ماهان شبکه ایرانیان

پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی بلیت قطار روی میز دولت

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی گفت: این شرکت بابت فعالیت قطارهای حومه ای و تکلیفی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

پیشنهاد افزایش 10 درصدی بلیت قطار روی میز دولت

به گزارش خبرنگار مهر،  محمد رجبی در نشست خبری گفت: در نوروز امسال 950 هزار نفر با قطارهای این شرکت جابجا شدند که نسبت به نوروز سال گذشته با نرخ رشد 5.4 درصد رو به رو شد.

وی با اشاره به تلاش این شرکت برای افزایش نرخ بلیت قطارها در سال جاری افزود: پیشنهاد افزایش 10 درصدی بلیت قطار را پس از دو سال به شرکت راه آهن ارائه داده ایم چرا که هزینه ها بسیار بالا است و این درصد را بر اساس افزایش نرخ دلار و نرخ تورم تعیین کرده ایم.

وی با بیان اینکه بیش از 45 درصد هزینه های این شرکت به صورت ارزی است، ادامه داد: سیستم های چرخ، بوژی، ترمز و کنترل قطار انحصاری است و از خارج وارد می شود.

وی با بیان اینکه در بهار امسال افزایش قیمت بلیت نخواهیم داشت، اظهار کرد: قطار تهران-شیراز در سال جاری به صورت هر روزه و قطار قم-مشهد به صورت یک روز در میان تردد خواهند کرد ضمن اینکه قطار گردشگری تهران –شیرگاه نیز امسال به برنامه افزوده خواهد شد.

رجبی گفت: سهم آژانس های مسافرتی از فروش بلیت قطار از 70 درصد در سال گذشته به 61 درصد در سال جاری کاهش و سهم اینترنت از فروش بلیت به 15 درصد افزایش یافته است.

به گفته او، در سال گذشته 14 میلیون و 700 هزار نفر با قطار جابجا شدند که این رقم در سال 95 معادل 14 میلیون و 200 هزار نفر بود.

وی عمر ناوگان این شرکت را 28.5 سال اعلام کرد و گفت: قرار است در سال جاری 50 دستگاه واگن جدید به ناوگان اضافه شود که بر این اساس تعداد واگن های این شرکت که در سال 95 برابر با هزار و 300 دستگاه بود و در سال 96 به هزار و 100 دستگاه کاهش یافته بود تا پایان سال 97 به هزار و 150 دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اختلاف قیمت هزینه سفرهای حومه ای با نرخ بلیتی که از مسافران قطارهای حومه ای اخذ می شود، بین شش تا هشت برابر است، گفت: ادامه فعالیت قطارهای حومه ای برای ما به صرفه نیست و این در حالی است که شرکت راه آهن ما را مجبور به ادامه فعالیت در بخش قطارهای حومه ای کرده است بنابراین ما پیشنهاد داده ایم که به دو روش پرداخت هزینه صندلی قطارهای حومه ای از سوی استانداران و یا خرید واگن های ریل باس از سوی شرکت راه آهن، هزینه های ما در خصوص قطارهای حومه ای کاهش یابد.

وی از دیگر هزینه های بالا را مربوط به بازسازی واگن عنوان کرد و گفت: هزینه بازسازی هر واگن 800 میلیون تومان است که ما در حال حاضر 400 واگن بالای 30 سال داریم که برای اورهال کردن آنها باید حدود 400 میلیارد تومان هزینه کنیم.

وی اعلام کرد: قرار است امسال سرمایه ما به هزار و 100 میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرعامل رجا مطالبات این شرکت از دولت را بابت قطارهای حومه ای و تکلیفی حدود 400 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان 164 میلیارد تومان از مطالبات ما را تایید کرده است همچنین بدهی های ما به شرکت راه آهن که عمدتا بابت اجاره لوکوموتیو است به 430 میلیارد تومان می رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان