حجت الاسلام موسوی لارگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ ۲۰ میلیارد دلار در دستان مردم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار ارز و کاهش ۱۴ درصدی ارزش پول ملی گفت: آقای روحانی که می گفت قیمت لحظه ای ارز را کنترل می کند، پس چه شد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛			20 میلیارد دلار در دستان مردم/ کاهش 14 درصدی ارزش پول ملی/ وعده های دلاری روحانی به نابودی پول ملی انجامید

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به افزایش قیمت دلار و رسیدن قیمت آن به شش هزار و 200 تومان در روز گذشته گفت: در جریان رقابت انتخاباتی سال 92 آقای روحانی و حامیان و مشاوران اقتصادی وی، به نابسمانی در بازار ارز آن موقع اشاره می کردند و می گفتند ناتوانی مسئولین، مشورت نکردن و قبول نداشتن کار کارشناسی دلیل نوسانات بازار است.

وی با بیان اینکه آقایان ادعا می کردند که نوسانات بازار ارز قابل کنترل است و می توانند به راحتی آنرا سامان دهند، افزود: همه این ادعاها در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته هم از سوی رئیس جمهور و هم از سوی معاون اول وی تکرار شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در اواخر سال گذشته که قیمت ارز روز به روز افزایش می یافت و نزدیک به پنج هزار تومان رسیده بود، رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی افزایش قیمت ارز را ناشی از سفرهای نوروزی دانست و خطاب به مردم گفت که این وضعیت کنترل می شود و مشکلی نیست.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه نه وعده های انتخاباتی روحانی و حامیانش محقق شد و نه وعده اواخر سال گذشته وی، افزود: ما شاهد نابودی پول ملی هستیم و در همین 20 روز اول سال جاری، ارزش پول ملی نزدیک به 14 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: با این وضعیت بازار، صدای حقوق بگیران بلند شد و می گویند که طی چند ماه گذشته ارزش حقوق و دریافتی ها آنها نزدیک به 50 درصد کاهش پیدا کرده و از کاهش شدید قدرت خرید خود گله مند هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم انتظار دارند تا دولت بازار را کنترل کند، افزود: همچنین قوه قضائیه باید با دلالانی که باعث بروز این مشکلات شدند، برخورد جدی داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به سپرده ارزی گفت: بانک ها باید از سپرده های ارزی استقبال و از این نوع سپرده حمایت کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حداقل 20 میلیارد دلار و ارز در دست مردم باشد، افزود: اگر این مقدار نقدینگی در چرخه اقتصاد، تولید و بانک ها قرار گیرد، بازار و نوسانات قیمت کنترل و خیلی از مشکلات فعلی کشور برطرف می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این پولها بجای اینکه در چرخه تولید، اشتغال و بانک ها باشد، در دستان مردم بوده و در خانه های مردم نگهداری می شود و با آن معاملات صوری و درآمد کاذب دارند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: این اقدام باعث می شود تا نابسامانی های بازار برطرف نشود و از طرف دیگر به اقتصاد و تولید ضربه وارد شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر