تولید Koenigsegg Agera RS متوقف شد!

به پایان رسیدن تولید هایپر خودرو کمپانی Koenigsegg یعنی مدل Agera RS پیش از این مشخص بود و در نتیجه اعلام رسمی این خبر پدیده‌ی چندان غافلگیر کننده‌ای نیست.

تولید Koenigsegg Agera RS متوقف شد!

به پایان رسیدن تولید هایپر خودرو کمپانی Koenigsegg یعنی مدل Agera RS پیش از این مشخص بود و در نتیجه اعلام رسمی این خبر پدیده‌ی چندان غافلگیر کننده‌ای نیست.

کمپانی سوئدی Koenigsegg اعلام کرده است که تولید مدل معروف این کمپانی یعنی مدل Agera RS به پایان خود رسیده که این خبر همچنین به این معناست که در حال حاضر تنها خودرو موجود در خط تولید این کمپانی، مدل Regera هیبرید بوده که به طور کامل به فروش رسیده است. در حال حاضر این کمپانی در حال به اتمام رساندن تولید دو مدل Agera آخر است که بخشی از مجموعه‌ی Agera Final متشکل از سه خودرو می‌باشند.

سری خودرو‌های Agera نخستین بار در سال 2010 معرفی شده بود که این در حالیست که مدل RS این هایپر خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو 2015 رونمایی جهانی شد.

همانطور که همه می‌دانیم این مدل Agera RS بود که ماه نوامبر گذشته در یک منقطه خشک از بزرگراه ایالت نوادا با رسیدن به میانگین سرعت اوج 277٫87 مایل بر ساعت، رکورد جدیدی را به عنوان سریع‌ترین خودرو تولیدی در جهان به نام خود ثبت نمود. مدل Agera RS که به لطف یک موتور 5 لیتری توربو دو قلو هشت سیلندر در مجموع دارای خروجی قدرت 1360 اسب بخار و گشتاور 1011 پوند فوت است در تولید به 25 نمونه محدود شد.

با این حال در آخر 30 نمونه از آن ساخته خواهد شد. چرا که یکی از 25 خودرو اصلی طی سانحه‌ای دچار آسیب دیدگی شد و کمپانی Koenigsegg مجبور به ساخت یک خودرو جایگزین برای مالک آن شد. مجموعه Final که شامل سه Agera RS می‌شود نیز این رقم را به 29 می‌رساند اما کمپانی Koenigsegg هنوز تاییدیه‌ رسمی در رابطه با آخرین نمونه این لیست منتشر نکرده ولی با این حال انتظار می‌رود به زودی شاهد آخرین Agera RS باشیم. اما قدم بعدی کمپانی Koenigsegg چه خواهد بود؟

حتی لحظه‌ای به این فکر نکنید که مدل Regera تنها خودرو در خط تولید Koenigsegg خواهد بود.

Christian von Koenigsegg مالک این برند پیش از این اعلام کرده است که جانشین Agera RS سال آینده در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی خواهد شد. این خودرو قرار است جای خالی بزرگی را پر کند اما با توجه به سابقه بسیار موفق Koenigsegg بدون شک این خودرو آمادگی لازم برای جانشینی Agera RS را خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان