باکس آفیس آخر هفته: A Quiet Place فیلم‌های Ready Player One و Blockers را زیر پا له می‌کند

تماشاگرانی که این آخر هفته به سینما رفتند پیام اهمیت اصالت داشتن فیلم را آشکارا و به‌وضوح به همه منتقل کردند.
«یک مکان ساکت» A Quiet Place از کمپانی پارامونت Paramount — یک فیلم پر مفهوم ترسناک به کارگردانی جان کرازینسکی John Krasinski که کمتر از سه دقیقه دیالوگ دارد — اکرانی با فروش فوق‌العاده‌ی 50 میلیون دلار از 3508 سالن سینما در آمریکای شمالی را تجربه کرد که بسیار فراتر از انتظارات عمل کرد و یکی از بزرگ‌ترین اکران‌های فیلم‌های ترسناک تاریخ بعد از «آن» It در سال گذشته (با فروش 123.4 میلیون دلار) بود. این فیلم همچنین عنوان بهترین اکران سه‌روزه‌ی امسال پس از «پلنگ سیاه» Black Panther (با فروش 202 میلیون دلار) را داراست.
«یک مکان ساکت» A Quiet Place به‌راحتی در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت و پیروزی قابل‌توجهی برای پارامونت Paramount به ارمغان آورد که پس از سقوط این کمپانی به جایگاه یازدهم در سهم بازار آمریکا به آن بسیار نیاز داشت. این فیلم یکی از اولین فیلم‌هایی بود که فیلم‌برداری آن پس از انتصاب جیم گیانپولوس Jim Gianopulos به‌عنوان مدیرعامل در بهار 2017 شروع شد، به این معنی که او از ابتدا تا انتهای این پروژه را هدایت کرده است.تهیه‌کننده‌ی این فیلم کمپانی پلاتینیوم دونس Platinum Dunes است و بودجه‌ی آن 17 میلیون دلار ناقابل بوده است، در «یک مکان ساکت» A Quiet Place کرازینسکی Krasinski در مقابل همسر واقعی خود امیلی بلانت Emily Blunt، میلیشنت زیمونزد Millicent Simmonds و نوآ جوپ Noah Jupe ایفای نقش می‌کند. داستان این فیلم درباره‌ی یک خانواده‌ی چهارنفره است که باید ساکت بمانند تا از شر موجودات عجیب‌وغریبی که با صدا تحریک می‌شوند، در امان بمانند. این فیلم در سینمااسکور امتیاز B+ گرفت که برای یک فیلم ترسناک امتیاز فوق‌العاده‌ای است و در وب‌سایت راتن تومیتوز Rotten Tomatoes امتیاز 97 درصد را به دست آورده است.
«یک مکان ساکت» A Quiet Place در خارج از آمریکا 21 میلیون دلار از 40 مارکت اول خود به دست آورد که جمع فروش جهانی آن را به 71 میلیون دلار رساند و نشان‌گر این است که این فیلم بسیار سود‌آور خواهد بود.
کایل دیویس، رئیس پخش پارامونت، گفت: “این یکی از فیلم‌های ترسناک نادری است که عملکرد بسیار خوبی داشته است. «یک مکان ساکت» A Quiet Place خود را از بند هر ژانری آزاد کرده است. نکته‌ی بارز این فیلم بعد تجربی آن است. این فیلم عمیق و تأثیرگذار است و مخاطب از لحظه‌ی شروع با آن درگیر می‌شود.”این آخر هفته برای تمام مخاطبان سینما در آمریکای شمالی آخر هفته‌ی خوبی بود و درآمد در آن نسبت به دوره‌ی مشابه در سال قبل 36 درصد افزایش داشته است.
«بازیکن شماره یک آماده» Ready Player One به کارگردانی استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg در دومین آخر هفته‌ی خود عملکرد نسبتاً خوبی داشت و با افت بسیار کم 40 درصدی فروش 25.1 میلیون دلار را رقم‌زده و به جمع فروش یازده روزه‌ی 96.9 میلیون دلاری رسیده است.
«بازیکن شماره یک آماده» Ready Player One فروش جهانی خود را به 391.3 میلیون دلار رساند که 161.2 میلیون دلار از آن شامل فروش چین بوده است که بهترین نمایش تاریخ برای عنوانی از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. محسوب می‌شود؛ و به‌راحتی توانست در صدر جدول فروش خارجی آخر هفته با 81.7 میلیون دلار فروش از 65 مارکت قرار بگیرد.
«محدودکننده‌ها» Blockers با 21.4 میلیون دلار فروش از 3379 سالن سینما در آمریکای شمالی اکران شد که بهترین اکران برای یک فیلم کمدی مثبت 18 سال، بعد از کمدی «سفر دختران» Girls Trip از کمپانی یونیورسال Universal که با 31 میلیون دلار فروش در تابستان 2017 اکران شد، محسوب می‌شود. این فیلم پر از دختر در سینمااسکور امتیاز B دریافت کرد و در حال حاضر امتیاز 83 درصد را در وب‌سایت راتن تومیتوز Rotten Tomatoes کسب کرده است.این فیلم به کارگردانی فیلم‌نامه‌نویس کی کنون Kay Cannon در اولین تجربه‌ی کارگردانی او ساخته شده است و یک کمدی مستهجن و مربوط به دوران بلوغ است که در آن تعدادی دختر تصمیم گرفته‌اند در شب جشن فارغ‌التحصیلی خوش‌گذرانی کنند که والدین آن‌ها باخبر می‌شوند. لزلی مان Leslie Mann، ایکه بارینهولتز Ike Barinholtz و جان سنا John Cena در کنار کاترین نیوتون Kathryn Newton، گرالدین ایندیرا ویسوانتان Geraldine Indira Viswanathan و گیدون آدلون Gideon Adlon ایفای نقش می‌کنند.
در میان سایر فیلم‌های برجسته، «پلنگ سیاه» Black Panther از کمپانی دیزنی Disney و مارول Marvel در هشتمین آخر هفته‌ی خود در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت و با فروش 8.4 میلیون دلاری به جمع فروش 665.4 میلیون دلار در داخل آمریکا و جمع فروش جهانی 1.3 میلیارد دلار دست یافت. این فیلم با کنار زدن «تایتانیک» Titanic (با فروش 659.4 میلیون دلار) به مقام سومین عنوان پرفروش تاریخ آمریکای شمالی دست یافت و قبل از آن «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: The Force Awakens (با 936.7 میلیون دلار فروش) و «آواتار» Avatar (با 760.5 میلیون دلار) قرار دارد. «پلنگ سیاه» Black Panther در سطح جهانی به‌زودی «جنگ ستارگان: آخرین جدای» Star Wars: The Last Jedi (با فروش 1.333 میلیارد دلار) را کنار خواهد زد تا به جایگاه نهم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ برسد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر