رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:مردم باید بدانند که در ارتش چه می‌گذرد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مردم باید بدانند که در ارتش چه می‌گذر، این حق و نیاز مردم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در نخستین همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه‌ای که امروز پنجشنبه 23 فروردین برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) به بیان نکاتی درباره عملکرد روابط عمومی‌ها پرداخت و گفت: اگر روابط عمومی خوب عمل کند، وجهه و شخصیت سازمان خوب معرفی می‌شود. روابط عمومی‌ها باید همه توان خود را به کار گیرند تا سازمان خود را به نحو احسن معرفی کنند.

وی افزود: فلسفه وجودی روابط عمومی‌ها بیان و تقویت نقاط قوت و مثبت و عملکردهای خوب سازمان است. اگر روابط عمومی از نکات منفی بگوید، اطلاع‌رسانی کرده است، اما وظیفه‌اش را درست انجام نداده است. هر چند وظیفه روابط عمومی تمرکز روی نقاط قوت است، اما باید از ذکر نقاط قوت محرمانه پرهیز کند. بسیاری از اخبار و حقایق طبقه‌بندی مخاطب، زمان و مکان دارند. بنابراین روابط عمومی‌ها باید طبقه‌بندی را رعایت کنند. این طبقه‌بندی‌ها هر چند کمی محدودیت ایجاد می‌کند، اما هدف این محدودیت‌ها ایجاد مصونیت است و در نتیجه بد نیستند.

اهم اظهارات رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به شرح زیر است:

* اطلاع‌رسانی باید متقن، مستند و قابل استناد باشد. نباید برای جذب و جلب نظر افکار عمومی هر چیزی را بگوییم به این عنوان که به نفع و خیر سازمان است. هر وقت چیزی را می‌گوییم باید محکم باشد و بتوان برای آن سند ارائه کرد.

*گفتار کریمانه دیگر ویژگی روابط‌ عمومی‌ها است، آن چه قرآن از آن به «قول کریم» یاد می‌کند یعنی کلام باید به دور از حاشیه‌سازی و اثبات یکی و حذف دیگری باشد. پیامبران همواره به اندازه درک مخاطب حرف می‌زدند. برخی عادت دارند از واژگان سخت استفاده می‌کنند تا ثابت کنند از دیگران برتر و بالاتر هستند، در حالی که در روابط عمومی این کار اشتباه است.

* قرآن می‌فرماید «با مردم زیبا سخن بگویید». اطلاع‌رسانی و روابط عمومی باید با خوشرویی و انبساط وجه باشد. اگر کسی را تند خطاب کنید و شخصیت کسی را زیر سوال ببرید، کار خود را زیر سوال برده‌اید. اطلاع‌رسانی باید همراه با تواضع باشد و غرور از آن احساس نشود.

*روابط عمومی‌ها باید رابطه خود را با یکدیگر نیز تنظیم کنند. اگر روابط عمومی‌ها از یکدیگر درک متقابل نداشته باشند، ممکن است اطلاع‌رسانی‌ها در تضاد با یکدیگر قرار گیرد و این به ضرر هر دو طرف است. این مهم است که همدیگر را درک کنیم.نکته دیگر استفاده روابط عمومی‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر اعم از نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و مغزافزاری است. این همکاری موجب پیشرفت‌های بسیاری خواهد شد.

*مردم باید بدانند که در ارتش چه می‌گذرد. این حق و نیاز مردم است، بنابراین باید از اقدامات ارتش بگوییم. انتظاری که از روابط عمومی‌های سایر سازمان‌ها داریم هم‌افزایی و تعامل اثرگذار برای منعکس کردن حقایق با پرهیز از غلو و مبالغه است.

*ارتش با استعداد کمی و کیفی سربازان غیور و همچنین نیروهای با انگیزه مومن و متخصص در رسته های مختلف ، همواره نقطه قوت این نظام و مردم بوده و در صحنه های مختلف برای صیانت از انقلاب و کشور و مردم جانفشانی کرده و انتظار می رود روابط عمومی ها و اصحاب رسانه در انعکاس شایسته سال ها خدمت رسانی ارتش به خوبی ایفای نقش کنند.

27214

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر