با حضور وزیر ارشاد؛

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت ارشاد معارفه شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی این وزارتخانه بر برنامه ریزی روشمند در فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت ارشاد معارفه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این آیین با تاکید بر برنامه ریزی روشمند در فعالیت‌های فرهنگی، گفت: اگر بخواهیم اتفاقات درستی پدید بیآید، باید برنامه ریزی روشمند داشته باشیم و از کارها و اقدامات سلیقه‌ای فاصله بگیریم.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در انجام فعالیت‌ها ادامه داد: برنامه ریزی سهم بسزایی در ایفای نقش وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و تحقق اهداف دارد؛ برنامه‌های ٥ ساله، سند چشم انداز توسعه و اتفاقات ملی و دولتی و دستگاه‌ها را برنامه ریزی درست و دقیق پیش می‌برد، بنابراین باید نسبت به اهمیت آن در این زمینه توجه داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر وزیری در چارچوب برنامه‌های دولت باید اقداماتی را انجام دهد و در اینجا نقش دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارتخانه‌ها پررنگ می‌شود و این دفاتر هدایتگر و موتور محرکه برنامه‌ها و تحقق اهداف وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال تصریح کرد: هر چقدر دفاتر برنامه ریزی گویاتر و فعال تر باشند، نقش سازمان‌ها بهتر محقق خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های علمی بهروز فتحی مدیرکل سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی این وزارتخانه گفت: آقای فتحی شناخت کامل از معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف وزارتخانه دارند و این امر موجب شد در مدتی که مسئولیت این دفتر را بر عهده داشتد، این دفتر ارتقا یابد.

صالحی همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی علی اصغر سید آبادی افزود: آقای سیدآبادی دارای ذهنی روشن با ایده پردازی نو و جدید است که بسیاری از طرح‌های ایشان از جمله پایتخت کتاب ایران، روستاهای دوستدار کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی، قابل اجرا بوده است.

وی ادامه داد: امیدوارم با حضور آقای سید آبادی در دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات و فعالیت‌های گذشته استمرار و با ایده پردازی‌های نو به نتایج بهتری برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح برخی انتظارات خود از این دفتر افزود: هم افزایی این دفتر با دفاتر برنامه ریزی و مطالعاتی معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف وزارتخانه ضروری است و می‌تواند در کارهای پژوهشی تعامل مناسبی با پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات و همچنین حوزه‌های پژوهشی دیگر سازمان‌ها و نهادها داشته باشد.

وی در ادامه گفت: این دفتر همچنین باید نگاه هدایتگر نسبت به مسائل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد تا به اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی کمک شود.

در ابتدای این آیین بهروز فتحی مدیرکل سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های علی جنتی و سیدرضا صالحی امیری وزرای پیشین این وزارتخانه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد و گفت: توجه به برنامه ریزی دقیق و روشمند همواره از دغدغه‌های دکتر صالحی بوده و هست.

وی با اشاره به عمکرد این دفتر در دوران مسئولیت خود افزود: در این مدت فعالیت‌های پژوهشی بسیاری از سوی این دفتر انجام شد و ارتباط و تعامل خوبی در این زمینه با پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات داشتیم.

وی ادامه داد: بحث اقتصاد فرهنگ و هنر در این دوره مورد توجه قرار گرفت که نیاز به تقویت دارد.

در پایان این آیین علی اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی با تشکر از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در برنامه ریزی باید از روش‌های کلیشه ای، ضعیف و آماری فاصله گرفت و با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود گره ای از کارها باز شود.

وی افزود: امیدوارم با همکاری همکاران بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که فاصله بین برنامه ریزی و عملیاتی شدن آن کاهش یابد و به برنامه‌های عملیاتی‌تر دست یابیم.

در این آیین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های بهروز فتحی، حکم علی اصغر سیدآبادی به عنوان مدیرکل دفتر مطالعات وبرنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی را به وی اهدا کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان