سیدی مطرح کرد؛

هدف نمایشگاه توجه به اقتصاد مقاومتی است/ در صورت تأمین اعتبار، ۱۲ سالن دیگر نمایشگاه افتتاح می‌شود

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب گفت: در حال حاضر ۳ سالن از مجموع ۱۵ سالن نمایشگاه شهر آفتاب فعال بوده و در صورت تأمین اعتبار مابقی آن ها به سرعت فعال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد سیدی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب در نشست خبری خود پیرامون تشریح جزییات برگزاری نخستین نمایشگاه تهران پلاست که امروز (دوشنبه) در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: خروجی این نشست های خبری و تخصصی نمایشگاه بسیار مهم است، زیرا باعث شده تا خلأهای موجود در این عرصه برطرف شود و خروجی های خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به این که نقش نمایشگاه در توسعه اقتصاد مهم است، تصریح کرد: نمایشگاه تهران پلاست در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع و با حضور 150 شرکت با برندهای توانمند داخلی و خارجی از جمله آلمان، چین و ترکیه برگزار می شود.  

سیدی در خصوص بحث استراتژیک نمایشگاه افزود: بحث استراتژیک در نمایشگاه مهم است و باید از پیش تعیین شده باشد و هر حرکتی در راستای یک راهبرد و استراتژیک باشد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب گفت: هدف این نمایشگاه بر پایه توجه به بخش خصوصی و اقتصاد مقاومتی است تا توانمندی های این بخش مورد توجه قرار گیرد و به دلیل شرکت تشکل های متعدد در این نمایشگاه، شاهد فعالیت های متنوعی از سوی آنان هستیم و سعی داریم تا با خودباوری، این افراد به پیشرفت های بزرگتری دست یابند.

وی افزود: این نمایشگاه بهانه ای است تا تشکل های مرتبط دور هم جمع شوند که این موضوع باعث هم افزایی و در واقع مرکز ثقل همگرایی آن ها محسوب می شود و اگر این همکاری ها در پشت میز سیاست گذار باشد، می تواند باعث به وجود آمدن خروجی های مفیدی شود.

سیدی تصریح کرد: بحث تخصصی کردن نمایشگاه ها مهم است و باید سعی شود این کار با پیاده سازی استانداردها چه در عرصه غرفه داری و چه در عرصه بازدید کننده همراه باشد که در این رابطه اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی با بیان این که در بحث محتوایی مجموعه ها اقداماتی انجام شده که موجب بالارفتن کیفیت می شود، افزود: بین المللی کردن رویدادها ، اتفاق مهمی است که در آینده باعث ارتقا روابط بین الملل می شود و در سال های بعدی اینترنشنال را با رویکرد جدی تری دنبال می کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب با بیان این که نقش نمایشگاه در عرصه صادرات بسیار مهم است، تأکید کرد: نقش تشکیل نمایشگاه در تمام عرصه ها برتر بوده، به طوری که در زمان رکود حرکتی در جهت رونق و در زمان رونق حرکتی به سوی توسعه محسوب می شود.

وی افزود: باید از همه ابعاد برای بین المللی کردن نمایشگاه ها استفاده کرد و این مرکز قابلیت عضویت را دارد، به طوری که قراردادهایی با چندین برند نمایشگاهی دنیا منعقد شده است.

سیدی تصریح کرد: باید تعدد نمایشگاهی به سمتی رود که خدمات نمایشگاهی، کیفی و محتوایی ارتقا یابد و حق انتخاب با غرفه داران باشد که از میان چند گزینه، مورد دلخواه خود را انتخاب کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب با اشاره به این که فاز اول نمایشگاه شهر آفتاب به بهره برداری رسیده است، گفت: در حال حاضر از میان 15 سالن این نمایشگاه، 3 سالن فعال بوده و 12 سالن دیگر در حال ساخت و ساز است که اگر تأمین اعتبارات صورت گیرد، به سرعت فازهای دیگر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ما موقتأ برای برگزاری نمایشگاه های بزرگی مانند خودرو و کتاب از فضاهای موقت مانند چادرهایی که از کیفیت خوبی برخوردار بوده و دارای سیستم گرمایش و سرمایش است، استفاده می کنیم.

سیدی در ادامه تصریح کرد: جذب سرمایه گذار برای این فازها مهم است و فاز یک آن توسط شهرداری به سرانجام رسید و امیدواریم سالن‌های استاندارد با گارانتی 15 ساله را بتوان ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب در پایان با بیان این که ما کمیته نمایشگاهی برای ارزیابی برگزاری نمایشگاه ها داریم، تأکید کرد: اصرار ما بر شکل‌گیری استراتژی نمایشگاهی است که به عنوان یکی از وظایف نمایشگاه ظرفیت شناسی بوده که یک استراتژی بلندمدت محسوب شده و متوسط عقد قرار داد ما در آن 3 سال است.

انتهای پیام/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان