من خدای احمق ها هستم!

اشاره:   در چند سال اخیر، هرازگاهی در اخبار رسانه ها شاهد بودیم که شخص جدیدی پیدا می شد و ادعا می کرد امام زمان (عج) است یا با امام زمان (عج) در ارتباط بوده یا پیامبر جدید است؛ فرستاده خداست و یا اصلا؛ خداست! البته بعد از مدتی فعالیت مخفیانه، تمام این افراد به دام نیروهای اطلاعاتی و امنیتی می افتادند و در کمال خفت و خواری اعتراف می کردند، ...

من خدای احمق ها هستم!

اشاره:
 

در چند سال اخیر، هرازگاهی در اخبار رسانه ها شاهد بودیم که شخص جدیدی پیدا می شد و ادعا می کرد امام زمان (عج) است یا با امام زمان (عج) در ارتباط بوده یا پیامبر جدید است؛ فرستاده خداست و یا اصلا؛ خداست!
البته بعد از مدتی فعالیت مخفیانه، تمام این افراد به دام نیروهای اطلاعاتی و امنیتی می افتادند و در کمال خفت و خواری اعتراف می کردند، تمام فعالیت هایشان در جهت رسیدن به منافع شخصی یا دور کردن جوانان از اسلام واقعی به سمت عرفان های ساختگی بوده است.

من خدای احمق هام!
 

نمی توان برای عرفان های دروغین مبدأ خاصی قائل شد. از زمان حضرت نوح (ع) و موسی (ع) و قبل و بعد از آن ها هم موارد بسیاری در متون تاریخی گزارش شده که مدعی خدایی بوده اند یا ادعا می کردند که فرستاده جدیدی هستند و نمی توان این مسائل را خاص زمان خودمان بدانیم.
حوالی سال 85 بود که در اخبار رسانه ها اعلام شد، گروهی شناسایی و دستگیر شده اند که در کوه های اطراف کرج تشکیلات عریض و طویلی به راه انداخته بودند.
این گروه برای پیروان ساده لوح خود کعبه ای جدید در دل کوه بنا کرده و در گوش آن ها زمزمه می کردند که کعبه اصلی همین است و خدای اصلی هم خدای این کعبه است!
این کعبه جدید برای خودش مراسم ویژه طواف داشت و مریدانی هم دست و پا کرده بود که دوام زیادی نیاورد و کاسه کوزه اش جمع شد! و باز هم جالب این که خدای این کعبه تقلبی، هنگامی که قرار شد کعبه قلابی اش تخریب شود، توان یک دفاع ساده را هم نداشت، چه برسد به فرستادن لشگر «ابابیل» برای دفاع از کعبه اش!

درخت شفابخش
 

دهه هشتاد شمسی پر بود از ادعاهای عجیب و غریب عرفانی!
یکی از این ادعاهای عجیب درخت های شفابخش بودند.
هر از گاهی چند مورد از درخت های به ظاهر شفابخش، معروف می شدند و همه جا شایعه می شد که در فلان شهر و فلان روستا، درختی شفابخش وجود دارد.
اساس کار این درخت ها این طور بود که افرادی سودجو، درختی را که معمولا تنومند و قدیمی بود انتخاب می کردند و بعد از شایعه سازی های اولیه و اطلاع رسانی های غلط و نادرست، یکی دو نفر از اجیر کرده های خودشان را به این درخت می بستند و این افراد که به ظاهر بیماری لاعلاجی داشتند، بعد از چند روز شفا می گرفتند!
همین فیلم ساده و بچه گانه بیش از آن که فکرش را بکنید، می گرفت و تعداد زیادی از مردم شهرها و روستاهای اطراف را برای شفا گرفتن بیمارشان به آن جا می کشاند و بهترین فرصت بود تا شیادان و کلاهبرداران به بهانه جمع آوری نذورات مردم، مردم ساده دل را سر کیسه کنند!

... و ناگهان امام زمان!
 

در برهه ای از زمان کار به جایی رسید که برخی نه تنها ادعا می کردند با امام زمان (عج) در ارتباط هستند، بلکه بعد از مدتی خود را امام زمان (عج) معرفی می کردند! این حربه، روشی هوشمندانه بود برای سوء استفاده از علاقه مردم به امام زمان (عج).
البته کسانی که چنین ادعاهایی را مطرح می کردند، به هیچ عنوان بی گدار به آب نمی زدند و بعدها در اعترافاتشان اعلام می کردند که برای چنین ادعایی، سال ها مطالعه کرده و یا حافظ کل قرآن می شدند!
عده ای هم که حوصله این همه زحمت کشیدن را نداشتند، برای خودشان مشاور استخدام می کردند؛ مشاورانی که مطالعات بسیاری در متون اسلامی و تاریخی داشته باشند تا بتوانند به خوبی اربابان خود را راهنمایی کنند.
جالب این جاست که چنین افرادی که مدعی بودند خود امام زمان هستند و با ایشان در ارتباط اند، برای باز کردن گره از کار مردم، مبالغ هنگفتی را به عناوین کمک به امام و ... مطالبه می کردند.
اما نکته ای که در این بین خودنمایی می کند، غفلت این افراد است که با وجود مطالعاتی که در متون اسلامی و یا خود قرآن انجام می دادند و با محتوای با ارزش فرامین الهی بیش تر آشنا می شدند، باز هم در غفلت خودشان باقی مانده و پیرو هوای نفس شان می شدند.
البته در این موارد خود قربانیان هم مقصرند، زیرا به سادگی فریب چنین افرادی را می خوردند، حال آن که اگر اندکی در متون اسلامی مطالعه می داشتند، متوجه می شدند که بارها و بارها در احادیث و روایات ذکر شده که افرادی خواهند آمد که مدعی ارتباط با غیب و یا مدعی ارتباط با امام زمان (عج) هستند و این افراد فقط در پی فریب دیگرانند، زیرا کسی که چنین ارتباطی داشته باشد، از آن سوء استفاده نمی کند.

کلاس های «هوهو»!
 

موج جدید عرفان های دروغین باهوش تر از موارد ذکر شده هستند.
آن ها با ادعای راه اندازی کلاس های عرفان، جوان ها را جذب نموده و افکار التقاطی و کفرآمیز را به ذهن آن ها تزریق می کنند.
این کلاس که معمولا از آن سوی مرزها سیاست گذاری می شوند، در قالب کلاس های عرفان و بنده سازی به جذب مخاطب می پردازند و با دریافت مبالغ کلانی برای هر ترم مخاطبان خود را چنان آرام آرام شستشوی مغزی می دهند که شخص به این زودی ها متوجه دامی که برایش پهن شده نمی شود. هدف این برنامه ریزی ها برای ضربه زدن به اسلام است که در این مورد هم مثل تمامی موارد دیگر ناکام خواهند ماند.

من و شما باید عاقل باشیم!
 

از این نمونه کلاهبرداری بسیار است و مجالی برای پرداختن کامل به تمام آن چه در این زمینه رخ می دهد، نیست.
مهم این است که اگر با چنین ادعاهایی مواجه شدیم، خوب است یاد افراد بزرگی مثل مرحوم علامه طباطبایی، مرحوم آیت الله بهجت، مرحوم آیت الله نخودکی اصفهانی و سایر علمای معاصرمان بیفتیم که عارفانی به تمام معنا بودند و برای تربیت نسل های آینده هم بسیار تلاش کردند، اما هیچ گاه از امتیازی که داشتند سوء استفاده نکرده و حتی ادعایی هم نداشتند.
منبع: ماهنامه دیدار آشنا شماره 131
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر