شیوع آنفولانزا در سال ۱۹۱۸؛ عکس‌هایی به قدمت یک قرن پیش!

یکصد سال پیش، ویروس آنفولانزا به سرعت در سر تا سر جهان شیوع پیدا کرد و طی مدت ۱۵ ماه بیش از ۵۰ میلیون و حتی نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر را به کام مرگ کشاند.

شیوع آنفولانزا در سال 1918؛ عکس‌هایی به قدمت یک قرن پیش!

یکصد سال پیش، ویروس آنفولانزا به سرعت در سر تا سر جهان شیوع پیدا کرد و طی مدت 15 ماه بیش از 50 میلیون و حتی نزدیک به 100 میلیون نفر را به کام مرگ کشاند.

سرعت شیوع این بیماری شوکه‌کننده بود؛ تعداد اجساد انسان‌ها از ظرفیت بیمارستان‌ها و قبرستان‌ها خیلی بیشتر بود. مراکز قرنطینه، بیمارستان‌های اورژانس، استفاده عمومی از ماسک‌های استریل محافظ و پویش‌های آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم هیچ کدام نتوانستند از عهده شیوع این بیماری بربیایند.

با نزدیک شدن به اتمام جنگ جهانی اول، میلیون‌ها سرباز هنوز داشتند به اقصی نقاط دنیا سفر می‌کردند و به شیوع این بیماری دامن می‌زدند. تا کنون، مشخص نشده که منبع اصلی و خاستگاه این ویروس کدام شهر یا کشور بوده. اما آن چه می‌توان فهمید این است که منشأ  آنفولانزای اسپانیایی کشور اسپانیا نیست. این نام بدین دلیل بر روی بیماری آنفولانزا گذاشته شده است که گزارشات موارد ابتلا به آنفولانزا توسط کشورهایی که در آن زمان درگیر جنگ بودند سانسور شده بود اما اسپانیا که در این جنگ نقشی نداشت داستان‌های زیادی از ابتلا به این ویروس کشنده در همه جا منتشر کرد.

آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید، تصاویری از نبرد در برابر کشنده‌ترین اتفاق تاریخ بشر است. در این جریان، 6 درصد از جمعیت کل زمین طی یک سال، یعنی بین سال‌های 1918 و 1919 به هلاکت رسیدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان