ماهان شبکه ایرانیان

جهاددانشگاهی با ۲۰۰۰ کتاب در نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی از حضور این سارمان با ۲۰۰۰ عنوان کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

جهاددانشگاهی با 2000 کتاب در نمایشگاه کتاب

عادل تقوی درباره حضور این سازمان در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ایسنا گفت: سازمان انتشارات جهاددانشگاهی طبق روال سال‌های گذشته در این دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز شرکت می‌کند و نمایندگی واحدهای اصفهان، زنجان، قزوین، مشهد،  آذربایجان غربی و البرز و همچنین پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه علوم انسانی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری و واحدهای دیگری  را که کتاب منتشر کرده‌اند بر عهده خواهد داشت.

او افزود:  امسال در مجموع حدود 2000 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف از مجموعه نشر جهاددانشگاهی در نمایشگاه سی‌و یکم عرضه می‌شود. تقریبا 70 درصد عناوین جدید و چاپ اول و 30 درصد دیگر شامل چاپ‌های مجدد هستند.

رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی با بیان این‌که این سازمان در کنار عرضه کتاب، فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌دهد، گفت: یکی از فعالیت‌های ترویجی اعزام کاروان دانشجویی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی واحدهای جهاددانشگاهی مستقر در دانشگاه‌های استان‌های دیگر است. در واقع این امکان برای دانشجویانی که از تهران دور هستند، فراهم می‌شود تا از این رویداد استفاده کنند. در ادوار مختلف این برنامه را انجام داده‌ایم و امسال هم درصدد اجرای آن هستیم. 

او سپس بیان کرد: برنامه دیگر ما ارزیابی و نظرسنجی از مخاطبان و مراجعه‌کنندگان به ناشران دانشگاهی است. این نظرسنجی را با همکاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اجرایی خواهیم کرد. از نتایج این نظرسنجی هم  مجموعه جهاددانشگاهی و  هم نهادهای تصمیم‌گیرنده در این حوزه می‌توانند استفاده کند.

تقوی در ادامه گفت:  همچنین برگزاری نشست تخصصی در حوزه کتاب  و کتاب‌خوانی با همکاری خانه کتاب، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی از دیگر برنامه‌های ماست که مباحث مربوط به کتاب‌ و کتاب‌خوانی را  نقد و بررسی می‌کنند. این نشست‌ها در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد. همچنین  از چند کتاب  خاص که در  سال 96 در مجموعه جهاددانشگاهی منتشر شده‌، رونمایی  می‌شود. دیدار با استادان و مولفان کتاب  در غرفه‌های جهاددانشگاهی از دیگر برنامه‌های ماست. از استادان و دانشجویانی  که در حوزه نشر فعالیت دارند، دعوت می‌کنیم تا با مخاطبان خود به صورت روبه‌رو ارتباط برقرار کنند و از نظرات یکدیگر باخبر شوند.

او با اشاره به حضور جهاددانشگاهی در همه دوره‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: قطعا نمایشگاه کتاب نه تنها برای مجموعه ما بلکه برای  کلیه ناشران و مخاطبان یک فرصت است زیرا این رویداد پرمخاطب‌ترین رویداد فرهنگی در سطح تهران و منطقه است.  مخاطبان اصلی ما دانشجویان و استادان هستند و برنامه‌ریزی می‌کنند تا بتوانند در مدت زمان تعیین‌شده در نمایشگاه حضور داشته باشند. 

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان