راه کارهای عملی برای گرفتن سلفی های بهتر
کاربران اینستاگرام، اسنپ چت و فیس بوک نظرات خودشان را دارند، اما حتی اجتماع های علمی این موضوع را بررسی کرده و مطرح کرده اند که چه چیزی یک سلفی را از بقیه بهتر می کند. از عکاسی حرفه ای به نام اَمبِر والاس درباره راهنمایی حرفه ای اش برای سلفی ها مدرن سوال هایی پرسیدیم و در اینجا می توانید ترفندهایی برای گرفتن عکس های سلفی بهتر بخوانید.
چانه پایین، دوربین بالا
استفاده از سایه روشن پایین در تنظیمات دوربین برای داشتن یک چانه دو تایی زیبا مناسب است و نکته این زاویه سلفی در این است که با بالا گرفتن چانه و پایین آوردن دوربین سوراخ های تنفسی بینی شما و محتوای داخلی آن در عکس واضح خواهد شد که صورت خوبی نخواهد داشت. اگر به دنبال کلید واژه ای برای یادآوری مانترا (نوعی تمرکز در آیین بودایی) نیستید باید بگوییم که چانه را پایین آورده و دوربین را از بالا بگیرید.
والاس گفت که این زاویه دوربین برای صورتی که با شمایلی باریک است به خوبی کار می کند، اما زاویه بی نقصی برای شما بدین صورت خواهد بود که باید بر اساس ساختار صورت شما تعیین شود. تمامی زوایا را با ارتفاع های مختلف دوربین برای یافتن بهترین زاویه برای عکس پیدا کنید.
اگر عکاسی را جدی تر دنبال می کنید و علاقه دارید پا را فراتر از سلفی و دوربین های گوشی های هوشمند بگذارید مطالب مفید زیادی برای مطالعه وجود دارد. یکی از این مطالب بی نظیر مقاله ترکیب بندی درعکاسی می باشد.
ترکیب بندی درعکاسی چیست؟ آموزش – بخش اول
فراتر از لیوان تان بروید
به خاطر داشته باشید که صورت شما بیانگر و توصیف کننده تمامی شما نخواهد بود. نکته عکاسی و سلفی در به اشتراک گذاشتن بخشی از دنیای که در آن زندگی می کنید خواهد بود. پس آن را نوسازی کنید. یک جفت کفش جدید؟ از پاهایتان عکس بگیرید. بیش از 20000 قدم برداشته اید؟ از برنامه تناسب اندامی که فعالیت های روزانه شما را پیگیری می کند عکس بگیرید. یک عکس سلفی می تواند داستان و نقل قولی از شما را بدون نشان دادن صورت شما، تعریف کند. هنگامی که در ساحلی مشغول استراحت کردن هستم من متوجه می شوم که انگشتانم که در شن های گرم ساحل فرو رفته اند و حمام دلپذیر آفتابی که می گیرم، داستانی بسیار بهتر از صورتی با لب های غنچه ای و کنار آب خواهند بود.
والاس توصیه می کند هنگامی که شما مستقیماً به دوربین نگاه کرده و عکس می اندازید؛ در واقع در آن لحظه در آنجا وجود ندارید. پس همیشه صورت شما بهترین راه برای آنچه که برای شما می گذرد مناسب نیست و نمی تواند تمامی آنچه را که می خواهید با عکس بیان کنید را ادا کند. در واقع عکس سلفی فقط درباره صورت شما و برای صورت شما نیست. سلفی درباره شما است. حتی زمانی که والاس از مشتریانش عکاسی می کند، سعی می کند که از لحظاتی عکاسی کند که خاص بوده و جزئیات کمی در آن باشد.
جذاب باشید
سعی می کنید که احساسات خودتان را در مورد موضعی خاص بیان کنید، عکس را با محوریت صورت خودتان بندازید. از تداخلی که موضوعات پیش زمینه در عکس شما ایجاد می کنند با فوکوس کردن روی چشمانتان جلوگیری کنید. اما خیلی دوربین را نزدیک نیاورید چرا که فوکوس دوربین به چیزهایی که به دوربین نزدیک هستند متمرکز شده و در این مورد به خصوص این مورد نزدیک تر از چشمان شما به دوربین، بینی شما خواهد بود. به جای بزرگنمایی می توانید با جلو و عقب بردن دست هایتان برای بهترین فریم استفاده کنید اما نه آنقدر جلو که کیفیت عکس شما را تحت تأثیر خودش قرار دهد.
به دلیل اینکه دوربین های گوشی تلفن همراه نمی توانند عمق میدان مناسب نسبت به یک دوربین عکاسی در اختیار شما دهند، می توانید با زوم کردن و جا به جا کردن کادر عکاسی خودتان همان مقدار مشابه عمق میدان را برای خودتان ایجاد کنید. این کار همچنین به اشخاصی که در مورد ابعاد و تناسب بدنی خودشان کمی وسواس دارند اجازه می دهد تا توجه بیننده را بیشتر به صورت خودشان جلب کنند. این کار میسر نخواهد شد مگر با اندکی بزرگ نمایی و جا به جا کردن قاب عکاسی و چنانچه این کار را انجام ندهید عکس شما مقداری عجیب غریب خواهد شد. اما با تنگ تر کردن و کم کردن جزئیات بدنی در عکس می توانید تصویری صاف تر از عکس صورت شما ارائه دهد.
آیا می دانید استفاده از رنگ ها برای عکاسی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در عکاسی حرفه ای در نظر گرفت؟ پیشنهاد می کنیم مطلب مفید و کاربردی چگونه از رنگ برای عکاسی بهتر استفاده کنیم؟ را از دست ندهید.
چگونه از رنگ برای عکاسی بهتر استفاده کنیم؟
تقسیم و بخش کنید
با قرار دادن صورتتان در مرکز قاب عکاسی، تصویری که عکاسی کرده اید اندکی جلوه سلفی ابتدایی را عرضه می کند. والاس توصیه می کند که اگر شما قصد انجام این کار را ندارید، سعی کنید که از سومین قانون ساده عکاسی استفاده کنید. این ترفند بدین صورت است که قاب عکاسی شما به سه بخش مساوی عمودی و افقی تقسیم می شود. صورت خودتان را در در قسمت بالایی سمت چپ یا راست و اندکی پایین از بالای مرکز قرار دهید. این ترکیب بندی به فوکوس همزمان صورت شما و آنچه که در اطراف شماست منجر خواهد شد.
وی گفت که این قانون سوم بیشتر نمایی جذاب به ببیندگان عکس خواهد داد زیرا چشمان شما در اطراف عکس به دنبال موضوعی در پس زمینه عکس خواهد گشت.
تا جایی که از قلم نیفتید حاشیه ها را بزنید
یک راه برای طبیعی جلوه دادن عکس سلفی شما استفاده از پس زمینه ای جذاب است. البته این پس زمینه را ساده در نظر گرفته و مراقب آنچه که در پس زمینه شما را احاطه کرده باشید.
والاس گفت خیلی از عکاسان مستند می گویند که نباید ابعاد عکس را کم و زیاد کرد. اما برای خارج شدن از حالت ماشینی سلفی می توانید اندکی ابعاد عکس را با ظرافت و جذابیتی خلاقانه کمتر کنید. بعضی اشخاص حتی عکس خود را تا منتهای یک چشم کم می کنند تا یک سوژه و موضوع خاص را در پس زمینه خود شرح داده و منحصراً به آن اشاره کند. حتی اگر آن موضوع اندکی غیر معقول به نظر برسد. بار دیگر خاطر نشان می کنیم که معنی، مفهوم و هدف خودتان از انداختن سلفی را وقتی که عکس می گیرید، بدانید.
غنچه کردن لب ها (مانند نوک اردک)؟
لب هایتان را مانند اردک غنچه نکنید، مگر اینکه بخواهید شبیه یک اردک باشید.
حجم عکس را افزایش بدهید
به جای اینکه به طرزی ناشیانه با انگشتانتان دوربین را کنترل کرده و شاتر را فشار دهید تا بتوانید یک عکس سلفی از خودتان بگیرید، از کلید های بلند و کم کردن صدا در کنار دوربین برای انداختن عکس استفاده کنید. در صورت امکان می توانید از دستگیره های اضافی یا پایه ای برای عکاسی استفاده کنید.
پیشنهاد بامیلو بلاگ نیز استفاده از دستور صوتی برای گرفتن عکس است. امروزه در اکثر گوشی های جدیدتر امکان استفاده از دستور صوتی برای عکس برداری وجود دارد. با فعال کردن این قابلیت در قسمت تنظیمات دوربین گوشی خود می توانید با گفتن کلمه مورد نظر عکس بگیرید.
استفاده با احتیاط از فیلتر
فرصت های زیادی برای استفاده از فیلترهایی زیبا در اینستاگرام و اسنپ چت وجود دارند. اما خیلی بیش از حد نروید. استفاده از فیلتری نامناست و نادرست یا حتی استفاده از چندین فیلتر به عکس شما کیفیتی غیر قابل اعتماد می دهد که حتی می توان اقوام سالخورده تان را به جای شما در آن دید. از فیلتر ها لذت ببرید. اما زیبایی ذاتی و طبیعی خودتان را دست کم نگیرید. یک فیلتر ساده سیاه و سفید می تواند احساس را در عکس شما برافروخته کرده و تمرکز را در شیوه ای هنری و یکپارچه روی موضوع بیشتر کند.
والاس گفت از دیدگاه عکاسی حرفه ای من طرفدار استفاده از فیلتر نیستم چرا که آن ها ارائه درستی از آنچه که شما از آن عکس برداری می کنید نیست. البته که فیلترهای ضعیف و ملایمی هستند که نسبتاً مناسب هستند اما هرگز حتی این چنین فیلترهایی را در عکس هایی حرفه ای از عکاسان حرفه ای نخواهید یافت. این کار باعث بازخوردی منفی در اثر هنری آن ها شده و به درستی کار عکاسی و هنری که انجام داده اند را ارائه نمی کند.