چه طور به سگ &#۸۲۲۰;بای بای کردن&#۸۲۲۱; یاد دهیم؟

این حرکت بسیار بامزه‌ای برای یک سگ است! وقتی این کار را به سگ‌تان یاد دادید، خودتان متوجه می‌شوید تا چه اندازه با نمک است. با این روش مرحله به مرحله به راحتی به سگ‌تان دست تکان دادن را یاد دهید!

چه طور به سگ “بای بای کردن” یاد دهیم؟

این حرکت بسیار بامزه‌ای برای یک سگ است! وقتی این کار را به سگ‌تان یاد دادید، خودتان متوجه می‌شوید تا چه اندازه با نمک است. با این روش مرحله به مرحله به راحتی به سگ‌تان دست تکان دادن را یاد دهید!

می‌خواهید سگ‌تان یک کار بامزه که همه را هم سرگرم می‌کند یاد بگیرد؟ به او یاد دهید دست تکان دهد! اینکه به سگ‌تان یاد دهید در هنگام سلام یا خداحافظی روی دو پای خود بایستد و دستش را تکان دهد کار سختی نیست. با این کار حتما دوستان و آشنایان‌تان را غافلگیر می‌کنید.

برای این کار به چه نیاز دارید؟

برای یاد دادن این کار به سگ تمام چیزی که نیاز دارید یک سگ و مقداری خوراکی خوشمزه مخصوص سگ است!

چگونه این کار را به سگ‌مان یاد دهیم؟

قبل از اینکه این کار را به سگ یاد دهید، او ابتدا باید بداند چگونه دستش را تکان دهد و در واقع فرمان “دست دادن” را بلد باشد. چرا که دست تکان دادن ترکیبی از دست دادن و آموزش‌های جدید است.

اگر او هنوز این کار را بلد نیست، باید یک مرحله عقب بروید و ابتدا دست دادن را به او یاد دهید. وقتی سگ‌تان این کار را یاد گرفت، آماده است که به مرحله بعد برود. مراحل این آموزش از این قرار هستند:

1- به سگ دستور همیشگی “دست دادن” را بدهید و سپس وقتی او پنجه‌اش را برای دست داد با شما بالا آورد، به تدریج دست‌تان را بالا تر ببرید تا پنجه او هم به دنبال دست شما بالا بیاید تا بتواند دست‌تان را بگیرد و دست دهد.

2- وقتی سگ پنجه‌اش را بیشتر از حدی که همیشه برای دست دادن بالا می‌آورد بلند کرد، به او کلمه تشویقی که به آن عادت دارد، مثل “آفرین”، “دختر خوب” و یا …، را بگویید و با دادن خوراکی او را تشویق کنید.

3- این کار را چند بار دیگر، تا زمانی که سگ‌تان پنجه‌اش را کاملا بالای سرش آورد، انجام دهید.

4- برای اینکه سگ این رفتار را ادامه دهد باید فرمان همیشگی “دست دادن” را به او بدهید اما وقتی که سگ‌تان چند بار پشت سر هم پنجه‌اش را به میزان مورد انتظار شما بالای سرش بلند کرد، می‌توانید به او فرمان “دست تکان دادن”، “خداحافظی” یا “سلام” را بدهید.

5- این مراحل را چند بار پشت سر هم تکرار کنید تا جایی که سگ‌تان دستش را بدون مکس بالای سرش بیاورد. وقتی چند بار این کار را انجام داد دیگر از فرمان “دست دادن” استفاده نکنید و تنها فرمان “دست تکان دادن” یا “بای بای” را به او بدهید.

6- اکثر سگ‌ها این رفتار را به زودی یاد می‌گیرند. زمانی که سگ‌تان این فرمان را به خوبی یاد گرفت و آن را خوب انجام داد، شروع کنید به انتخاب بهترین بای بای او! به این صورت که باز هم به او فرمان “بای بای” دهید و تنها در مواردی که سگ به خوبی این کار را انجام داد و بای بای شسته رفته‌ای به شما تحویل داد، به او خوراکی دهید و در مواقعی که بای بای او خیلی دلچسب نبود، او را تشویق نکنید و به او خوراکی ندهید! یک بای بای خوب یعنی دست سگ کاملا کشیده در بالای سرش قرار گیرد و حرکات رفت و برگشتی پنجه‌اش هم منظم و مشخص باشد.

7- زمان‌های آموزش را کوتاه کنید و سعی کنید در هر بار مقداری پیشرفت داشته باشید. صبور باشید. قدرت یادگیری همه سگ‌ها شبیه به هم نیست. اگر به نظر می‌رسد سگ‌تان خسته شده آموزش را تمام کنید و به او استراحت دهید و بقیه آموزش را برای بعد بگذارید. بهتر است قبل از اینکه سگ‌تان خسته شود این کار را تمام کنید تا تاثیر منفی در ذهنش نداشته باشد.

8- آموزش بای بای کردن، یعنی این مراحل، را 2 تا 3 بار در هر روز و هر بار چند دقیقه انجام دهید. به زودی سگ‌تان با بای بای‌های بامزه‌اش دوستان‌تان را تحت تاثیر قرار داده و آنها را بدرقه می‌کند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان