ماهان شبکه ایرانیان

کاهش واردات یا رونق مونتاژکاری

برخی تصمیمات حول واردات خودرو به اسم حمایت از کالای ایرانی و اشتغال مشکلاتی را برای این بخش ایجاد کرده است. مشکلاتی از قبیل پر شدن جیب برخی به اسم خودروسازی، آتش زدن بنزین با مصرف بالای خودروها، جلوگیری از ارتقا کیفیت و سطح رضایتمندی مردم، کمک به مونتاژکاری تمام معنا در داخل کشور و غیره را در برخواهد داشت

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با اشاره به بخشنامه گمرک مبنی بر ممنوعیت و حذف ورود کالای مشابه داخل از شمول تسهیلات ضمانت نامه‌ای بانکی برای واردات خودرو اظهار کرد: تصمیماتی از این قبیل باعث می شود تا ایران به سمت واردات قطعات خودرو و مونتاژ هرچه بیشتر حرکت کند.
کاهش واردات یا رونق مونتاژکاری

به گفته او، تصمیماتی از قبیل برداشتن تسهیلات ضمانت بانکی باعث می شود تا مشکلی به مشکلات واردات خودرو در کشور افزوده شود. دادفر تاکید کرد: سال گذشته حدود دو میلیارد دلارقطعه برای مونتاژ خودرو به کشور وارد و باعث شد تا راه برای مونتاژکار شدن ایران باز شود.

او در پاسخ به اینکه واردکنندگان خودرو در این میان تا چه میزان با ضرر و زیان همراه می شوند، اظهار کرد: بخشنامه های این چنینی حق قانونی گمرک است. اما در این تصمیم، قطعا گردش مالی و امکانات بیشتر وارد کنندگان کاهش می یابد؛ چرا که پیش از آن مشتریان به واسطه ضمانت نامه های بانکی از روش تسهیلات اقساطی خرید و بعضا تسهیلات خدمات پس از فروش بهره می بردند. دادفر با اشاره به اینکه با تصمیم قانونی گمرک جمهوری اسلامی، ورود خودروهای وارداتی سخت تر می شود، تصریح کرد: زیان و تبعات این تصمیمات در سال 98 نمود دارد.
 
دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو افزود: برخی تصمیمات حول واردات خودرو به اسم  حمایت از کالای ایرانی و اشتغال مشکلاتی را برای این بخش ایجاد کرده است. مشکلاتی از قبیل پر شدن جیب برخی به اسم خودروسازی، آتش زدن بنزین با مصرف بالای خودروها، جلوگیری از ارتقا کیفیت و سطح رضایتمندی مردم، کمک به مونتاژکاری تمام معنا در داخل کشور و غیره را در برخواهد داشت. او ادامه داد: البته این تصمیم نسبت به اقدامات سال گذشته دولت در بخش خودروسازی چندان چشمگیر نخواهد بود.
 
 
 
منبع: خودروکار
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان