نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس:

صندوق توسعه استانی در کردستان راه اندازی شود

سنندج- نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی خواستار راه اندازی صندوق توسعه استانی با بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی در این استان شد.

صندوق توسعه استانی در کردستان راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسن علوی در جشن تحقق اهداف عملیاتی برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: برای اینکه استانداران قدرت مانور بیشتری در زمینه تولید  وایجاد اشتغال دراستان ها داشته باشند، نیاز به راه اندازی صندوق توسعه استانی است.

وی خواستار ایجاد صندوق توسعه استانی درکردستان شد و عنوان کرد: کردستان دربخش فقر چند بعدی رتبه اول را درکشور دارد وحتی از سیستان و بلوچستان هم در این زمینه بالاتراست.

وی اظهارداشت: یکی از راه های ایجاد توسعه در کشورما تحقق کامل اقتصاد مقاومتی است و باید تمامی مسئولان و مردم در این راستا وارد شده وتلاش کنند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیکاری امروز یکی از مشکلات گریبانگیر جامعه ما است، بیان کرد: دو میلیون و 900 هزار نفر در کشور بیکار ودو میلیون و 400 هزار نفر هم شغل ناپایدار دارند.

علوی ادامه داد: براساس پیش بینی های انجام شده تعداد بیکاران در سال 99 به 11 میلیون نفر درکشور خواهد رسید بی تردید استان های مرزی سهم بیشتری از بیکاری خواهند داشت.

وی عنوان کرد: پدیده قاچاق  به تولید و کسب وکار در کشور لطمات فراوانی وارد کرده لذا می طلبد به هر طریقی شده با این پدیده شوم مقابله شود.

وی بیان کرد: دولت اگر بخواهد رشد 8 درصدی اقتصاد را محقق کند با وجود پدیده شوم قاچاق این کار دستیابی به این هدف امکان پذیر نیست.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی به بخش مسکن اشاره کرد وگفت: متاسفانه در قانون برنامه ششم، طرح جامع مسکن در اولویت قرار داده نشده است.

علوی  اضافه کرد: 25 میلیون خانوار و 22 میلیون مسکن در کشور داریم و 500 هزار خانوار هم درکشور فاقد مسکن هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان