمت این محصول را اعلام خواهیم کرد.رئیس شورای رقابت در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه آیا روند بررسی دستورالعمل قیمت گذاری خودرو و اعلام قیمت های جدید انواع خودرو در سال 97 آغاز شده است یا خیر، افزود: شورای رقابت نامه ای به بانک مرکزی برای ارسال نرخ تورم بخشی ارسال کرده که به محض دریافت آن و کسب اطلاعات لازم از خودروسازان و جمع بندی شورای رقابت قیمت های جدید خودرو تعیین خواهد شد.
اواخر دی ماه 96 براساس اعلام شرکت سایپا فروش فوری و پیش فروش خودروی کوییک آغاز شد. سایپا در بخشنامه خود به نمایندگی های فروش برای کوییک دنده ای ساده قیمت 32 میلیون و 900 هزار تومان، اتوماتیک فول 39 میلیون و 800 هزار تومان و اتوماتیک فول پلاس 42 میلیون تومان را پیشنهاد کرده اما در ادامه اعلام کرد که قیمت نهایی این خودروها پس از تأیید شورای رقابت در دعوتنامه ها اعلام خواهد شد.شیوا پیش از این در پاسخ به اینکه تکلیف خریدارانی را که این خودرو را خریداری کرده اند چیست؟، گفته بود: هنوز قیمت نهایی کوئیک مشخص نیست اما چنانچه قیمت نهایی شورای رقابت برای این خودرو از قیمت پیشنهادی کمتر باشد شرکت باید مابقی پول ها را به خریداران برگرداند.
موتور مورد استفاده برای کوییک همان موتور نام آشنا تیبا و ساینا با 1.5 لیتر حجم و 87 اسب بخار قدرت است که در واقع موتور ارتقاء یافته و حجم خورده پراید به حساب می آید.کوییک به امکانات و ویژگی های دیگری غیر فنی ای نیز مجهز شده است که پیشتر در خانواده تیبا و ساینا دیده نشده بودند، از جمله این امکانات می توان به نمایشگر 7 اینچی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین و سنسور دنده عقب، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، خروجی USB و آینه های برقی اشاره کرد که احتمالا تنها در نسخه های فول آپشن کوییک در دسترس خواهند بود.
همچنین برای مدل اتوماتیک (با گیربکس CVT) سیستم فرمان برقی نیز جایگزین فرمان سنتی هیدرولیکی شده است که از جمله معدود تغییرات فنی پروژه کوییک (212) در مقایسه با تیبا و ساینا به نظر می رسد.