بازار شلوغ کاندیداتوری و به تمسخر گرفتن شایستگی‌ها

در جامعه اى که در آن تحزب و افکار حزبى مترادف با کار امنیتى است چه انتظاری می توان برای تحرکات انتخاباتی داشت؟ باندهاى متصل به قدرت و ثروت به نام جبهه و ائتلاف و گروه در فصل انتخابات هرکار غیرممکنى را ممکن می کنند، میان همه جناح هاى سیاسى موجود در کشور فرقى نیست.

مهم این است که کسى پاسخگوى مردم نبوده و مردم در دوران انتخابات فقط به درد راى دادن و یا مرگ بر این و یا درود بر آن میخورند. کسى هنوز نتوانسته بگوید که هزینه هاى بی تدبیرهاى گذشته را چه اشخاص و یا احزابى که داعیه دار انقلاب و مالکیت مردم هستند باید بپردازند.

چراکسى به معیوب بودن شیوه انتخابات و مشکلات عدیده ساختار سازمانى حوزه سیاسى و اجتماعى فکر نمی کند؟ بقول معروف فقط می گویند "مگر من چمه ؟" اما یکنفر نیست بگوید که " مردم چه شونه" به چه گناهى مردم پر شور وشعور و انقلابى و مؤمن باید این همه هزینه بى برنامگى وسوء مدیریت و باند بازى مسئولین را پرداخت کنند براى چه؟ به حساب چه کى؟ باهزینه و از جیب و آبروى چه کسى؟ باکدام اختیار؟ براساس کدام قانون؟

خدا را گواه میگیرم من هیچ حساسیتى به آمدن هیچ کسى در انتخابات سال آینده ندارم ولى بحث استقرار فرهنگ لیاقتها و شایستگی هاست که به تمسخرگرفته شده و براى نابودى تجربه و خبرگى همراه و توأمان با علم و اندیشه در میان دشمان دوست نما و دوستان انقلابى و مومن  نما وحدت بوجود آمده است تا نشان دهند که نظام اسلامى در پرورش نیروى انسانى سالم و متخصص و متجرب موفق و کارامد نبوده است. 

این نوع تفکرات ظلم مضاعف به نظام اسلامى ، مردم و رهبر معظم انقلاب است و همگان باید به دنبال تغییر ساختار سازمان اجرایی و مدیریتى در امور سیاسی و اجتماعى بوده و از مدیریتهاى جزیره اى بپرهیزند و مدیریت یکپارچه را براى بهبود کارها و حذف کارهاى موازى مستقر کنند.

 در نهایت نباید فراموش کرد که فصل الخطاب نتیجه ثبت نام برای انتخابات آینده ریاست جمهوری شورای نگهبان است و صلاحیت تمامی ثبت نام کنند گان را این نهاد تعیین می کند. هر فرد سیاسی براساس قانون می تواند وارد عرصه رقابت انتخاباتی و کسى هم نمى تواند مانع شود ولی این بدین معنا نیست که چنانچه صلاحیت فرد ثبت نام کننده حتماً باید تائید شود.نکته دیگر اینکه دو قطبى شدن، یک سیاست و یک روش خاص انتخاباتى است که با تیز هوشى سیاسیون نخبه صورت مى پذیرد اما این روش در جامعه اى که داعیه دیندارى آن هم از نوع اسلام را دارد و درآن فریب مردم گناه محسوب میشود،  شایسته نیست. 

*دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی و عضو پیشین شورای شهر تهران   

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر