ماهان شبکه ایرانیان

رولزرویس و نشنال جئوگرافیگ برای تست شاسی بلند کالینان همکاری می کنند

با رشد محبوبیت اتومبیل های شاسی بلند، شرکت های مختلف سعی می کنند با ارایه این دسته از وسایل نقلیه سهم خود را از بازار خودرو افزایش دهند. این مساله آنقدر حیاتی شده که حتی شرکت هایی مثل لامبورگینی و بنتلی نیز اکنون مدلی شاسی بلند تولید می کنند.

رولزرویس و نشنال جئوگرافیگ برای تست شاسی بلند کالینان همکاری می کنند

با رشد محبوبیت اتومبیل های شاسی بلند، شرکت های مختلف سعی می کنند با ارایه این دسته از وسایل نقلیه سهم خود را از بازار خودرو افزایش دهند. این مساله آنقدر حیاتی شده که حتی شرکت هایی مثل لامبورگینی و بنتلی نیز اکنون مدلی شاسی بلند تولید می کنند.

رولزرویس دیگر کمپانی مطرحی است که به این جمع پیوسته و قصد دارد با مدل کالینان (Cullinan) عضوی شاسی بلند به خانواده اشرافی خود اضافه کند. اگر چه اکثر خودروسازان راغب هستند مراحل تست و توسعه مدل های جدید را به دور از دیدگان مردم و حتی عکاسان جاسوسی انجام دهند، اما رولزرویس رویه متفاوتی را در پیش گرفته است.

rolls-royce-cullinan

این کمپانی لوکس ساز تاکنون چندین تصویر و ویدیوی رسمی از کالینان را در حین تست منتشر کرده است. برای آخرین مرحله از تست های عمومی که "چالش نهایی" نامگذاری شده، رولزرویس در اقدامی جالب به سراغ نشنال جئوگرافیک رفته و می خواهد با همکاری این شبکه مستندی از روند تست های انجام شده تهیه کند.

rolls-royce-cullinan

حدود سه سالی می شود که کالینان در حال گذراندن آزمایش های مختلف است. با نزدیک شدن به زمان رونمایی در اواخر امسال، رولزرویس نمونه های اولیه از این شاسی بلند لوکس را به مناطقی در اروپا، خاورمیانه و ایالات متحده اعزام خواهد کرد تا عملکرد نهایی آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

rolls-royce-cullinan

این سفر بین المللی از 4 مارس و از کشور اسکاتلند آغاز شده و با گذر از اتریش در نهایت به خاورمیانه منتهی خواهد شد. بعد از آن هم نوبت به ایالات متحده خواهد رسید که به گفته رولزرویس در این نقطه از جهان چندین چالش آفرود پیش روی کالینان قرار خواهد گرفت.

rolls-royce-cullinan

آنطور که اعلام شده در این سفر طولانی عکاسان و فیلمبرداران نشنال جئوگرافیک تیم رولزرویس را همراهی نموده و تصاویر و ویدیوهایی روزانه از روند تست ها تهیه خواهند کرد. کوری ریچاردز (Cory Richards) عکاس و طبیعت گردی که عنوان ماجراجوی سال 2012 را از نشنال جئوگرافیک دریافت کرده، رهبری تیم این شبکه را بر عهده خواهد داشت.

rolls-royce-cullinan

به اعتقاد مدیر عامل رولزرویس یعنی آقای تورستن مولر-اوتواس (Torsten Müller-Ötvös) این چالش توانایی های کالینان را بهتر به نمایش گذاشته و می تواند نقشی کلیدی در جذب مشتریان بیشتر داشته باشد. وی در این باره گفته:

سه سال پیش من قول دادم که عموم مردم را در جریان مراحل تست و توسعه رولزرویس کالینان خواهم گذاشت. امروز مشتریان و عموم مردم رولزرویس را در قامتی متفاوت خواهند دید، زیرا کالینان نشان خواهد داد که یک رولزرویس تا چه حد می تواند توانمند باشد.

rolls-royce-cullinan

طبق شنیده ها رولزرویس برای دستیابی به عملکردی مناسب، از رنجرور به عنوان یک مرجع استفاده کرده است. تصاویر جاسوسی نشان می دهند که در داخل کابین، کالینان تا حد زیادی مشابه سدان فانتوم خواهد بود. این شباهت چندان هم بیراه نیست، چرا که به باور برخی کالینان بر روی شاسی تغییر یافته فانتوم ساخته شده و از موتور V12 توربوشارژ آن بهره خواهد برد.

rolls-royce-cullinan

همانطور که اشاره شد، کالینان اواخر امسال احتمالا در یکی از نمایشگاه های خودرویی اروپا معرفی خواهد شد. تا آن زمان به لطف تخصص دست اندرکاران نشنال جئوگرافیک در تهیه تصاویر، کلیپ ها و مستندهای بسیار زیبا و دیدنی، می توانیم نظاره گر این شاسی بلند لوکس در مناظری شگفت انگیز باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان