به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فروش سینما در سطح جهان با رسیدن به رقم 40.6 میلیارد دلار به یک رکورد دست یافت که فروش میان آن در چین یکی از عوامل مهم آن بوده است. در عین حال در آمریکای شمالی و کانادا این رقم پایینترین رقم در سالهای اخیر بوده است.
بازار داخلی آمریکا با کاهش 2 درصدی به رقم 11.1 میلیارد دلار دست یافت که در مقایسه با رکورد 11.6 در سال 2016 نشان دهنده کاهش است.
در عین حال بالاتر رفتن قیمت بلیت به این کاهش توجه مخاطبان به سینماها کمک کرد. این در حالی است که آمار تعداد بلیت فروش رفته با کاهش 6 درصدی به رقم یک میلیارد و 240 میلیون قطعه بلیت کاهش یافت و شمار مخاطبان پایینترین میزان از سال 1995 را نشان داد.
این در حالی است که آمار نشان دهنده افزایش رشد مخاطبان خانگی بوده و تماشای فیلمهای سینمایی در منزل به رقم 47.8 میلیارد رسید که رشدی 11 درصدی را نشان میدهد. این نشان دهنده موفقیت سرویسهای استریم و آنلاین است.
آمار تماشای دیجیتال سینمایی با رشدی 20 درصدی در آمریکا روبه رو شده و این آمار در سطح جهانی افزایش 41 درصدی را کسب کرده است. آمار مخاطبان ویدیویی نیز با افزایشی 33 درصدی روبه رو شده و به رقم 446.8 میلیون رسیده است.
در عین حال در مقایسه با آمار سال 2016 شمار سینماروهای بین سن 18 تا 24 در آمریکا با کاهشی 28 درصدی روبه رو شده در حالی که مخاطبان سینما بین سالهای 12 تا 17 نیز کاهشی 22 درصدی را نشان میدهد. مخاطبان بالای 40 سال اما افزایش داشتهاند.