هیچ جایی به اندازه خانه خودتان نمی‌تواند به شما حس راحتی و آرامش خاطر بدهد. اما تنها، بودن در میان متعلقات آشنا و راحت خودتان باعث خوشحالی شما نمی‌شود، بلکه دکوراسیون منزل شما هم می‌تواند نقش بسیار مهمی در احساس سلامتی بیشترتان داشته باشد. در ادامه مطلب 4 پیشنهاد طراحان داخلی در سال 2018، برای ایجاد فضایی که سلامت روحی و جسمی شما را افزایش می‌دهد، را بخوانید.

  1. استفاده از رنگ شاد در دکوراسیون داخلی

همه می‌دانند که رنگ تأثیر زیادی بر روحیات انسان دارد، و در سال 2018 رنگ‌هایی که برای دکوراسیون داخلی انتخاب می‌کنید، کلید اصلی ایجاد شادی در خانه هستند.

بهترین رنگ‌ها برای ایجاد حس سلامت در خانه:

اتاق نشیمن : رنگ‌های قوی مثل آبی فیروزه‌ای، سرخابی و نارنجی رنگ‌هایی هستند که به فضای زندگی شما انرژی می‌بخشند.

اتاق خواب و حمام: سبز، رنگ احیا و نوسازی است، بنابراین برای فضاهایی که در آنها عمل تجدید قوا اتفاق می‌افتد، بهترین گزینه است.

اتاق کار: نقاط تأکیدی زردرنگ را برای برانگیختن خلاقیت و سرزندگی و رنگ سال 2018 یعنی بنفش را برای توانمندسازی خود به کار ببرید.

لوازم منزل: با به کار بردن کوسن‌ها، قالیچه‌ها، آویزهای دیواری و اشیا دکوری دیگر با رنگ‌های شاد می‌توان بدون هزینه زیاد تأثیری مثبت بر حال و هوای خانه گذاشت.

سلامت در خانه

 

  1. استفاده از سبزینگی زیاد در دکوراسیون داخلی

2017 سال استفاده از گیاهان آپارتمانی بود و باعث شد که همه بفهمند این موجودات زنده چقدر انرژی مثبت خانه را افزایش می‌دهند. بنابراین این سبک در سال 2018 هم محبوبیت خود را حفظ کرده، اما علاوه بر استفاده از گلدان‌های طبیعی، تمایل به سبک‌های گیاهی کلاسیک که آرامش فضا را بیشتر می‌کنند، افزایش یافته است.

به عنوان مثال می‌توان از طرح و نقش برگ بر روی کوسن‌ها، تابلوهای هنری و کاغذدیواری استفاده کرد. خوشبختانه رنگ سبز گیاهان می‌تواند بسیاری از پالت‌های رنگی دکوراسیون را کامل کند.

سلامت در خانه

 

  1. دعوت طبیعت به خانه

حتماً تا به حال این موضوع را حس کرده‌اید که حضور در فضایی با وسایل ساخته شده از عناصر طبیعی احساس خوبی را در شما ایجاد می‌کند. در آشپزخانه به دنبال تخته برش مرمری، ظروف سرامیکی (گاهی اوقات دارای نقص)، مبلمانی از چوب طبیعی و ظروف شیشه‌ای دست‌ساز باشید تا حضور طبیعت را در خانه حس کنید. ترکیب رنگ‌های خنثی با نقاط شاخص سبزرنگ (گیاهان) و هلویی رنگ (چوبی) یک شاهکار هنری به وجود می‌آورد.

سلامت در خانه

 

  1. راحتی کلید سلامتی

در طراحی دکوراسیون منزل خود نباید تنها به زیبایی و عملکرد آن توجه کنید، بلکه باید تمرکز خود را بر راحتی و حسی که در شما ایجاد می‌کند، بگذارید.

در دنیای طراحی داخلی امروز، با تأکید بر راحتی، عناصر شفاف، حمایتگر و کاربردی ظاهر شده‌اند. لایه‌بندی خانه با روکش‌ها، قالیچه‌ها و اشیای بافت‌دار که فضایی دنج را ایجاد می‌کنند و حس صمیمیت و خوش‌آمدگویی را افزایش می‌دهند، باب شده است. همچنین با استفاده از مبلمان بزرگ سعی شده فضایی حمایتگر ایجاد شود.

سلامت در خانه