بررسی تخصصی دوربین هوآوی P Smart

هوآوی پی اسمارت (P Smart) شباهت زیادی به آنر ۹ لایت دارد؛ منتها به جای قاب شیشه‌‌ای در پشت، از قاب آلومینیومی برخوردار است. نمی‌توان گفت این گوشی میان‌رده دوربین خیلی عالی یا تراشه پرقدرتی دارد اما در مجموع گوشی باکیفیتی است که واقعاً نسبت به امکاناتی که عرضه می‌کند به قیمتش می‌ارزد.

بررسی تخصصی دوربین هوآوی P Smart

یک تلفن هوشمند میان‌رده با قیمت عالی و امکانات عالی

هوآوی پی اسمارت (P Smart) شباهت زیادی به آنر 9 لایت دارد؛ منتها به جای قاب شیشه‌‌ای در پشت، از قاب آلومینیومی برخوردار است. نمی‌توان گفت این گوشی میان‌رده دوربین خیلی عالی یا تراشه پرقدرتی دارد اما در مجموع گوشی باکیفیتی است که واقعاً نسبت به امکاناتی که عرضه می‌کند به قیمتش می‌ارزد.

اگر می‌خواهید تلفن هوشمند شما تصاویر شگفت‌انگیز در روز برای شما ثبت کند یا دو دوربین پشت و جلو از قابلیت مات کردن تصویر پس زمینه برخوردار باشند پی اسمارت هوآوی همانی است که باید بخرید.

تیم فوت‌وفن این بار قصد دارد نگاهی نزدیک به دوربین این تلفن هوشمند میان‌رده از هوآوی داشته باشد. پس، با ما همراه باشید.

هوآوی پی اسمارت دو دوربین در قاب پشت دارد. تعداد تلفن‌های هوشمند هوآوی که دوربین دوگانه دارند از هر برند دیگری که سازنده تلفن هوشمند است بیشتر به نظر می‌رسد. اما پی اسمارت یکی از آن دوربین‌های معمولی و در عین حال باکیفیت را دارد که حتماً از کار کردن با آن راضی خواهید بود.

دو حسگر 13 مگاپیکسل اصلی و 2 مگاپیکسل اطلاعات عمق میدان را برای تصویر ایجاد می‌کنند. برخی از آرایش‌های دوربین‌های دوگانه در سایر تلفن‌های هوشمند به گونه‌ای هستند که کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشند و برای نیل به این هدف قابلیت زوم و حتی نمای زاویه گسترده را نیز به قابلیت‌های دوربین افزوده‌اند. در هوآوی پی اسمارت، دوربین فقط برای عکاسی دیافراگم گسترده تعبیه شده و به شما امکان می‌دهد تصاویر پس زمینه یا جلو را برای ایجاد افکت‌های جالب و زیبا محو کنید.

استفاده از حسگر دوم که وضوح پایین‌تری دارد بدین معنی است که نقشه سه بعدی مخفی برای صحنه در پی اسمارت کمی ابتدایی است. در نتیجه، لبه‌های سوژه اگر خیلی از شما دور باشد محو می‌شود و تنها زمانی که سوژه به شما نزدیک باشد به خوبی از تصویر پس زمینه جدا خواهد بود. البته، شما نمی‌توانید پی اسمارت را مقصر بدانید زیرا در نهایت تقریباً هر صحنه‌ای را که با دوربین این تلفن هوشمند میان‌رده ثبت می‌کنید خارق‌العاده است. فقط ممکن است گاهی اوقات چنین حالتی را تجربه کنید.

پی اسمارت از پردازش صحنه با کمک هوش مصنوعی، که به تازگی در تعدادی از تلفن‌های پیشرفته و پرچمدار به کار رفته، برخوردار نیست. با این حال، می‌تواند به خوبی تصاویر را مدیریت کند و روشنایی را بالا ببرد. در نتیجه، با اعمال پردازش‌های نهایی بعد از ثبت تصویر، عکسی که برای شما به یادگار می‌ماند خوب و رضایت‌بخش خواهد بود.

تصاویری که در روز با دوربین پی اسمارت ثبت می‌کنید در نمایشگر خود این گوشی عالی هستند. جزییات ریز در دوربین باکیفیت 12 مگاپیکسل از این گوشی به خوبی نمایش داده می‌شوند و دامنه پویایی آن نیز قابل قبول است.

قدرت عکاسی پی اسمارت در شب به خوبی روز نیست. ممکن است سرعت ثبت تصویر کند شود و صحنه‌های تاریک بیش از حد کم‌نور باشند. وقتی نور کافی باشد نیز گاهی ممکن است این جزییات کمی نرم بوده یا نویز داشته باشند.

در نهایت باید بگوییم که عملکرد دوربین پی اسمارت با وجود قیمت این گوشی خیلی خوب است اما آن قدر خارق‌العاده نیست که استاندارد جدیدی را در میان تلفن‌های هوشمند هم‌رده خود تعریف کند.

دوربین هوآوی پی اسمارت مانند خیلی از دوربین‌های دیگر هوآوی از امکانات زیادی برخوردار است. این امکانات شامل HDR،  تایم لپس، رنگ‌آمیزی نور و حالت حرفه‌ای یا پیشرفته است که به شما امکان کنترل پارامترهایی مانند سرعت شاتر، ایزو و نوردهی را می‌دهد. اگر می‌خواهید بهترین عکس‌ها را با پی اسمارت هوآوی ثبت کنید، به شما توصیه می‌کنیم از سه پایه استفاده کنید زیرا لرزشگیر و تثبیت تصویر وجود ندارد که به شما امکان بدهد سرعت شاتر را بدون مات کردن تصویر کاهش دهید.

دوربین جلوی پی اسمارت که ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد به حسگر 8 مگاپیکسل مجهز است. این دوربین عملکرد خوبی دارد که رنگ پوست را طبیعی نشان می‌دهد و جزییات را با نورپردازی معمولی و خوب به شکل رضایت‌بخشی به نمایش می‌گذارد.

همان طور که قبلاً هم گفته شد دوربین جلو هم حالت مات کردن تصویر پس زمینه را دارد و از هوش نرم‌افزاری به جای دوربین دوم استفاده می‌کند. تصاویر این دوربین هم مانند دوربین پشت قابل قبول هستند اما عالی نیستند.

حرف آخر:

هوآوی پی اسمارت (P Smart) یک انتخاب هوشمندانه برای آنهایی است که به دنبال یه گوشی با قیمت مقرون به صرفه هستند اما در عین حال می‌خواهند نمایشگر بزرگ با نسبت تصویر 18:9، عملکرد خوب و دوربین باکیفیتی را تجربه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر