ماهان شبکه ایرانیان

رئیس کارگروه کتابفروشانِ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران:

تخفیف طرح‌های حمایتی از کتابفروشان به نفع کتابفروشان نیست

رئیس کارگروه کتابفروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اذعان کرد که تخفیف‌های ارائه شده در طرح‌های حمایتی از کتابفروشان، تنها به نفع خریداران و مخاطبان کتاب است و نه کتابفروشان.

تخفیف طرح‌های حمایتی از کتابفروشان به نفع کتابفروشان نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، بیش از سه سال از زمان شروع به کار هیئت مدیره سیزدهمین دوره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران می‌گذرد. مطلب زیر، اولین گزارش از فعالیت‌های کارگروه کتابفروشان این اتحادیه در سال گذشته از زبان محمد یراقچی مدیر کتابفروشی پنجره و رئیس کارگروه یادشده در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران است.

به گفته وی، کارگروه کتابفروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اولین جلسه خود را پس از دعوت هیئت مدیره اتحادیه در آذرماه سال 1396 با هدف شناخت و بررسی مشکلات پرشمار کتابفروشان در حال حاضر و تدوین طرح‌ها و برنامه‌هایی برای بهبود، توسعه و پیشرفت کتاب‌فروشی‌ها برگزار کرد.

یراقچی با بیان اینکه در این جلسه علاوه بر وی، امیرعلی‌بیک (نشر فیروزه/کتابفروشی مروارید)، داریوش بارانی (کتابفروشی مهرگان)، بهشتیان (کتابفروشی لارستان)، ماکان زهرایی (شهر کتاب نیاوران/نشر کارنامه)، محمدعلی صحرانورد (کتابسرای نیک/ شهر کتاب گلستان) و امجد (شهر کتاب مرکز) حضور داشته‌اند، گفت: این کارگروه در سه زمینه اصلی فعالیت خود را پی‌ریزی کرد: 1. بازارهای موازی، کنترل و یا حذف آن، 2. آموزش و 3. مسائل رفاهی کتابفروشان در ارتباط با مؤسسات و نهادهای بیرون از اتحادیه.

رئیس کارگروه کتابفروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، برخی از مباحث و تصمیمات این کارگروه را به شرح زیر اعلام کرد: 1. اعطای تسهیلات: این کارگروه به جهت وامی که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک شهر به کتابفروشان تعلق خواهد گرفت، گفتگوهای کارشناسی کرده، نهایتاً طی نامه‌ای از طریق رئیس هیئت مدیره به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد کرد تا این طرح با عنوان طرح «وام تشویقی، تقدیری و حمایتی» ارائه شود و نامه پیشنهادها در 11 بند تنظیم شد.

2. طرح‌های حمایتی از کتابفروشان: با توجه به اینکه تخفیف‌های ارائه شده در طرح‌های فصلی، تنها به نفع خریداران و مخاطبان کتاب است و نه کتابفروشان، می‌بایست طرح‌هایی برای این منظور تدوین و به برگزارکنندگان پیشنهاد شود. 3. دوره آموزشی: در این دروه‌ها با یاری کمیسیون آموزش اتحادیه، سرفصل‌هایی جهت ارتقای دانش متصدیان کتابفروشی‌ها بررسی و برنامه‌ریزی شود؛ مبنای آموزش کتابفروشی‌ها و یکپارچگی آموخته‌ها و تجربه‌هایشان با تأکید بر روی قواعد علمی خواهد بود. به علاوه تأکید می‌شود که راندمان اصلی کار آموزش در کارگاه‌ها خواهد بود و آموزش تئوری و کلاسیک در این زمینه به تنهایی پاسخگو نخواهد بود.

یراقچی همچنین عنوان کرد: در مجموعه نشست‌های این کارگروه، محمود آموزگار (کتاب آمه و رئیس هیئت مدیره اتحادیه)، محمدمهدی فخری‌زاده (نشر روزنه و دبیر هیئت مدیره اتحادیه)، کاظم علمی (نشر و پخش گسترش)، مسعود کازری (کتاب خورشید و رئیس کمیسیون حل اختلاف اتحادیه)، محمدرضا سالکی (نشر کاگو و رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه)، به عنوان مهمان، مشاور و صاحب نظر حضور داشته و در زمینه طرح‌ها و برنامه‌های مدنظر، با اعضای کارگروه تبادل نظر کرده‌اند. این کارگروه از آذرماه تا اسفندماه 1396 هر هفته به طور منظم نشست‌های خود را برگزار کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان