به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، از مهمترین دلایل این تغییر پارادایم میتوان به گستردگی فضای آنلاین، در دسترس بودن و سهولت استفاده از آن و همچنین توانایی سنجش اثربخشی تبلیغات آنلاین بر شمرد. خوشبختانه در طی چند سال اخیر به واسطه ورود این کسبوکارهای آنلاین به بازار کسبوکارهای ایران، علم «دیجیتال مارکتینگ» یا بازاریابی دیجیتال پیشرفت چشمگیری داشته است.
در ساده ترین تعریف، دیجیتال مارکتینگ پیشبرد فروش محصول یا برند از طریق یک یا چند نوع از رسانه های الکترونیکی است. حوزه بازاریابی دیجیتالی شامل ایمیل مارکتینگ، مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتری و فعالیتهای بازاریابی است که از طریق رسانه های اینترنتی انجام می شود. یکی از موثرترین عوامل در پیشرفت این علم «آکادمی دیجیتال مارکتینگ» (لینک فالو) نخستین موسسه آموزشی دیجیتال مارکتینگ ایران بوده که با پرورش بیش از هزار دانشپژوه در این زمینه توانسته است بازاریابی فضای آنلاین ایران را دچار تغییر و تحول کند.
«آکادمی دیجیتال مارکتینگ» در سال 1394 و با هدف بالابردن سطح دانش کاربردی و عملیاتی کسبوکارها به منظور استفاده از پتانسیلهای فضای دیجیتال و اینترنت، کمک به رشد و افزایش فروش و سودآوری آنها شروع به کار کرد. این مؤسسه برای تحقق این هدف به طراحی دورهها و کارگاههای آموزشی بسیاری پرداخته است که یکی از مهمترین آنها «دوره مدیریت بازاریابی دیجیتال» است. این دوره 120 ساعته برای مدیران کسبوکارهای آنلاین طراحی شده است و در 3 ترم: 1) اصول دیجیتال مارکتینگ، 2) کارگاههای آموزشی گوگل آنالیتیکس – گوگل ادوردز – سئو – شبکههای اجتماعی و 3) استراتژی دیجیتال مارکتینگ برگزار میشود.
دوره تخصصی بهینهسازی وبسایت (سئو)
تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که 3 نتیجه اول جستجوی گوگل چند درصد از کل کلیکها را تصاحب میکنند؟ و اینکه برای بودن در این 3 جایگاه باید چه اقداماتی انجام داد؟ بالغ بر 85% از کلیکها روی 3 نتیجه اول گوگل انجام میشود پس حتی اگر رتبه چهارم را در این لیست دارید خیلی از رقبایتان عقب هستید و همین امروز باید فکری برای این موضوع کنید. برای بودن در این 3 جایگاه اول باید از متخصصینی به اسم سئوکاران کمک بگیرید.
برای بدست آوردن دانش سئو و سئوکار شدن باید چکار کنیم؟ بهترین راه شرکت در دورههای آموزشی مطرح کشور است. آکادمی دیجیتال مارکتینگ «دوره تخصصی بهینه سازی سئو وب سایت (سئو)» را در 48 ساعت برگزار می کند که شامل 32 ساعت تدریس سئو از 0 تا 100 و 4 کارگاه آموزشی 4 ساعته برای یادگیری عملی سئو میباشد. پس از گذراندن این دوره و دریافت مدرک خود، به راحتی میتوانید از فردای همان روز خود را یک سئوکار حرفهای معرفی کنید.
![](/Upload/Public/Content/Images/1397/01/21/13292807250.jpeg)
دوره تخصصی گوگل آنالیتیکس
شما یک سایت بسیار عالی طراحی کردهاید و بازدیدکنندگان زیادی هم دارد اما با وجود اینکه ورودی سایتتان بسیار بالا است و این موضوع هزینه زیادی هم برای شما داشته اما خروجی و درآمدزایی آن بسیار کم است. مشکل کجاست؟ رفتار شما با مشتریانتان و رفتار متقابل آنها در سایت تاثیر بسیاری در خرید آنها و یا تبدیل شدن بازدیدکنندگان سایت شما به مشتریان شما دارد. حال چگونه میتوانیم این رفتارها را ببینیم و تجزیه و تحلیل کنیم؟
برای این منظور شما میتوانید در «دوره تخصصی گوگل آنالیتیکس» موسسه آکادمی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید. پس از گذراندن دوره 32 ساعته ( 8 جلسه 4 ساعته) و امتحانهای گوگل و اخذ مدرک گوگل قادر خواهید بود که در هر شرکت، موسسه و یا سازمانی که کسبوکار دیجیتالی دارد به صورت کاملا حرفهای مشغول به کار شوید.
دوره مهندسی فروش
یکی از عوامل شکست شرکتها و استارت آپها، عدم توانایی در معرفی درست محصول و فروش آن است. مدیران میبایست بابت فروش و ارائه محصول برنامه و چشم انداز تعریف کنند. این برنامه باید دقیق و علمی و از همه مهمتر عملیاتی باشد و مهمترین هدف آن ارائه راهکارها و برنامههای دقیق به واحد فروش و بازاریابی شرکتهای آنلاین باشد.
"آکادمی دیجیتال مارکتینگ" در این راستا اقدام به طراحی «دوره مهندسی فروش» کرده است. این دوره 24 ساعته تمامی مباحث استراتژیهای بازار، تیمسازی فروش، شخصیتشناسی، تدوین فرآیند فروش و ... را در برمیگیرد و دانشپژوهانی که از این دوره فارغ التحصیل میشوند، جزء قویترین نیروهای فروش هر شرکتی خواهند شد.