بلندترین آبشار دنیا نیاگارا نیست!

آیا می‌دانستید بلندترین آبشار دنیا از آبشار معروف نیاگارا ۲۰ برابر بلندتر است؟ با فوت‌وفن همراه باشید تا با این آبشار آشنا شوید.

بلندترین آبشار دنیا نیاگارا نیست!

ارتفاع این آبشار 20 برابر بلندتر از آبشار نیاگارا است.

آیا می‌دانستید بلندترین آبشار دنیا از آبشار معروف نیاگارا 20 برابر بلندتر است؟ با فوت‌وفن همراه باشید تا با این آبشار آشنا شوید.

بلندترین آبشارهای دنیا در سرتاسر دنیا پراکنده هستند اما چند تای آنها در امریکای جنوبی و ایالات متحده امریکا واقع شده‌اند. با این که ممکن است خیلی‌ها فکر کنند آبشار نیاگارا بزرگترین آبشار دنیاست اما نباید آن را با بلندترین آبشار دنیا اشتباه بگیرند. آبشار نیاگارا 20 برابر کوچک‌تر از بلندترین آبشار دنیاست و چند متری زیر یکهزار متر ارتفاع دارد.



حالا فکر می‌کنید بلندترین آبشار دنیا کجاست؟ دو آبشار اولی که به شما معرفی می‌کنیم بلندترین آبشارهای دنیا هستند که هنوز بر سر بلندتر بودن آنها اختلاف نظر وجود دارد.

ما در این مطلب قصد داریم 5 تا از بلندترین آبشارهای دنیا را به شما معرفی کنیم که در ونزوئلا، پرو، آفریقای جنوبی و هاوایی واقع شده‌اند.

 

آبشار آنجل در ونزوئلا به ارتفاع 979 متر

نام این آبشار از جیمی آنجل گرفته شده است؛ یک خلبان امریکایی که برای اولین بار در سال 1933 توانست بر فراز آن پرواز کند. با این که دسترسی به این آبشار به دلیل جنگل انبوه اطراف آن دشوار است اما برای گردشگران یک جذابیت توریستی محسوب می‌شود.

آبشار توگِلا در آفریقای جنوبی به ارتفاع 948 متر

با این که این آبشار را دومین آبشار بلند دنیا می‌نامند اما با توجه به اندازه‌گیری‌هایی که به تازگی انجام شده است بلندترین آبشار دنیا نام گرفته است. اندازه‌گیری‌های جدید مرکز علوم چک به پارک ملی رویال ناتال نشان داد که ارتفاع این آبشار 983 متر و بلندتر از آبشار آنجل.

آبشار تِرِس هِرماناس در پرو به ارتفاع 914 متر

این آبشار که به آبشار سه خواهر نیز معروف است به دلیل سه جریان آبی که با فاصله از هم ایجاد شده نام گرفته است. این آبشار در پارک ملی اوتیشی که یک منطقه حفاظت شده است قرار گرفته؛ جایی که پل طبیعی پاویرونتسی، بزرگترین پل طبیعی دنیا، نیز در آن واقع شده است.

آبشار اولوئوپنا در هاوایی امریکا به ارتفاع 900 متر

بخش شمال شرقی جزیره هاوایی زادگاه آبشار اولوئوپنا است. با این که این آبشار چهارمین آبشار بلند دنیا محسوب می‌شود ولی یکی از بلندترین آبشارهای دنیاست که کنار دریا قرار گرفته و بین دره‌های پلکونو و وایلائو واقع شده است. هم چنین، این آبشار بلندترین آبشار دنیاست که فقط از طرق هوایی یا دریا قابل مشاهده است.

آبشار یومبیلا فالز در پرو به ارتفاع 896 متر

کشور پرو خانه دو تا از بلندترین آبشاهای دنیاست و آبشار یومبیلا که در عمق جنگل‌های بارانی آمازون قرار گرفته یکی دیگر از آنهاست. نام این آبشار را مؤسسه جغرافیای پرو در سال 2007 گذاشته است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان