کتاب متل های دزفولی رونمایی شد

دزفول - در آیینی با حضور مسئولان از کتاب متل های دزفولی در این شهرستان رونمایی شد.

کتاب متل های دزفولی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرپایگاه مشترک آماده سازی و تدوین پرونده نامزدی ثبت جهانی دزفول شامگاه پنجشنبه در آیین رونمایی از این کتاب که با حضور مردم و مسئولان در خانه تاریخی تیزنو برگزار شد ، اظهار کرد: دفتریونسکوی مستقر در دزفول از زمان تاسیس خود تاکنون در زمینه های فرهنگی و تاریخی فعالیت های زیادی داشته است.

مسعود شامدیل افزود: در کنار تمامی برنامه های انجام داده، کارشناسان یونسکوی دفتر دزفول طی یک کار ارزشمند به جمع آوری متل های قدیمی دزفولی از زبان مادر بزرگ ها برای زنده نگه داشتن ادبیات شفاهی دزفول اقدام کرده اند تا میراثی ارزشمند برای نسل های آینده این شهر باشد.

وی عنوان کرد: بر این اساس کارشناسان یونسکوی دزفول با دعوت از چندین بانوی دزفولی اقدام به ثبت و ضبط خاطرات و متل های آنان در خانه تاریخی تیزنو کردند که ماحصل این تلاش، چاپ کتاب 176 صفحه ای متل های دزفولی در قالب 13 متل شد.

مدیر پایگاه مشترک آماده سازی و تدوین پرونده نامزدی ثبت جهانی و رئیس سازمان نوسازی شهرداری دزفول تصریح کرد: متل های این کتاب با گویش دزفولی و ترجمه فارسی به چاپ رسیده اند و داستان ها نیز از تنوع خوبی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای موسیقی سنتی و پخش کلیپ مستند از نحوه جمع آوری این متل ها از دیگر آیتم های این همایش بود.

در پایان همایش نیز از سوی مسئولان حاضر در مراسم از جمله رئیس شورای اسلامی شهر و مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکوی ایران از گویندگان این متل ها با اهدای گل و لوح تقدیر به عمل آمد و از کتاب مذکور نیز رونمایی شد.

از کارشناسان یونسکو دفتر دزفول که اقدام به جمع آوری و تالیف این کتاب کرده اند نیز توسط مسئولان با اهدای لوح هایی تقدیر شد.

کتاب متل های دزفولی در تیراژی محدود و با هزینه 25 هزار تومان در خانه تاریخی تیزنو که محل استقرار دفتر یونسکو است قابل خریداری توسط شهروندان دزفولی و علاقه مندان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان