فیسکِر در تلاش برای ساخت یک خودرو برقی ۴۰٫۰۰۰ دلاری!

به گفته‌ی این طراح سابق کمپانی‌هایی از جمله BMW و استون مارتین، این خودرو در سلسله مراتب این برند در جایگاهی پایین‌تر از مدل EMotion و در کنار مدل Orbit که یک شاتل شهری خودکار است قرار می‌گیرد.

فیسکِر در تلاش برای ساخت یک خودرو برقی 40٫000 دلاری!

هنریک فیسکر مالک کمپانی خودرو سازی فیسکر باور به ساخت یک خودرو برقی پایه که با قیمتی در حدود 40٫000 دلار به فروش خواهد رسید، دارد.

به گفته‌ی این طراح سابق کمپانی‌هایی از جمله BMW و استون مارتین، این خودرو در سلسله مراتب این برند در جایگاهی پایین‌تر از مدل EMotion و در کنار مدل Orbit که یک شاتل شهری خودکار است قرار می‌گیرد.

هر دو مدل Orbit و Emotion هنوز وارد مرحله تولید نشده‌اند اما به گفته فیسکر علیرغم اندازه کوچک این شرکت فرآیند تولید پیش از این در حال انجام است.

فیسکر طی صحبت‌هایی با وبسایت اتوکار، اظهاراتی که این سه پروژه که هر یک دارای ماهیت بسیار متفاوتی می‌باشد را برای این شرکت نوپا بیش از حد بلند پروازانه می‌خوانند، تکذیب نمود و گفت “ در آینده مردم اتومبیلی را انتخاب خواهند کرد که برای سفری که در آن روز می‌روند مناسب‌ترین گزینه باشد. حال این اتومبیل می‌تواند یک دوچرخه‌ی برقی، خودرو خود شما، خودرو‌ی شخص دیگر یا یک شاتل باشد.

من شخصاً اعتقادی به ایده آل‌های قدیمی که کمپانی ما تنها به ساخت خودرو‌های اسپورت می‌پردازد ندارم; چرا که برند ما در آینده اینگونه عمل خواهد کرد. در آینده مردم چهار یا پنج اتومبیل در اختیار خواهند داشت و در صورتیکه برند شما مورد پسند آن‌ها قرار گیرد باید قادر باشید تا در تمامی زمینه‌ها به مشتریان سرویس دهی کنید.”

در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی درباره مدل 40٫000 دلاری مطرح شده در اختیار است. تصور می‌شود همتایان این خودرو یعنی مدل‌های Orbit و Emotion به باطری‌های مدرن با حالت جامدی شکل مجهز شوند اما احتمالاً در این خودرو به منظور پایین نگه داشتن هزینه‌ها از باطری‌های لیتیوم آیون مرسوم استفاده شود. “ قرار است بخش‌های جدیدی به صنعت خودرو اضافه شود که تا به حال به فکر کسی خطور نکرده‌ و برخی از کمپانی‌های خودرو ساز مرسوم برای واکنش به این تغییر بیش از حد کند هستند.

برخی شرکت‌ها مشتریان قدیمی خود را که در تصمیم گیری برای خرید خودرو مردد هستند از دست می‌دهند و این مشتریان بعد از گذشت دو یا سه سال تصمیم به امتحان کمپانی‌های خودرو ساز جدید می‌گیرند. چرا که این کمپانی‌ها به نظر از کاری که می‌کنند آگاه‌اند و علاوه بر استفاده از تکنولوژی برقی بسیار جالب نیز می‌باشند.”

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان