ماهان شبکه ایرانیان

دو خبر از نمایشگاه کتاب تهران؛

جذب نیرو در نمایشگاه با آزمون کتبی/ دستورالعمل پرداخت بن اعلام شد

سخنگوی نمایشگاه کتاب دستورالعمل پرداخت بُن خرید کتاب در این نمایشگاه را تشریح کرد. مدیر کمیته اطلاع‌رسانی هم از برگزاری آزمونی با هدف جذب نیروی انسانی مورد نیاز این کمیته خبر داد.

جذب نیرو در نمایشگاه با آزمون کتبی/ دستورالعمل پرداخت بن اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده، سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره نحوه مشارکت دانشجویان و طلاب، نهادها و موسسات برای دریافت بن کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: بن خرید کتاب در راستای تحقق سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور کمک به جامعه علمی کشور و همچنین ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه هر ساله در ایام نمایشگاه کتاب تهران در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه برای دانشجویان و طلاب مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است که از این میزان 60 درصد آن از سوی دانشجو و 40 درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت خواهد شد.

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها نیز مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان بن خرید کتاب در نظر گرفته شده که 30 درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی و 70 درصد آن توسط اساتید تامین خواهد شد.

امیرزاده با اشاره به بن‌ خرید کتاب اهالی قلم گفت: بن خرید کتاب هر یک از اهالی قلم دو میلیون و پانصد هزار ریال است که با مشارکت 100 درصدی معاونت امور فرهنگی به اهالی قلم پرداخت خواهد شد.

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران درباره میزان حمایت مشارکتی از مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی نیز گفت: معاونت امور فرهنگی تا سقف یک میلیارد ریال از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی و کتابخانه‌ها حمایت خواهد کرد و میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی با توجه به آورده مراکز علمی حداکثر 25 درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین نخبگان و اصحاب فرهنگی که به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و خانه کتاب رسیده باشند، می‌توانند بن کتاب 10 میلیون ریالی دریافت کنند. میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش با توجه به آورده فرد، 20 درصد خواهد بود.

امیرزاده ادامه داد: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در این دوره از نمایشگاه تا سقف 200 میلیون ریال از مراکز علمی فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و موسسات قرآنی حمایت خواهد کرد که میزان مشارکت این معاونت نسبت به مبلغ آورده شده 10 درصد خواهد بود. مراکز دیگر همچون سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسات خصوصی نیز تا سقف 500 میلیون ریال حمایت می‌شوند که سهم معاونت امور فرهنگی وزارت ارشادد با توجه به مبلغ آورده 5 درصد خواهد بود.

برگزاری آزمون برای جذب نیرو در کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه

خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، علی اکبر تورانیان، مدیرکمیته اطلاع رسانی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برگزاری همایش اطلاع‌رسانی خبر داد و گفت: بیش از 200 نفر از متقاضیان فعالیت در کمیته اطلاع‌رسانی روز چهارشنبه (22 فروردین ماه) گرد هم می‌آیند تا در همایش اطلاع‌رسانی شرکت کنند.

وی افزود: در این همایش کارگاهی با موضوع «نشرشناسی» برگزار و سخنانی درباره تجربیات سال‌های گذشته و نحوه اطلاع‌رسانی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه ارایه می‌شود. در ادامه نقشه نمایشگاه و محل قرارگیری باجه‌های اطلاع‌رسانی تبیین خواهد شد. در پایان نیز از متقاضیان آزمون کتبی گرفته خواهد شد و نفراتی که موفق به قبولی در این آزمون شوند، برای حضور در نمایشگاه انتخاب خواهند شد.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی همچنین از طراحی اپلیکیشن اطلاع رسانی برای این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: مراحل پایانی طراحی این اپلیکیشن در حال انجام است و با نصب آن اطلاعات ناشران در اختیار کاربران قرار خوهد گرفت.

یادآوری می‌شود، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان