اگر به استفاده از تمیزکننده‌های طبیعی و دست‌ساز برای نظافت منزل علاقه دارید، این مطلب را بخوانید. سرکه یک ماده تمیزکننده قوی در هر خانه است، اما بوی آن برای بعضی از افراد خوشایند نیست.خوشبختانه به سادگی می‌توان بوی بد سرکه را با رایحه‌ای خوشایند جایگزین کرد. با راه ساده و کم هزینه‌ای که برای معطر کردن سرکه به شما یاد می‌دهیم، روش نظافتی خود را بهبود دهید و از مواد به درد نخور، محصولی پرکاربرد تولید کنید.

  1. چند بطری شیشه‌ای تمیز آماده کنید.

    سرکه معطر

  2. نیمی از بطری را با پوست مرکبات و گیاهان دلخواه‌تان پر کنید. ترکیب لیمو ترش و نعنا، پرتقال و مریم گلی و پرتقال و ریحان، پیشنهاد ما به شما هستند، اما می‌توانید ترکیبات دیگر را هم امتحان کنید.

    سرکه معطر

  3. سرکه سفید را تا نزدیکی نقطه جوش حرارت دهید. بهتر است این کار را با مایکروویو انجام دهید.

    سرکه معطر

  4. سرکه را بر روی سبزیجات بریزید، روی آن را بپوشانید و بطری شیشه‌ای را در فضایی خنک و تاریک قرار دهید.
  5. بعد از 25 ساعت سری به معجون ساخته شده بزنید. معمولاً این زمان کافی است اما اگر دوست دارید که عطر عمیق‌تری داشته باشد، بگذارید مدت بیشتری بماند.

    سرکه معطر

  6. پوست میوه‌ها و سبزیجات را از مایع جدا کرده و دور بریزید.
  7. از سرکه معطر تولید شده در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید.

    سرکه معطر

سرکه با رایحه گیاهان همیشه سبز هم تمیزکننده‌ای متفاوت و خوشبو است. برای ساخت این تمیزکننده معطر باید شاخه‌های درختان همیشه سبز را جمع کرده و داخل بطری بریزید و روی آنها را با سرکه سفید بپوشانید. بطری‌ها را برای 6 هفته در مکانی خنک و تاریک نگه دارید و سپس از نظافت خانه با رایحه‌ای خوش لذت ببرید.

سرکه معطر