گزارش تصویری: پارکور در ویرانه‌های حلب

یک گروه از جوانان اهل سوریه خیابان‌های جنگ‌زده و خالی از سکنه شهر حلب را به میدان پارکور مبدل کرده‌اند.

گزارش تصویری: پارکور در ویرانه‌های حلب

یک گروه از جوانان اهل سوریه خیابان‌های جنگ‌زده و خالی از سکنه شهر حلب را به میدان پارکور مبدل کرده‌اند.

پارکور در لغت یعنی عبور از موانع در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از آسانترین و ساده‌ترین شیوه حرکتی و کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدأ به مقصد.

البته، در پارکور اصلاً نباید مسیر (مبدأ و مقصد) مشخص باشد یعنی که موانع و مسیر از قبل تعریف شده نیستند این فرد است که تصمیم می‌گیرد با استفاده از توانایی‌های خود از کدام مسیر برود و از کدام شیوه حرکتی برای عبور از موانع استفاده کند. در پارکور فرد به هیچ وجه دنبال موانع نمی‌گردد؛ این مسیر است که موانع را در مقابل راه فرد می‌گذارد. به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می‌برند «تراسور» گفته می‌شود.

جورج اورفایلان عکاس هنرمندی است که برای ثبت حرکات بدنی و جست‌وخیزهای هنرمندانه و جسورانه این جوانان سوری در خرابه‌ها و ویرانه‌های جنگ‌زده حلب به آنها پیوسته است تا هنرمندی آنها را در قاب تصویر جای دهد.

شهر حلب در استان حلب و شمال کشور سوریه واقع شده و یکی از کهن‌ترین شهرهای منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود. این شهر از نیمه سال 2012 میلادی، به جبهه اصلی جنگ داخلی سوریه تبدیل و به مناطقی تحت کنترل نیروهای دولتی و شورشیان داعشی تقسیم شده بود اما در سال 2016 از کنترل شورشیان خارج شد و کنترل شهر به دست رژیم سوریه بازگشت.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر