ماهان شبکه ایرانیان

وزیر ارتباطات: هسته شبکه ملی اطلاعات از حمله سایبری در امان ماند/ حمله به ۳۵۰۰ روتر در شبکه ارتباطات کشور

وزیر ارتباطات پس از جلسه اضطراری بررسی حمله سایبری شب گذشته، گفت: هسته شبکه ملی اطلاعات در شرکت ارتباطات زیرساخت از این حمله در امان ماند.

وزیر ارتباطات: هسته شبکه ملی اطلاعات از حمله سایبری در امان ماند/ حمله به 3500 روتر در شبکه ارتباطات کشور

به گزارش الف محمدجواد آذری جهرمی در توئیتی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: لحظاتی پیش ، جلسه اضطراری بررسی حمله شب گذشته خاتمه یافت و تا ساعاتی دیگر بیانیه رسمی نتایج از سوی روابط عمومی وزارت ارتباطات منتشر خواهد شد.

وی تاکید کرد: هسته شبکه ملی اطلاعات در شرکت ارتباطات زیرساخت و نیز شبکه اپراتورهای موبایل به دلیل توجه به هشدار و انجام اقدامات از حمله در امان بوده اند.

به گزارش الف، از شب گذشته و به دلیل نقص امنیتی سوئیچهای سیسکو،  168 هزار رایانه در جهان مورد حمله قرار گرفتند. این حمله سایبری به دیتاسنترهای داخلی ایران نیز رسوخ کرده است.

در همین رابطه وزیر ارتباطات در توییتی جدید گفت: حدود 3500 مسیریاب (روتر) از مجموع چند صد هزار مسیریاب شبکه کشور متاثر از حمله شده اند.

محمدجواد آذری جهرمی پس از جلسه اضطراری بررسی حمله سایبری شب گذشته در توئیتر نوشت: حدود 3500 مسیریاب از مجموع چند صد هزار مسیریاب شبکه کشور متاثر از حمله شده اند.

وی گفت: عملکرد شرکتها در دفع حمله و بازگردانی به شرایط عادی، مناسب ارزیابی شده است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: ضعف در اطلاع رسانی مرکز ماهر به شرکتها و نیز ضعف در پیکره بندی مراکز داده (دیتاسنترها) وجود داشته است.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان