تفاوت بین ویتامین D و D۳

به برچسب هر بطری ویتامین D نگاه کنید، به احتمال زیاد ویتامین D۳ را به عنوان عنصر اولیه مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل است که فرم های مختلف ویتامین وجود دارد. D۲ و D۳ برای استفاده در مکمل ها رایج است. هنگامی که آنها در داخل بدن شما هستند، تمام اشکال ویتامین D اثر مشابهی دارند. اما تفاوت بین ویتامین D و D۳ چیست؟

به برچسب هر بطری ویتامین D نگاه کنید، به احتمال زیاد ویتامین D3 را به عنوان عنصر اولیه مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل است که فرم های مختلف ویتامین وجود دارد. D2 و D3 برای استفاده در مکمل ها رایج است. هنگامی که آنها در داخل بدن شما هستند، تمام اشکال ویتامین D اثر مشابهی دارند. اما تفاوت بین ویتامین D و D3 چیست؟

تفاوت d2 و d3

ویتامین D چیست؟

دو نوع مختلف از ویتامین D وجود دارد: ویتامین D2 و D3. ویتامین D2 از قرارگرفتن قارچ ها در معرض نور خورشید به دست می آید. ویتامین D3 نوعی است که در پوست شما ساخته می شود.. هر دو نوع باید قبل از استفاده بدن از آن ها و مفیدبودن به هورمون کلسیتریول شوند. ویتامین D گاهی به عنوان کلسیفرول نیز شناخته می شود. اما اصطلاحا به عنوان یک چتر شامل ویتامین D2 و D3 استفاده می شود. اگر چه هر دو فرم را می توان برای مکمل تولید کرد، اما ویتامین D3 که از روغن گوسفند ساخته شده است بیشتر استفاده می شود.

ویتامین D

 

ویتامین D3 چیست؟

همانطور که پوست شما اشعه ماوراء بنفش B را از نور خورشید جذب می کند، ماده ای به نام پیش ویتامین D3 را ساخته و آن را روانه کبد می کند. سپس به ویتامین D3 یا کلسی دیول تبدیل می شود. پروتئین های خاص کلسی دیول را به کلیه منتقل می کنند، جایی که آن به ویتامین D فعال یا کلسیتریول تبدیل می شود. کلسیتریول. مقدار ویتامین D3 تولید شده توسط بدن شما بستگی به میزان تابش نور خورشید شما دارد و تحت تاثیر عواملی مانند پوشش ابر، لباس و استفاده از کرم های ضد آفتاب است. استفاده از کرم ضد آفتاب با ضریب SPF بالا مقدار ویتامین D تولیدی توسط بدن را تا 95 درصد کاهش می دهد. چون به دلیل جلوگیری از سرطان پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب حیاتی است، بنابراین شما باید مقدار ویتامین D خود را در رژیم غذایی خود دریافت کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان